Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-25, 22:11
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Sverige är inte ett individualistiskt samhälle, snarare ett gruppssamhälle. Barnbidrag, gratis sjukvård, socialbidrag har gjort det möjligt för även den sorgligaste karaktären att ha råd med parabol och kebabpizza.
Sedan att svenskar hellre agerar ensamma än i grupp är inte sant. Personligen ogillar jag att vara ensam, föredrar att umgås med vänner och dylikt.
Din bild av svenskar är hur snedvriden som helst framstår det som.

Tycker du det?

Nej, men det är så, svenskarna har ett individualistisk samhälle, det stämmer.

Det kommer att ändras med tiden pga påverkan av invandring eftersom invandrarna har gruppcentrerad samhälle.

Jag har ingen bild av svenskar eftersom svenskar är ointressanta för mig.

Jag kan inte förstå varför en svenne hellre tar trappan än delar hissen med sin granne.

Ensamhet, depression, demens - tre ord som beskriver svenskheten.

Vill en invandrare integrera sig i detta? Nej så klart.
Citera
2008-01-25, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Tycker du det?

Nej, men det är så, svenskarna har ett individualistisk samhälle, det stämmer.

Det kommer att ändras med tiden pga påverkan av invandring eftersom invandrarna har gruppcentrerad samhälle.

Jag kan inte förstå varför en svenne hellre tar trappan än delar hissen med sin granne.

Ensamhet, depression, demens - tre ord som beskriver svenskheten.

Vill en invandrare integrera sig i detta? Nej så klart.

Stick härifrån om du hatar Sverige och svenskar så jävla mycket. I Danmark så är folk mycket mer sociala av sig. Du har uppenbart redan format din vrickade åsikt angående svenskar, så varför starta en tråd om det?
Sen undrar jag var fan du bor. I Lappland eller? Svenskar kan vara jävligt sociala när de befinner sig bland folk som de trivs med.

Tycker du det är "socialt" när invandrargrupper sitter på bussen och ylar så att samtliga på bussen hör. Är det trevligt när en flock invandareungdomar tar upp hela trottoaren?
Citera
2008-01-25, 22:52
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
Du är ju en invidualist, så du får fixa fakta själv på egen hand med hjälp av google

Du vill ju inte vara beroende av en invandrare

Jag ger fan upp.

Troll.
Citera
2008-01-26, 10:31
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Stick härifrån om du hatar Sverige och svenskar så jävla mycket. I Danmark så är folk mycket mer sociala av sig. Du har uppenbart redan format din vrickade åsikt angående svenskar, så varför starta en tråd om det?
Sen undrar jag var fan du bor. I Lappland eller? Svenskar kan vara jävligt sociala när de befinner sig bland folk som de trivs med.

Tycker du det är "socialt" när invandrargrupper sitter på bussen och ylar så att samtliga på bussen hör. Är det trevligt när en flock invandareungdomar tar upp hela trottoaren?

Om alla som någonsin kritiserade sverige blev utvisade, då skulle ingen finnas kvar.

Svenskar är inte så sociala tycker jag. Svenskar sitter hemma istället för att gå ut och hänga med folket. Titta på invandrare - de är hela tiden ute på gator diskuterar utrikes politik med importerad polsk biere i händerna. Det är socialt.

Och invandrartjejer är hela tiden ute på jakten efter princen. De sitter inte hemma och diskuterar jämställdhet med TVns programledare, de är ute och praktiserar det.

Det är svenska barn som skriker mest och visar ingen respekt för de äldre.
Svenska barnen gör vad de vill och uppfostrade helt fel. Barn måste respektera och lyssna på de äldre, svenska barnen respekterar ingen.

Invandrarbarn är normala grabbar, de är fria från puritanistiska mindworms, de kan slåss och visa vem som är tuffast i huset. Mycket friska pojkar och flickor tycker jag.
Citera
2008-01-26, 10:46
Bannlyst
Jag tittar på Mellanöstern, sen tittar jag på Västeuropa, sen på mellanöstern igen, sneglar lite på Afrika, jämför med Västeuropa...

Tverskoy, ta ditt jävla snack tillbaka till Ryssland för fan... din klantänkande jävla kossack! typisk kommunistisk jude!

Varför flyr alla till Västeuropa? Svara då för fan!
Citera
2008-01-26, 10:51
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Du är ju en invidualist, så du får fixa fakta själv på egen hand med hjälp av google

Du vill ju inte vara beroende av en invandrare

Så, du hittade alltså bara på alltihopa?
Citera
2008-01-26, 10:55
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Om alla som någonsin kritiserade sverige blev utvisade, då skulle ingen finnas kvar.

Ett antal invandrare skulle rättmätigen försvinna härifrån ja, good riddance to them i say.

Citat:
Svenskar är inte så sociala tycker jag. Svenskar sitter hemma istället för att gå ut och hänga med folket. Titta på invandrare - de är hela tiden ute på gator diskuterar utrikes politik med importerad polsk biere i händerna. Det är socialt.

