• 3
  • 4
2008-02-05, 10:30
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
En kort frisyr är ju lättare och billigare att skaffa sig än en lång

Kort hår måste ju klippas oftare för att hållas kort och sen måste det ju stylas mer går ju inte att sätta upp eller bara borsta. Så jag säger tvärt om att en kortare frisyr kostar mer och är jobbigare att sköta.
Citera
2008-02-05, 14:29
Medlem
Nidhoggs avatar
Min kära mor började klippa sig kort för några år sedan (runt 45), hon menar att långt hår hör ungdomen till och att hon som snart blivande tant passar bättre i kort. Samma kvinna som var avundsjuk på sin farmor som liten för att farmorden hade rynkor, och nu är jätteglad för att hon själv börjar få rynkor och tycker det är jättesnyggt
En kvinna som vet hur man åldras med stil helt enkelt. Dock vet hon hur man klär upp sig, och håller efter håret med olika stila.
Citera
2008-02-05, 23:21
Medlem
Sinsisters avatar
Förr va de ganska bestämt vilken längd på håret man hade vid olika åldrar. Långt hår till bhbandet hörde ungdomen till, vid 25 kan man ha till axlarna som längst och sen kryper de uppåt. Vid 50 är de bara några centimeter långt.

De sägs vara oklädsamt med långt hår på äldre kvinnor. Min mor säger att de är de värsta som finns med långt grått hår eller långt hår på äldre. De tycker verkligen inte jag, jag vet en 72åring med fantastiskt tjockt fint hår i blont och brunt ned på ryggen!
Citera
2008-02-05, 23:53
Medlem
Tolvans avatar
Tragiskt med människor som tror att man blir gammal vid en speciell ålder, snacka om att göra sig själv till tant.
Citera
2008-02-06, 00:33
Medlem
Funderat på detta fenomen sedan jag var liten och inte lyckats komma upp med något svar. Tacksam för att ni lyfter fram denna frågeställning i ljuset. Vad är dealen med kortklippning vid medelåldern, samt detta hemska pudelkrull som tanter vid 70+ envisas med att skaffa sig?
Citera
2008-02-06, 14:36
Medlem
Sinsisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punyqoq
Funderat på detta fenomen sedan jag var liten och inte lyckats komma upp med något svar. Tacksam för att ni lyfter fram denna frågeställning i ljuset. Vad är dealen med kortklippning vid medelåldern, samt detta hemska pudelkrull som tanter vid 70+ envisas med att skaffa sig?

Helt sjukt, verkligen alla 70+ tanter permanentar sitt vita hår! Whyy?
Citera
2008-02-06, 14:47
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinsister
Helt sjukt, verkligen alla 70+ tanter permanentar sitt vita hår! Whyy?
Inte min, men hon har i och för sig fortfarande mest brunt hår, men det är sant att många tanter ser ut som om de har sockervadd på skallen.
Citera
2008-02-06, 16:07
Medlem
SallySimpsons avatar
De flesta kvinnor 45+ ser väl ändå något äldre ut i långt hår? Men det behöver ju faktiskt inte vara något negativt. Mor min har sitt långa gråstrimmade bruna hår i en flätad knut i nacken och runda glasögon till, ser ut som nåns farmor men bra mycket stiligare än om hon försökt se ung ut
Citera
2008-02-06, 16:56
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Tragiskt med människor som tror att man blir gammal vid en speciell ålder, snacka om att göra sig själv till tant.

Juckmadrass ä dom vid 20 års ålder, subba blir dom vid 25, tant vid 30, nucka vid 35, kärring vid 40, hagga vid 45 å drake vid 50!

Så är ålderklassifierning för honor i Sverige.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in