2008-01-27, 18:39
Medlem
joxxes avatar
Fungerar dem amerikanska playstation 3 i Sverige? Det står 110 volt på förpackningen men jag har hört att det går från 110 till 230, stämmer det?
Eller får man köpa någon adapter?

Slutfråga: Kan man lira ett ps3 från usa i sverige och och fungerar spelen i som man köper i Sverige?
(Det är väl regionsfritt har jag för mig?)
Citera
2008-01-27, 18:40
Medlem
sasserdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxxe
Fungerar dem amerikanska playstation 3 i Sverige? Det står 110 volt på förpackningen men jag har hört att det går från 110 till 230, stämmer det?
Eller får man köpa någon adapter?

Slutfråga: Kan man lira ett ps3 från usa i sverige och och fungerar spelen i som man köper i Sverige?
(Det är väl regionsfritt har jag för mig?)

Ja de funkar, tror man behöver en adapter iaf.

Men sen svenska filmer kan du inte kolla på i din konsoll vad jag vet. För om du köper en från usa blir det NTSC och spelen är regionsfria, men inte dvd filmer osv. samma med bluray filmerna. tror ja.
Citera
2008-01-27, 19:02
Medlem
joxxes avatar
Okej. Någon som vet var man kan köpa adaptrar då?
Citera
2008-01-27, 19:10
Moderator
Falukropps avatar
Det ska finnas en märkspänning på själva PS3:an. Står det 110-230v eller nåt liknande kan du mata den med allt mellan 110 och 230v direkt. Sen är frekvensen av vikt också, kolla så den klarar att matas med 50 Hz. Räcker med att byta stickpropp på kabeln om dessa två villkor uppfylls.

Står det bara 110v/60Hz på den så måste du transformera ner spänningen och omforma frekvensen. Sådana aggregat finns att köpa, skulle testa på Clas Ohlson.

Det är omöjligt att gissa vilka matningsspänningar den klarar av, det hänger på vilken typ av nätaggregat den har. Är det en transformator så klarar den bara en matningsspänning, är det elektroniskt brukar det kunna vara ett ganska brett område du kan mata den med.
Senast redigerad av Falukropp 2008-01-27 kl. 19:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in