2008-01-25, 08:03
Medlem
Laevateinns avatar
Varför är alla moderna människor besatta av tv, film, musik, kläder, umgänge, underhållning, bilar, popularitet och pengar? Identitetslösa, på jakt efter meningen med sina ytliga liv, driver de omkring på arbetsplatser, diskotek och shoppingcentra. Aldrig får de någon ro, alltid är de i ständig rörelse. Deras tillvaro fylls ut av temporära nöjen som de populariserar och gör till dogmatiska religioner, där ledaren är den som lyckas manipulera sig upp till toppen av pyramiden. Viruset sprider sig som en löpeld bland dessa vilsna individer och frågan vi därför ställer oss är: vad ligger bakom fenomenet?

Läs mer
Citera
2008-01-25, 08:39
Medlem
konstigt, inget av det där skitsnacket stämmer in på mig,
Citera
2008-01-25, 08:59
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laevateinn
vad ligger bakom fenomenet?
Kontrollbehovet hos makthavarna, och således verktyget media.
Citera
2008-01-25, 11:18
Medlem
Citat:
Varför är alla moderna människor besatta av tv, film, musik, kläder, umgänge, underhållning, bilar, popularitet och pengar? Identitetslösa, på jakt efter meningen med sina ytliga liv, driver de omkring på arbetsplatser, diskotek och shoppingcentra. Aldrig får de någon ro, alltid är de i ständig rörelse. Deras tillvaro fylls ut av temporära nöjen som de populariserar och gör till dogmatiska religioner, där ledaren är den som lyckas manipulera sig upp till toppen av pyramiden. Viruset sprider sig som en löpeld bland dessa vilsna individer och frågan vi därför ställer oss är: vad ligger bakom fenomenet?

Läs mer

Bra fråga. Jag har ingen aning. Vet bara att det inte heller stämmer in på mig och förmodligen många med mig och nampot.
Citera
2008-01-25, 20:44
Medlem
Citat:

Läs mer

Nej, det är så simpelt att den största delen av människan är trendföljande djur. De ifrågasätter inte nånting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in