• 1
  • 2
2008-01-26, 20:10
Medlem
Detta har hänt mig en gång. Blev väldigt febrig och fick lite ont i halsen på morgonen samma dag som jag skulle på en fest. Sket dock i detta och krökade på ganska bra på förfesten. När jag väl kom till festen var allt vad feber heter helt borta och dagen efter mådde jag prima.

Att blanda piller och alkohol är dock inget jag rekommenderar. En polare till mig gjorde det och spydde tillslut blod och hamnade på sjukan.
Risk för leverskador och liknande ökar drastiskt när du är sjuk eller blandar läkemedel med alkohol.
Citera
2008-01-27, 12:14
Medlem
Duumburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwilo87
Ja, det är nog från person till person skulle jag tro. Men jag kan tipsa dig om att ta en panodil/alvedon för att vara på den helt säkra sidan. Du kan ju uppdatera imorgon hur du mår, skulle vara roligt att veta

Fyllan var precis som vilken fylla som helst. Var inte trött eller så, skippade panodilen innan. Det var lite kämpigt med dom första ölen tyckte jag. Tog emot lite, sen rann det ner lätt.

Idag mår jag oväntat bra, har ingen feber och förkylningen verkar ha släppt. Halsen krånglar dock fortfarande.

Slutsatser: Alkohol + feber = Inga problem
Citera
2008-01-27, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duumburk
Fyllan var precis som vilken fylla som helst. Var inte trött eller så, skippade panodilen innan. Det var lite kämpigt med dom första ölen tyckte jag. Tog emot lite, sen rann det ner lätt.

Idag mår jag oväntat bra, har ingen feber och förkylningen verkar ha släppt. Halsen krånglar dock fortfarande.

Slutsatser: Alkohol + feber = Inga problem

Fyfan, din fylla var nästan som ett botemedel mot sjukan då
Det var ju skönt att höra att det gick bra och att du inte blev ännu sjukare iallafall
Citera
2008-01-27, 15:44
Medlem
Duumburks avatar
Hehe, jo det kan man väl säga. Kan också vara ren slump :P Lätt bästa medicinen jag har provat på iaf
Citera
2010-12-31, 15:52
Medlem
Febrig + alkohol = Freaky Awesome =)
Citera
2012-09-22, 19:51
Medlem
Vad man än googlar på så kommer flashback upp med svaret.
Kung, att sådana här trådar finns, räddade min kväll då jag känner mig febrig.
Citera
2012-09-23, 14:58
Medlem
Det här var en gammal tråd men jag tror att starksprit kan vara bra för att skölja rent halsen om man är lite förkyld. Eventuell baksmälla blir nog däremot värre eftersom kroppen redan har fullt upp med att bekämpa infektionen.
Citera
2013-09-21, 16:00
Medlem
nex112s avatar
Tur att det gick bra för dig!
Sist jag drack med feber slutade det i hjärnhinneinflamation, en vecka på sjukhus och 3 veckor sängliggandes. Ikväll blir det nog till att göra om detta misstag...
Citera
2015-02-11, 17:22
Medlem
Neverthelesss avatar
Meh, förkylning + 90% av halsproblem = bakterier.
Alkohol = bakteriedödande

Så, "sjuk" + supa = frisk.

Feber, och vissa andra infektionsproblem som grundas på virus + alkohol = Absolut ingen bra idé.

Så beroende på sjukdom så är det lugnt att dricka.
Citera
2015-09-06, 16:36
Medlem
JustZlatans avatar
Provade det här i går. Jag har varit småfebrig hela veckan så jag köpte en flaska whiskey och började dricka ganska tidigt. Och riktigt full blev jag och somnade runt 21.00. I dag känner jag ingen feber alls. Det viktiga när man gör det här är att vara hemma när man dricker och inte går ut och festar för då kan det nog bli värre.

Det var en arbetskollega som gav mig tipset.
Citera
2020-01-11, 18:52
Medlem
acidshowers avatar
Jag dricker fast jag har feber.
Ps. Polarn spyr i baljan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto