Citat:
Ursprungligen postat av dimisul
Nu talar jag om dom klassika gröna feferoni(stavning?) som man oftast käkar med kebab. brukar trycka i mig runt 10st såna per kebabportion och jag får bara en negativ känsla , det är gott , det passar till kebab... samtidigt som det är en grönsak, men skulle någon kunna ge mig en "Innehållsförteckning" av feferoni .. då menar jag inte att någon bara rabblar upp en massa skit =) utan att den verkligen förklarar vilka bra/dåliga ämnen den innehåller och vad dessa gör. tack på förhand / Leffe!
Stod faktiskt och kollade på två sådana burkar idag på Willys när jag skulle handla, ena var något italienskt märke och det andra var Willys egna (eller om det var eldorado) - just den hette iaf Kebabfefferoni.
Det var lite skillnad på innehåll i dom, den ena innehöll lag med vinäger,salt och lite andra konserveringsmedel eller vad det nu var, medans Willys enbat låg i något saltlag och var typ 15kcal per 100g jämfört med typ 30 som den andra burken hade, och en burk var på 500g typ.
Fast då har jag en fråga som jag har tänkt på också när man räknar kcal sådär är det på rent innehåll i burken eller på just fefferonisarna, köpte tonfisk på burk för ett tag sedan, så står det på burken 200g varav 150g tonfisk (resten vatten då) sen näringsinnehåll på baksidan och 100kcal per 100g, är det då 150 eller 200kcal på hela burken?