2008-01-26, 06:36
Medlem
Vet du vad du vill gora med ditt liv?
Ar du saker pa att du vill gora det hela ditt liv?

http://timtropic.blogspot.com/2008/0...lifestyle.html

Jag ar trott pa att leta efter en drom som jag kan folja resten av mitt liv. Sa jag har bestamt mig for att inte gora det. Jag fastnade i att forsoka hitta "vad jag ville gora for alltid". Men det ar ju bara dumt, eller hur? Vad jag vill kommer att andras tusen ganger till innan jag dor. Sa jag kommer att forsoka folja alla tusen drommar. Det betyder att jag kommer andra mig hela tiden och aldrig komma nagonstanns i arbetslivet.
Citera
2008-01-26, 12:18
Medlem
Fan ockss avatar
Att ha en lngsiktig plan r inte detsamma som att frska strva efter tusen motstridiga ml p samma gng, eller med andra ord: att agera fr stunden, ge efter fr knslor och kortsiktiga begr s att framtidens ml blir ogenomfrbara (t ex genom att spendera dina livsbesparingar p vadslagning och drmed bli ofrmgen att kpa ett hus).
Citera
2008-01-26, 15:09
Medlem
amfits avatar
"The paradox of choice" (sk p det), fr mnga vgar att vlja mellan och du blir paralyserad av den frihet du fr, och ven om du slutligen vljer att bli fastighetsmklare s kommer du aldrig att knna dig riktigt njd eftersom du samtidigt valt bort lkarlinjen eller reseledare i grekland och blir i slutndan mindre njd som fastighetsmklare n om fastighetsmklare var din enda mjlighet.

vet inte riktigt va jag vill sga med det men jag knner igen mig i din situation vad r det fr sorts kortsiktiga drmmar du har nu, vad knns viktigt?

lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in