Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Nja, förr i tidigare version gjorde den så, det är sådär jag vill att den ska bete sig. Nu istället för att göra den grön när den är klar och pilen uppåt att den seedar så plockar den automatiskt bort torrenten helt från fönstret, den syns alltså inte efter den är nedladdad och klar. Detta i sig hade inte varit nåt problem men den fortsätter seeda "i smyg" utan att jag nån kontroll över den eftersom den inte syns i utorrent. För att stoppa seedningen måste jag gå in i nedladdningsmappen och flytta filen så den nte hittas. Fullt görbart men lite irriterande.
Hänger du med?
Det är precis så den gör för mig, ligger först under ”Downloading” för att sedan flyttas till ”Completed”. Men den hamnar alltså inte ens i ”Completed” för dig? Antar att du ser ”Completed” på sidan i µTorrent, annars kan du ha råkat klicka på ”hide” till höger om TORRENTS i vänstra listan, även om jag starkt betvivlar att det är där problemet ligger

Jag kör för övrigt µTorrent 1.6.4(senaste) och det fungerar precis så för mig.
Exempel: Tar valfri magnetlänk från tpb > öppnar med µTorrent > Tittar i ”Downloading” hur den arbetar > torrenten flyttas därefter till ”Completed” när den är klar, och finns kvar där och seedar tills jag antingen tar bort den manuellt eller väljer att stoppa den.
Du skulle ju kunna prova stänga µTorrent, slänga ~/Library/Preferences/com.bittorrent.uTorrent.plist (innehåller inställningar osv) och prova starta µTorrent igen.(en ny .plist skapas automatiskt) Det kan eventuellt vara så att du behöver logga ut och in från ditt användarkonto efter att du kastat den.
Fast det enklaste är väl kanske att bara avinstallera µTorrent m.h.a. AppZapper eller liknande som då också tar bort com.bittorrent.uTorrent.plist och annat som ligger i ~/Library/Application Support(där ligger bl.a. torrenterna eller vad man ska säga) och prova installera det igen.