• 1
  • 2
2008-01-25, 00:51
Medlem
Vet inte ens om detta är rätt tråd att posta i men jag gör ett försök,nån som vet vad Ultimate är för nåt,i Kristianstad där jag bor har jag sett några stycken med svarta jackor på ryggen finns en broderad logga som liknar en dödskalle med horn samt texten ULTIMATE under.Killarna som bar dem liknade inga svärmorsdrömmar precis,kanske nåt streetwear märke men killarna jag sett rör sig ofta tillsammans med denna utstyrsel
Citera
2008-01-25, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kånkel
Vet inte ens om detta är rätt tråd att posta i men jag gör ett försök,nån som vet vad Ultimate är för nåt,i Kristianstad där jag bor har jag sett några stycken med svarta jackor på ryggen finns en broderad logga som liknar en dödskalle med horn samt texten ULTIMATE under.Killarna som bar dem liknade inga svärmorsdrömmar precis,kanske nåt streetwear märke men killarna jag sett rör sig ofta tillsammans med denna utstyrsel

http://www.ultimate-wear.de/

Där var svaret, dock är de som håller i trådarna i Sverige knutna i större och mindre skala till ett visst mc-gäng.
Citera
2008-01-25, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten
http://www.ultimate-wear.de/

Där var svaret, dock är de som håller i trådarna i Sverige knutna i större och mindre skala till ett visst mc-gäng.

ok tackar för länken carsten,nån annan som vet mer?,detta blev intressant helt plötsligt
Citera
2008-01-27, 14:58
Medlem
Serpicos avatar
Haha

Hade nöjet o snacka med en av dessa herrar som bär jacka med texten ultimate, han påstod sig då tillhöra HA, och verkade vara en hygglig typ, han va lite småagressiv, men efter en Redbull vodka så satte snacket igång o han önska mig o min vän lycka till med studierna, hans yngre vän var tyvärr inte lika trevlig o hamna i bråk med vår tredje polare, har dock ingen aning om de talade saning. Däremot kan jag berätta att ena snubben hade en tår gaddad under ögat, o de ska ju tyda på att man gjort ngt för klubben när man suttit inne en sväng, så som mördat? Eller? finns ju flera spekulationer i vad de ska betyda.

Aja annars har en tatuerare i trakten just märket Ultimate uptryckt på dörren!
Citera
2008-01-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpico
Hade nöjet o snacka med en av dessa herrar som bär jacka med texten ultimate, han påstod sig då tillhöra HA, och verkade vara en hygglig typ, han va lite småagressiv, men efter en Redbull vodka så satte snacket igång o han önska mig o min vän lycka till med studierna, hans yngre vän var tyvärr inte lika trevlig o hamna i bråk med vår tredje polare, har dock ingen aning om de talade saning. Däremot kan jag berätta att ena snubben hade en tår gaddad under ögat, o de ska ju tyda på att man gjort ngt för klubben när man suttit inne en sväng, så som mördat? Eller? finns ju flera spekulationer i vad de ska betyda.

Tackar för infon,alltid kul att veta vad som händer i ens hemstad,jag har sett ungefär 4 snubbar med dessa jackor ingen av dessa var dock gaddad i ansiktet,vet du nåt mer så berätta gärna
Citera
2008-01-28, 19:11
Medlem
ultimate är en tatuerings studio i kristianstad inte en klubb. Om sedan någon där tillhör eller har tillhört HA vågar jag däremot inte svara på.
Citera
2008-01-28, 22:15
Medlem
Serpicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjelle84
ultimate är en tatuerings studio i kristianstad inte en klubb. Om sedan någon där tillhör eller har tillhört HA vågar jag däremot inte svara på.

Den tatueringsstudio jag tänkte på ligger utanför Olofström, och det sägs att ägaren skall vara medlem i HA, men lagt ner, på dennes bröllopp skall det ha varit en del herrar från klubben med.

Vidare så är märket från hemsidan som nämndes också de märke herrarna i Kristianstad bär på.
Citera
2008-01-30, 01:25
Medlem
Citat:
Den tatueringsstudio jag tänkte på ligger utanför Olofström, och det sägs att ägaren skall vara medlem i HA, men lagt ner, på dennes bröllopp skall det ha varit en del herrar från klubben med.

Vidare så är märket från hemsidan som nämndes också de märke herrarna i Kristianstad bär på.

Så det finns en koppling till MC världen med andra ord?,såg förresten idag att studion i K-stad heter Pirate Island Tattoo samt att det tydligen finns i Olofström också.
Citera
2008-02-05, 19:14
Medlem
hmm verkar som tråden självdog,ingen som har nåt att tillägga????
Citera
2008-02-06, 00:00
Medlem
Xiders avatar
Citat:

Nope. Har inget med klubben att göra.
Det är i helt andra sammanhang det har den betydelsen. Nåt vato loco shit.
Citera
2008-02-11, 15:04
Medlem
Serpicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xider
Nope. Har inget med klubben att göra.
Det är i helt andra sammanhang det har den betydelsen. Nåt vato loco shit.

Nej menade inte klubben i sån mening, utan att man utfört någon tjänst inne på kåken för "GÄNGET", det är inte enbart vato loco shit som du uttrycker det. Du refererar till Chicano gängen i Cali då eller?!

Det finns flertalet andra gäng, och diverse personer som har tår tatuerad.

Och alltid kommer de finnas någon ny spekulation i vad det egentligen betyder. De vanligaste scenarion är ju att man skall ha begått ett mord för gänget/ klubben, eller så sörjer man en broder eller nära person som gått bort.
Citera
2008-05-18, 02:54
Medlem
ultimate....

ultimate är ett företag som ägs av Alexander Kohbrok är klädmärke men även en fabrik som tillverkar motorcyklar.

och tatueringsställena heter inte ultimate utan pirate island tattoo men ägs av denna samma Alexander Kohbrok hela kedjan ägs av honom .tack för mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in