Det är för att dom inte har något jobb. Att hänga på gathörnet eller nåt jävla hak är inte socialt - det är missanpassat.

Citat:
Och invandrartjejer är hela tiden ute på jakten efter princen. De sitter inte hemma och diskuterar jämställdhet med TVns programledare, de är ute och praktiserar det.

Ja invandrartjejer, särskilt de från muslimska länder, ör ju kända för att ses som jämställda med mannen och tillåts alltid springa ute på stan hur mycket de vill!

Däremot har jag inte mkt till övers för TV-debatter om jämställdhet så där håller jag med dig.

Citat:
Det är svenska barn som skriker mest och visar ingen respekt för de äldre.
Svenska barnen gör vad de vill och uppfostrade helt fel. Barn måste respektera och lyssna på de äldre, svenska barnen respekterar ingen..

Blattebarn visar på sin höjd respekt för gamla blattegubbar. Inte fan visar de respekt för gamla Märta med rullatorn.

Men svenska barn borde ha större respekt för äldre generellt, så jag ger dig ett halvt rätt.

Citat:
Invandrarbarn är normala grabbar, de är fria från puritanistiska mindworms, de kan slåss och visa vem som är tuffast i huset. Mycket friska pojkar och flickor tycker jag.

Slåss? Tuffast i huset? Ja det kommer man ju jävligt långt med här i livet. Vad siktar de på, kåken? Mer spännande än att bara gå till socialen? I finkan träffar man ju nya trevliga vänner så det är väl det "sociala" som spökar igen...

Seriöst, jämför länder med individualistmentalitet och de med gruppmentalitet. Vilka har bäst levnadsstandard generellt? Vilka krigar mest resp. minst? Etc etc etc
Citera
2008-01-26, 11:15
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Den svenska delen av svenska folket lever i individualistiskt samhälle.

Invandrarna kommer från länderna med gruppcentrerad samhälle.

Svensk individualism är överdriven kan jag tycka. Svenskar är extremt egoistiska och själviska, vill leva oberoende av någonting: oberoende av barn, oberoende av partner, oberonde av andra människor och slutar på demensäldreboende i total ensamhet.

Däremot gruppcentrerad samhälle där människor bryr sig om varandra och varje människa anser sig vara en del av gruppen, främjar värmare relationer mellan personer och livligare arbetskollektiven. Gruppcentrerad samhälle främjar stora familjer som håller tätt kontakt med varandra. De unga tar hand om de äldre.

Om 50 år minoriteten ska bli sveriges majoritet.

Vad väntar Sverige?

Vilket samhälle är bättre: individualistisk eller gruppcentrerad?

Jag tycker såklart, som inbiten vit rasist, att ett gruppcentrerat samhälle är starkare än ett individualistiskt samhälle. Samtidigt kan jag också tycka att ett alltför gruppcentrerat samhälle blir alltför kvävande för individen. Hur kul är det? Jag höll på att skratta så att jag trillade av stolen när signaturen "tverskoy" hävdar att muslimer är roligare och har mer humor än västerlänningar/svenskar. Detta har jag då aldrig märkt. Muslimska män är sura, otrevliga, arga bitterfittor som tar sig själva på ett löjligt stort allvar. Deras kvinnor är sura, fula påskkärringar i huckle som aldrig skulle vilja prata med någon annan än sin närmaste släkt. Fan, de knullar till och med med sina kusiner. Sååå jävla inavlade. Hur många komedi-serier har den muslimska världen producerat? Du kan bara dra åt helvete..

Sen så är det ju inte skrivet i sten att ett gruppcentrerat samhälle per automatik är starkare än ett mer individualistiskt. Det individualistiska väst är ljusår före gruppcentrerade afrikanska samhällen och mellanöstern-samhällen. Men samtidigt är vi svagare än starka grupper som exempelvis judar och japaner. Det beror helt på den genetiska kvalitén hos de människor som utgör en "grupp". En grupp inavlade fårknullare från Mellanöstern eller bongotrummande kannibal-negrer från Afrika kan omöjligt tävla med smarta koreaner och japaner, exempelvis. Om du sätter en grupp cp-skadade mongos på en öde, och hundratals intelligenta hantverkare, arkitekter och civilingenjörer på en annan öde ö, och kommer tillbaka om fem år, så kommer du nog att upptäcka att ön med den smarta befolkningen kommit längst i utvecklingen.
Citera
2008-01-26, 12:26
Medlem
humperdicks avatar
Känns lite som en leta efter dåliga svenska egenskaper för att ge igen tråd, jag ser dock inget negativt vid att inte vara flockapor utan hellre fri att välja umgänget själv.

Den svenska mentaliteten är vida överlägsen den arabiska och afrikanska som inte är kapabel att skapa en trygg omgivning och uppväxt till sina barn så valet blir ganska lätt.
Citera
2008-01-26, 12:56
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Den svenska delen av svenska folket lever i individualistiskt samhälle.

