2008-01-26, 06:36
Medlem
Vet du vad du vill gora med ditt liv?
Ar du saker pa att du vill gora det hela ditt liv?

http://timtropic.blogspot.com/2008/0...lifestyle.html

Jag ar trott pa att leta efter en drom som jag kan folja resten av mitt liv. Sa jag har bestamt mig for att inte gora det. Jag fastnade i att forsoka hitta "vad jag ville gora for alltid". Men det ar ju bara dumt, eller hur? Vad jag vill kommer att andras tusen ganger till innan jag dor. Sa jag kommer att forsoka folja alla tusen drommar. Det betyder att jag kommer andra mig hela tiden och aldrig komma nagonstanns i arbetslivet.
Citera
2008-01-26, 12:18
Medlem
Fan ockss avatar
Att ha en långsiktig plan är inte detsamma som att försöka sträva efter tusen motstridiga mål på samma gång, eller med andra ord: att agera för stunden, ge efter för känslor och kortsiktiga begär så att framtidens mål blir ogenomförbara (t ex genom att spendera dina livsbesparingar på vadslagning och därmed bli oförmögen att köpa ett hus).
Citera
2008-01-26, 15:09
Medlem
amfits avatar
"The paradox of choice" (sök på det), får många vägar att välja mellan och du blir paralyserad av den frihet du får, och även om du slutligen väljer att bli fastighetsmäklare så kommer du aldrig att känna dig riktigt nöjd eftersom du samtidigt valt bort läkarlinjen eller reseledare i grekland och blir i slutändan mindre nöjd som fastighetsmäklare än om fastighetsmäklare var din enda möjlighet.

vet inte riktigt va jag vill säga med det men jag känner igen mig i din situation vad är det för sorts kortsiktiga drömmar du har nu, vad känns viktigt?

lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in