2008-01-25, 11:54
Medlem
SNIFF2s avatar
Nu har jag min lediga dag och tänkte passa på att ställa en fråga.
Jag har läst lite time machine-trådar men jag känner fortfarande att jag inte riktigt vet svaret.

Jag har en 80gb hårddisk i min macbook just nu men jag vill ha en större men samtidigt vill jag inte formatera om datorn. Jag har inga adapters 2,5'' -> 3,5'' så jag kan inte göra en "clone" av min 80gb. Kan man använda Time Machine och ta backup på en hel hårddisk.

jag vet att det har tagits upp i andra trådar, men jag tycker inte att jag har läst något direkt svar på de frågorna.

Antingen kan man ha en 5400 RPM eller 7200 RPM hdd men beroende på vilken hårddisk man tar kan den dra mer ström och låta mer eller så händer inget speciellt.

Vilka hårddiskar har ni bytt till och har ni märkt något av sämre batteritid / högre ljudnivå / varmare dator.

Sammanfattning av mitt översta svammel:

Kan man använda time machine för att ta backup på en hel hårddisk och sedan föra över denna backup till den nya och större hårddisken? Eller har ni något bättre förslag?
2008-01-25, 12:09
Medlem
Hispers avatar
Om du nu har en ledig dag, varför inte lägga ned lite tid på att kolla om det finns trådar som tar upp samma sak som du tar upp i den tråd?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=609731

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in