Invandrarna kommer från länderna med gruppcentrerad samhälle.

Svensk individualism är överdriven kan jag tycka. Svenskar är extremt egoistiska och själviska, vill leva oberoende av någonting: oberoende av barn, oberoende av partner, oberonde av andra människor och slutar på demensäldreboende i total ensamhet.

Däremot gruppcentrerad samhälle där människor bryr sig om varandra och varje människa anser sig vara en del av gruppen, främjar värmare relationer mellan personer och livligare arbetskollektiven. Gruppcentrerad samhälle främjar stora familjer som håller tätt kontakt med varandra. De unga tar hand om de äldre.

Om 50 år minoriteten ska bli sveriges majoritet.

Vad väntar Sverige?

Vilket samhälle är bättre: individualistisk eller gruppcentrerad?

Nja tycker du har missuppfattat mkt kring Sverige och dessa männsikorna du kallar "invandrarna".
Sverige och likt många andra europeiska länder är ju verkligen uppbyggt kring en gruppkänsla bland folket inom nationen.
Speciellt Sverige som haft folkrörelserna, idrottsrörelsen och socialdemokratin som alla betonat en gemensam svensk identitet. Folk har haft en stark tilltro till staten att se till så att alla medborgare inte svälter ihjäl. Man betalar gladeligen halva lönen i skatt för att dela med sig till mindre bemedlade landsmän. Denna solidaritet har till och med sträckt sig utanför landets gränser genom både statliga och privata bidrag...Socialdemokratiska/Social-liberala politisk agenda har förhärskande begrep som nog är totalt okända och främmande utanför europa.
Däremot har urbanisering och kvinnors frigörelse lett till att den gamla storfamiljen splittrats upp för många år sen i sverige till skillnad från "dessa invandrare" du referar till. Men därigenom rättfärdiga ett begrepp som heter "svensk individualism" låter konstigt....
Sen att dessa grupper (dina invandrare"), bygger på att alla får vara med och gemenskap är en grav missuppfattning. Istället för att som sosse-svensken rikta sin gemenskap mot hela nationen, alla i idrottsföreningen eller i bostadsrättsföreningen. Riktar bla mellanösterngrupperna sin tillit och lojalitet till sin klan eller familjepatriark. Man gör det som gynnar sin familj eller sig själv inte det som gynnar andra främlingar eller samhället stort. Ofta har man ju som sagt en låg tilltro till samhället eftersom deras stater inte är korrupta och verkligen del av ett inividulistiskt samhälle. Att påstå att "invandrarna" kommer från ett gruppcentrerat samhälle kan väl riktigt på så sätt att dom sätter sin egen grupp först.
Angende framtiden tror jag istället på den slutgiltiga spiken i den solidariska folkhems tanken iom de nya gruppernas intåg. Individualistiska och säintressen som bryter mot det gemensamma kommer bli allt mer vanliga. Bidragsfusket ökar och folks ovilja för att betala för andra ökar nog också...
Att påstå att "invandrarna" kommer från ett gruppcentrerat samhälle kan väl riktigt på så sätt att om sätter sin egen grupp först.
Citera
2008-01-26, 15:37
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:

För att svensken är klok och förstår vikten av vardagsmotion och att hålla sin kropp i fysiskt trim. Detta är något som blattar verkar vara tämligen ointresserade av. Blattar är lata och vill leva så bekvämt som möjligt. De vill hellre sitta på en hög med kuddar på golvet och röka vattenpipa i stället för att göra ett vettigt handtag. Deras idé om ett paradis är ett ställe där de kan sitta och göra ingenting. Hur många gånger har du sett en mörk invandrare i motionsspåret? Nej, just det. De sitter hellre hemma i sin egen etniska förenings samlingslokal, läser en tidning på sitt fula språk, dricker svart kaffe och kedjeröker och pratar lite skit, medan vi riktiga människor är på jobbet. Jävla patrask!
Citera
2008-01-26, 16:05
Medlem
Det enda jag håller med om är att vi har för dålig sammanhållning i Sverige i dag, jag känner mig inte behörig med något folk. Och om jag ska försöka hitta någon jävla kärlek för det här landet så får jag rota så djupt inom mig, och då hittar jag något som tamejfan inte är att leka med.

Så bara vi skickar ut denna jävla massinvasion och får bort sverigehatarna från regeringen så ser jag inte varför det inte borde kunna bli så. Nu har jag ju inte växt upp med det, men alla pensionärer jag pratat med har sagt att det förr fanns något slags svenskt.

Funderar starkt på att vandra runt med en stor jävla flagga och en CD-spelare och köra nationalsången och dra nåra varv runt i stan så man får upp nån jävla moral. Men då kommer man ju att bli kallad för nazist och antagligen nerspöad av vänsteräcklen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in