byggde ihop polarns dator och allt sitter, de ser bra ut och så med kablar och så.
dwet är ett moderkort med intergrerat grafikkort, och vi satte i ett annat och kopplade in skärmen, tryckte på start-knappen. fläktarna går igång, hör hårddisken gå igång och jobba men ingen bild på skärmen? vi provade både vga och dvi, sen drog vi ut kortet och provade det intergrerade. fortfarande ingen bild.
Går cpu-fläkten igång då ni trycker på knappen? Då jag hade byggt ihop min dator så gick allt igång men inte cpu-fläkten och jag hade ingen bild. Sen efter 10 sek gick fläkten igång sen startades datorn om. Och sen upprepades det fast då gick cpu fläkten hela tiden men fortfarande inget hände.
Gör det vanliga, koppla ur allt som inte behövs för att boota.
Kör med en minnesmodul, kolla så att CPU flänsen har bra kontakt, kolla så att alla fläktar går igång och kolla så all ström är kopplad rätt till moderkortet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!