2008-01-26, 14:42
Medlem
Inga Sörmans avatar
Är det här världens lataste företag eller tycker de ärligt att deras annons känns så tidslös att den inte behöver uppdateras?

Scannad halvsidesannons ur tidningen Land (jan 2008): http://img139.imageshack.us/img139/7...metodenre9.jpg

Om inte bilden fungerar så är det en tecknad bild på en herre i kostym och texten:

Citat:
Jag är nog född med misstro i blodet. Ta bara det här med engelskan. Jag har alltid velat lära mig engelska. Jag har faktiskt också försökt flera gånger. Men - jag kom aldrig igång riktigt. Jag tappade lusten när det blev för mycket glosplugg och grammatik. Man fick ju aldrig någon riktigt levande kontakt med engelska språket! Men så en dag sade en vän till mig:

"Du borde försöka med Naturmetoden"

Jag skrattade misstroget. Visst hade jag sett Naturmetodens annonser. Och visst hade jag läst att Naturmetoden kunde lära en engelska mycket snabbt. "lnget glosplugg", stod det i annonserna. "Ni får lära er engelska med bara en lektionstimmes läsning om dagen":

Det låter för otroligt, tänkte jag.

Men så en kväll hände någonting ,
Jag var ute med en flicka som arbetar på kontor. Vi gick på bio och som vanligt var det en massa av den roliga dialogen i filmen som jag inte förstod. Den var ju på engelska. Att hon hade det största nöjet av filmen upptäckte jag snart. Efteråt drack vi kaffe på ett konditori, och hon berättade om spännande saker som hon hade läst - på engelska. Jag kände mig ganska enkel.

"Var har du egentligen lärt dig engelska?" frågade jag på hemvägen
.
"Jag är nästan frestad att säga att det har kommit av sig självt!", var hennes svar. "För jag har lärt mig engelska med Naturmetodens hjälp."

Då kapitulerade jag
Nästa morgon var det jag som tog fram en sax och letade reda på en tidning med Naturmetodens kupong. Därmed hade jag tagit det första steget. Och jag överdriver inte när jag säger att det var bland det klokaste och mest givande jag har gjort i hela mitt liv.

Med Naturmetoden blev det ju ett rent nöje att lära sig engelska! Ja. faktum är att jag tänker fortsätta och lära mig franska också med Naturmetoden, nu när jag är helt klar med engelskan. För nu kan jag äntligen engelska. Jag trodde först inte på Naturmetoden. Men nu har den verkligen mitt fulla förtroende. Och en sak vill jag gärna säga: Om ni längtar lika mycket efter
att kunna engelska som jag gjorde då borde ni skaffa er upplysningar om Naturmetoden nu genast. Ni som redan är duktiga på engelska kan gott göra mig sällskap i den franska kursen. (Dessutom har Naturmetoden nu även en modern kurs i Italienska).

Någon här som tillhör målgruppen som kan identifiera sig med denne herre? Tycker du också det är pinsamt att inte kunna engelska när du bjuder ut en flicka som arbetar på kontor på bio och hon har det största nöjet åt den roliga dialogen som du missar för att den är på engelska? Frågar du dig också då hur hon egentligen har lärt sig engelska? Svaret kan vara Naturmetoden!
Senast redigerad av Inga Sörman 2008-01-26 kl. 15:00.
Citera
2008-01-26, 15:12
Medlem
Olle Vobblas avatar
Skum, men vad jag förstått så är tidningen LAND's målgrupp äldre (lantisar)? De kankse inte fått läsa engelska i skolan alla gånger. De som är runt 60 och uppåt idag alltså kanske "går på" och kan identifiera sig med detta. :s Fel?
Citera
2008-01-27, 08:48
Medlem
Haha!

Seriöst så är den där annonsen minst 15-20 år gammal. Minns att jag har sett den i gamla veckotidningar hos min mormor. Även bilden på hemsidan verkar ha en 20 år på nacken, andas 80-tal

http://www.naturmetoden.se/

Notera också att de bara erbjuder kassettband till sina kurser och att hemsidan inte uppdaterats sedan 2004.
Citera
2008-01-27, 09:10
Medlem
Eskobars avatar
Inget fel på metoden, men att erbjuda kassettband 2008... Förståeligt att man annonserar i LAND med den attityden. Hemsidans bild på kursboken visar att inte heller denna är omarbetat eller nytryckt de senaste 25 åren.
Citera
2008-01-27, 22:15
Medlem
_jss avatar
hahaha, kör de fortfarande den där annonsen?!? Otroligt ju!

Jag minns att jag skrattade åt den redan för femton år sedan, när jag bodde hemma hos föräldrarna och bläddrade i Vår Bostad som kom varje månad.
Citera
2008-01-31, 06:31
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _js
hahaha, kör de fortfarande den där annonsen?!? Otroligt ju!

Jag minns att jag skrattade åt den redan för femton år sedan, när jag bodde hemma hos föräldrarna och bläddrade i Vår Bostad som kom varje månad.
Den är fortfarande med i den ibland.
Citera
2008-01-31, 08:34
Medlem
eh.. "bara en timme om dagen".. klart man lär sig fort.. det är ju sketamycket
Jämför med gymnasiet typ...
Citera
2008-02-10, 03:44
Medlem
hakkapelits avatar
Men visst finns den där anonsen i varenda jävla tidning? Ser den jämt i Metalls blaska, kan svära på att den dyker upp i de 2 stora kvällstidningarna då & då. Har dem råd anonsera så ofta? Är det en storsäljare med deras kasettband? Har tänkt på det där om det verkligen kan gå runt så ofta som den syns.
Citera
2008-02-10, 10:07
Medlem
Var tvungen att maila och fråga om kursen bara finns på kassett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in