• 1
  • 2
2008-01-25, 22:17
Medlem
Ska ev. prova röka lite imorgon. Måste köra en bit för att komma till stället vi ska röka på, undrar bara hur länge jag måste vänta innan jag sätter mig bakom ratten igen? Vill absolut inte köra påverkad, tar då hellre bussen.
Citera
2008-01-25, 22:22
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Dagen efter, om det är din första gång skulle jag säga.

Det beror såklart på hur hög du blir. Men när man är ovan är man inte lika hemma i ruset eller dess eftereffekter heller.

Men några timmar efter att det släppt skall du nog kunna köra endå.
Citera
2008-01-25, 22:55
Bannlyst
Engelska undersökningar har bevisat att cannabis påverkade personer blir bättre och säkrare förare.

Men jag skulle ändå rekommendera att vänta 1-5h, tills du känner att det är lugnt.
Men mest troligt kommer du inte få någon nämnvärd effekt dem första 10gångerna.
Citera
2008-01-25, 23:08
Medlem
SinCitys avatar
Torskar du i en kontroll och de tar blodprov på dig kan det synas ända upp till 72h i blodet tror jag, beroende på mängd och frekevens of course. Jag rökte dagen innan en biltur och råkade krocka med en parkerad bil, jag hade rökt nästan 36h tidigare och då inga mängder, men labbet hittade ändå 0,0007 tetracannabinol(stavning) i blodet och det blev drograttfylla för det trots att värdet knappt var mätbart...

Så ta du bussen om du vill vara hundra på att klara dig.

Däremot tror jag inte att man är en speciellt mycket sämre förare efter låt säga 6h efter intagandet då själva ruset lagt sig, möjligen att man är lite tröttare, men man blir ju inte så slarvig som man skulle blivit efter ett sexpack öl med samma intervall. Säkrast är dock att parkera bilen i alla lägen när sinnesförändrande droger har varit i farten. Det är fan inget kul att bli av med lappen i 12-månader. Vägra sedan alltid urinprov då det är substansen i blodet som ligger till grund för en eventuell drograttfylla.
Citera
2008-01-25, 23:29
Medlem
Ta bussen...
Citera
2008-01-26, 02:37
Medlem
De där engelska undersökningarna visade väl att cannabispåverkade personer var bättre och säkrare förare än alkoholpåverkade?

Jag kör helst inte dagen efter om jag rökt sent och vaknat tidigt. Jag låtsas att jag nyktrar till lika fort som med alkohol.
Citera
2008-01-26, 07:19
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunten
Ska ev. prova röka lite imorgon. Måste köra en bit för att komma till stället vi ska röka på, undrar bara hur länge jag måste vänta innan jag sätter mig bakom ratten igen? Vill absolut inte köra påverkad, tar då hellre bussen.
Det är ju tvärlungt, rök och kör!
Citera
2008-01-26, 10:49
Bannlyst
Köra bil drogpåverkad är oansvarigt och egoistiskt, ge fan i det tack.
Citera
2008-01-26, 11:02
Bannlyst
Är det första gången du ska röka på (du skrev prova)? Då ska du nog inte köra förrän dagen efter. Men annars får du ju känna efter. Kan t o m bli bättre förare med lite ganja i kroppen. På den tiden jag rökte tyckte jag det var mysigt som fan att slänga in en bra CD och sätta sig bakom ratten. Aldrig krockat i det tillståndet eller varit nära. Men det är klart att det är från person till person. Kolla bara så dina ögon inte är knallröda, då toskar du fett om du blir stoppad.

Behöver inga moralkakor.....
Citera
2008-01-26, 11:18
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Det är ju tvärlungt, rök och kör!

Nej det är de inte! Lyssna på Xsfu istället.
Citera
2008-01-26, 13:43
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangorabatt
Nej det är de inte! Lyssna på Xsfu istället.
Citera
2008-02-29, 18:23
Medlem
Ofan.. De var ju inge bra. Tänkte röka ikv men tar nog bussen då
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem