• 1
  • 2
2008-01-27, 22:17
Medlem
euphorias avatar
En vän till mig som en tid studerade i Göteborg brukade gå förbi ett husområde men det finns ett hus där som är lite annorlunda, runt om är det en stor häck, alla fönster är överdragna dygnet runt och på taket sitter det en massa paraboler och radiosändare, kompisen säger att han inte känner någon som någonsin sett någon komma ut eller in ur huset. Någon som har mer information?

Ligger inte allt för långt från Chalmers heller

/Mvh euphoria
Senast redigerad av euphoria 2008-01-27 kl. 22:22.
Citera
2008-01-27, 22:22
Medlem
-jOE!s avatar
Låter helcrazy! Upp med bilder!
Citera
2008-01-27, 22:28
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Låter helcrazy! Upp med bilder!

Hade gärna postat bilder om jag hade några, men om någon på FB har så skriv i tråden.
Citera
2008-01-28, 01:11
Medlem
Sollebolles avatar
Hahaha, jag gick förbi där för ett tag sedan, och då berättade en vän till mig som bor i området att det tydligen är en bekants halvknäppa far som bor där..

Och ja, det såg minst sagt mysko ut med en igenvuxen trädgård mitt i ett i övrigt välvårdat område.

Ska höra med kompisen om han har mer info!
Citera
2008-01-28, 02:40
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sollebolle
Hahaha, jag gick förbi där för ett tag sedan, och då berättade en vän till mig som bor i området att det tydligen är en bekants halvknäppa far som bor där..

Och ja, det såg minst sagt mysko ut med en igenvuxen trädgård mitt i ett i övrigt välvårdat område.

Ska höra med kompisen om han har mer info!

Ja tack! Gå gärna dit och fotografera någon dag, det skulle vara schysst. Detta lär ju röra sig om någon som vill vara så anonym i samhället som möjligt, eller så är det KGB som bor där
Citera
2008-04-13, 00:45
Medlem
fsdfsdfs avatar
Ett konsulat?

Nu har jag ingen som helst lokalkännedom men en tanke skulle kunna vara att det är en ambassadsbyggnad, ambassadörshus eller ett konsulat. De har ofta kommunikationsutrustning för att hålla kontakten med hemlandet på olika sätt. Sen skulle man kunna tänka sig att den inte är bemannad just nu...?
Citera
2008-04-13, 04:10
Medlem
Likwits avatar
om det ligger i närheten av chalmers så är det antagligen Ryska Konsulatet som ligger vid chalmers/korsvägen låter inte helt otroligt att din vänn har gått förbi där. Men att det skulle vara helt öde tror jag knappast. Bodde din vän möjligtvis i studenhemmen vid antingen Johanneberg eller vid Skatås? Eller Guldheden?
Senast redigerad av Likwit 2008-04-13 kl. 04:12.
Citera
2008-04-14, 09:41
Medlem
Sartres avatar
Jag tänker låtsas om att jag inte får foliehattvibbar av detta. Men en halv-maskad address hade varit sweet så man kan gå till stället och ta sig en kik. Eller att du skriver ned en vägbeskrivning.

Ifall det är ryska konsulatet så står det ju för fan tydligt på vid s:t sigfrids att det är ryska konsulatet. Sedan tycker jag inte beskrivningen stämmer för detta konsulat, det är väl litet småstängt, men inte jättefarligt.
Citera
2008-04-14, 13:58
Medlem
Det är en f.d vetenskapsman där som fått en psykos och tror att han kan kommunicera med utomjordingar med sina paraboler, klä ut er vettja så kommer han nog ut illakvickt.
Citera
2008-04-14, 15:34
Medlem
ChristianXs avatar
Ser inte riktigt kopplingen till Ö&I. Vi provar med UE-gänget...

Ö&I -> UE

/Mod
Citera
2008-04-15, 15:57
Medlem
Riff-Ralfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likwit
om det ligger i närheten av chalmers så är det antagligen Ryska Konsulatet som ligger vid chalmers/korsvägen låter inte helt otroligt att din vänn har gått förbi där. Men att det skulle vara helt öde tror jag knappast. Bodde din vän möjligtvis i studenhemmen vid antingen Johanneberg eller vid Skatås? Eller Guldheden?

Konsulatbyggnaden har visserligen massa paraboler och antenner på taket samt passar inte in i omgivningen, men den omgivs av ett stängsel och inte av någon häck/buskar. Vidare är det en del aktivitet inne på området så det ser inte övergivet ut.

Jag tippar på att det är någon annan byggnad...
Citera
2008-04-15, 18:22
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likwit

Kan du visa på Eniro ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in