Flashback bygger pepparkakshus!
2012-04-18, 21:49
Medlem
jag kan ladda ner ett tag i maxhastighet sen helt plötsligt går utorrent från maxnerladdning till max 10kb/s. Har jag till exempel två nerladdningar igång så ställs båda på 5kb/s vardera. Men startar jag om utorrent går den upp till max igen i kanske någon minut sen ner till 10kb/s igen!

Vad är felet ?
Citera
2012-04-18, 23:02
Medlem
TheBurdens avatar
Excuse me, men hur får man uTorrent på Svenska? Mitt program är på engelska, och under inställningarna så kan jag bara välja engelska. Hmmm...

Kör Lion.
Citera
2012-04-23, 18:43
Medlem
pureplayazs avatar
varför tankar inte utorrent från flera "seeders" med 100%? Har en hel drös med 100% seeders o så tankar den typ 20kb från två st? Nån som har nån go ide?
Citera
2012-05-04, 15:58
Medlem
Är det någon som använder RSS-funktionen? Jag har försökt att få den att fungera med TorrentLeech, men antingen får jag träffar på allt eller träffar på inget.
Hur ska man göra för att få det att fungera perfekt? Har kollat igenom guiden på utorrents webbsida, men blir inte klokare.
Citera
2012-07-06, 23:52
Medlem
felstavadds avatar
Har en fråga, uppdaterade utorrent till senaste versionen för några veckor sen och ha ett fått ett märklig problem sen dess som jag inte hade innan.
Jag klickar på en magnetlänk på piratebay, utorrent startar då automatiskt och allt fungerar som det ska.

Direkt när filen är nedladdat och klar på datorn plockar utorrent bort den automatiskt från sitt fönster så den inte syns men fortsätter seeda den trots att den inte är där. Jag brukar seeda ett tag men eftersom jag har lite taskig uppkoppling så måste jag avbryta uppladdningen om jag vill ha hem nåt ytterligare. Plockar jag inte bort o rensar så käkas bandbredden upp och allt nätrelaterat går som i sirap.

Innan uppdateringen blev ju torrentfilen grönmarkerad för att visa att den var klar och sen kunde jag fimpa den när jag märkte att linan blev slö, kan jag få tillbaka det som det var? -ha kollat inställningarna för utorrent men de finns inget där som jag hittat som återställer det.

Nån som har förslag?
Citera
2012-07-07, 01:16
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Har en fråga, uppdaterade utorrent till senaste versionen för några veckor sen och ha ett fått ett märklig problem sen dess som jag inte hade innan.
Jag klickar på en magnetlänk på piratebay, utorrent startar då automatiskt och allt fungerar som det ska.

Direkt när filen är nedladdat och klar på datorn plockar utorrent bort den automatiskt från sitt fönster så den inte syns men fortsätter seeda den trots att den inte är där. Jag brukar seeda ett tag men eftersom jag har lite taskig uppkoppling så måste jag avbryta uppladdningen om jag vill ha hem nåt ytterligare. Plockar jag inte bort o rensar så käkas bandbredden upp och allt nätrelaterat går som i sirap.

Innan uppdateringen blev ju torrentfilen grönmarkerad för att visa att den var klar och sen kunde jag fimpa den när jag märkte att linan blev slö, kan jag få tillbaka det som det var? -ha kollat inställningarna för utorrent men de finns inget där som jag hittat som återställer det.

Nån som har förslag?

Menar du att den flyttas från ”Downloading” till ”Completed” när den är klar? Det har den väl alltid gjort? Det är åtminstone inget som jag direkt tänkt på, så kanske ändrades med senare versioner utan att jag märkt det

När torrenten är klar och flyttas till ”Downloading” så är det en grön pil uppåt som visar när den seedar, och grön bock när den inte seedar.

Eller missförstod jag dig totalt nu?
Citera
2012-07-07, 09:25
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Menar du att den flyttas från ”Downloading” till ”Completed” när den är klar? Det har den väl alltid gjort? Det är åtminstone inget som jag direkt tänkt på, så kanske ändrades med senare versioner utan att jag märkt det

När torrenten är klar och flyttas till ”Downloading” så är det en grön pil uppåt som visar när den seedar, och grön bock när den inte seedar.

Eller missförstod jag dig totalt nu?

