• 1
  • 2
2008-01-26, 13:32
Medlem
Trivial fråga kanske men när jag tex sitter hemma och är nervös för någonting blir jag bajsnödig, känner mig smått risig i magen, när jag varit på toaletten är den nervösa känslan borta. Är det att jag är nervös som gör mig skitnödig eller är det att jag är skitnödig som gör mig nervös? Ibland känns det konstigt nog som det senare alterantivet gäller.. Ska sägas att detta nästan endast uppstår när jag sitter hemma..
Citera
2008-01-26, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inuit
Trivial fråga kanske men när jag tex sitter hemma och är nervös för någonting blir jag bajsnödig, känner mig smått risig i magen, när jag varit på toaletten är den nervösa känslan borta. Är det att jag är nervös som gör mig skitnödig eller är det att jag är skitnödig som gör mig nervös? Ibland känns det konstigt nog som det senare alterantivet gäller.. Ska sägas att detta nästan endast uppstår när jag sitter hemma..

När jag är nervös brukar jag få ont i magen. Det hör väll till. Om det för dig leder till bajsnödigheten gör väll inget om du ändå bara är hemma?
Citera
2008-01-26, 14:13
Medlem
t u ss avatar
Kroppen gör sig redo för strid och vill tömma tarmen för att inte ha massa skit()göra när den ska slåss!
Citera
2008-01-26, 14:35
Medlem
Brukar dessutom vara en ganska lös konstistens på det som kommer ut vid dessa tillfällen..
Citera
2008-01-26, 16:28
Medlem
Märkligt, märkligt..

Gör du något särskilt innan du blir nervös? Äter något speciellt eller dricker något?
Citera
2008-01-26, 21:41
Medlem
I_O_Us avatar
Inget konstigt alls. Nervositet ökar aktiviteten i parasympatiska nervsystemet som orsakar diareen.
Citera
2008-01-26, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Inget konstigt alls. Nervositet ökar aktiviteten i parasympatiska nervsystemet som orsakar diareen.
Går det att lindra?
Citera
2008-01-26, 22:42
Medlem
catlands avatar
Det är tydligen vanligt vid inbrott, att tjuven måste låna toan pga nervositet...
Citera
2008-01-26, 22:44
Medlem
RyssJävels avatar
Det här känner jag igen! Så fort man är nervös över någonting så blir man genast skitnödig Sjukt irriterande.
Citera
2008-01-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U

Stress aktiverar det SYMPATISKA nervsystemet, inte det parasympatiska. Eller?
Citera
2008-01-27, 19:26
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catland
Det är tydligen vanligt vid inbrott, att tjuven måste låna toan pga nervositet...
Låna toan? Enligt vad jag har hört brukar tjuvar baja på mattorna...
Citera
2008-01-27, 20:14
Medlem
Verner_Tiwazs avatar
Hahah, brukar uppleva exakt samma sak.. Finns säkert inget att göra åt det ner än att försöka smälta det som gör en nervös.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in