Någon som har koll på vad i Försvarets hudsalva chansen är störst att man är allergisk mot? Förr använde jag salvan mycket utan problem, tills för några år sedan då läpparna svullnade upp till riktiga djävla "neger-läppar" (fast ingen höll med om att det var hudsalvans fel). Nu fick jag det dock bevisat på allvar när en tjejkompis attacksmörjde in mina läppar med skiten igår. Döm om min icke-förvåning när jag sitter och kliar mig som fan precis under underläppen och ser massa konstiga fläckar på läpparna.
Enligt apoteket är hudsalvan "vattenfri och har en enkel
sammansättning av talg, jordnötsolja, gult vax, citronsyra, vanillin
tocopheryl acetate (vitamin E), BHT (butylhydroxitoluen) och sorbinsyra."
Ska jag ta och ringa de djävlarna och fråga vad fan de håller på med? Det här är skitjobbigt.
(vem skulle man isf snacka med? Borde väl inte vara helt orimligt att tänka sig att de vill veta om deras produkter får folk att se ut som negrer, eller?)
prova om du är allergisk mot jordnötter, jag är dock akut allergis mot det och jag reagerade inte alls på hudsalven
Jävligt tur att jag inte fick i mig något innan jag insåg vad som fanns i den
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!