Nja, förr i tidigare version gjorde den så, det är sådär jag vill att den ska bete sig. Nu istället för att göra den grön när den är klar och pilen uppåt att den seedar så plockar den automatiskt bort torrenten helt från fönstret, den syns alltså inte efter den är nedladdad och klar. Detta i sig hade inte varit nåt problem men den fortsätter seeda "i smyg" utan att jag nån kontroll över den eftersom den inte syns i utorrent. För att stoppa seedningen måste jag gå in i nedladdningsmappen och flytta filen så den nte hittas. Fullt görbart men lite irriterande.

Hänger du med?
Citera
2012-07-07, 13:32
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Nja, förr i tidigare version gjorde den så, det är sådär jag vill att den ska bete sig. Nu istället för att göra den grön när den är klar och pilen uppåt att den seedar så plockar den automatiskt bort torrenten helt från fönstret, den syns alltså inte efter den är nedladdad och klar. Detta i sig hade inte varit nåt problem men den fortsätter seeda "i smyg" utan att jag nån kontroll över den eftersom den inte syns i utorrent. För att stoppa seedningen måste jag gå in i nedladdningsmappen och flytta filen så den nte hittas. Fullt görbart men lite irriterande.

Hänger du med?

Det är precis så den gör för mig, ligger först under ”Downloading” för att sedan flyttas till ”Completed”. Men den hamnar alltså inte ens i ”Completed” för dig? Antar att du ser ”Completed” på sidan i µTorrent, annars kan du ha råkat klicka på ”hide” till höger om TORRENTS i vänstra listan, även om jag starkt betvivlar att det är där problemet ligger Jag kör för övrigt µTorrent 1.6.4(senaste) och det fungerar precis så för mig.

Exempel: Tar valfri magnetlänk från tpb > öppnar med µTorrent > Tittar i ”Downloading” hur den arbetar > torrenten flyttas därefter till ”Completed” när den är klar, och finns kvar där och seedar tills jag antingen tar bort den manuellt eller väljer att stoppa den.

Du skulle ju kunna prova stänga µTorrent, slänga ~/Library/Preferences/com.bittorrent.uTorrent.plist (innehåller inställningar osv) och prova starta µTorrent igen.(en ny .plist skapas automatiskt) Det kan eventuellt vara så att du behöver logga ut och in från ditt användarkonto efter att du kastat den.

Fast det enklaste är väl kanske att bara avinstallera µTorrent m.h.a. AppZapper eller liknande som då också tar bort com.bittorrent.uTorrent.plist och annat som ligger i ~/Library/Application Support(där ligger bl.a. torrenterna eller vad man ska säga) och prova installera det igen.
Citera
2012-07-08, 17:39
Medlem
felstavadds avatar
Smurfeh: TACK för hjälpen, så otroligt dumt av mig , nu skäms jag ta mig fan , jag har kommit åt att dölja vänsterfältet där "Completed" syntes, hittat och återställt det. Där låg allt och laddade upp och drog bandbredd.
Citera
2012-07-09, 15:33
Medlem
herbsngarlics avatar
Jag blir tokig på att jag inte kan ta hem från tvtorrents med min utorrent, kör snow leopard. Finns det någon som sitter på en självklar lösning? Jag har credits så det räcker och blir över. Har googlat många, många ggr men lyckas aldrig snubbla över ett svar.

Är inte född igår men låtsas som att jag är det så finns det ingen risk för att jag måste be dig förtydliga ditt svar.
Citera
2012-07-09, 15:35
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herbsngarlic
Jag blir tokig på att jag inte kan ta hem från tvtorrents med min utorrent, kör snow leopard. Finns det någon som sitter på en självklar lösning? Jag har credits så det räcker och blir över. Har googlat många, många ggr men lyckas aldrig snubbla över ett svar.

Är inte född igår men låtsas som att jag är det så finns det ingen risk för att jag måste be dig förtydliga ditt svar.

Vad jävlas? Har du kollat så att din uTorrent automatiskt laddar torrents från rätt directory?
Citera
2012-07-09, 15:37
Medlem
herbsngarlics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Vad jävlas? Har du kollat så att din uTorrent automatiskt laddar torrents från rätt directory?

Det vet jag inte, jag har kollat det mesta folk har sagt till mig att kolla men det var längesen. Ingen som har satt sig vid datorn och kollat läget har hittat något som inte stämmer, alla bara kliar sig i huvet och beklagar.

Hur tar jag reda på att den automatiskt laddar ner från rätt directory? Jag klickar på att ta hem filen och den lägger sig i min utorrent men den startar aldrig, är bara röd. Allt annat jag laddar ner går fint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in