2008-01-25, 19:39
Medlem
Supranoos avatar
Dom kanske inte orkar fixa frillan varje dag? Då jag blir gammal blir det rakning
Citera
2008-01-25, 20:01
Medlem
Trinnits avatar
Men ser det verkligen så hemskt ut? Jag kanske är fel person att bedöma det, men jag tycker att de flesta lite äldre passar ganska bra i kort hår, det ser lite elegantare ut än äldre kvinnor som har håret utsläppt.

Är långt hår alltid snyggare än kort på kvinnor, oavsett ålder? Pratar vi utsläppt eller uppsatt då?
Citera
2008-01-25, 20:12
Medlem
Foqnaxs avatar
Jag tycker att i större delen av fallen så känns det som att en äldre kvinna med långt här ser bättre ut än en kvinna med kortklippt hår.
Citera
2008-01-25, 21:34
Medlem
ailuras avatar
Jag kan tycka att det ser lite häxaktigt ut med långt hår på äldre kvinnor. Speciellt om det är grått eller vitt. Jag får associationer till "Mortianna" i Robin Hood: Prince of Thieves:

http://moviedeaths.blacktachyon.com/...ortianna-5.jpg
Citera
2008-01-25, 23:22
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Tror att anledningarna är flera,
alla förmodligen redan nämnda här.

Två favoriter:

Jag tror att klimakteriet förstör förutsättningarna för långt hår hos de flesta kvinnor.
Hårkvaliteten försämras,
och möjligheten att ha ett långt, friskt hår minskar drastiskt.

En kort frisyr är ju lättare och billigare att skaffa sig än en lång,
när man har tvärledsnat på sitt utseende,
vilket ju mycket väl kan hända vid en ålderskris.

Själv tänker jag utan minsta tvekan försöka ha långt hår så länge som möjligt.
Kortare än mitten på ryggen, och jag känner mig väldigt naken.
Citera
2008-01-25, 23:26
Medlem
Förr i tiden hade ju inte äldre kvinnor kort hår. Men det såg ju rätt ok ut ändå. Min farmor hade ganska långt hår, och det var inte fult alls. Förstår fortfarande inte riktigt...
Citera
2008-01-25, 23:38
Medlem
birceds avatar
Är själv kvinna 40+ och har halvlångt/långt hår...snurrar ofta upp det då jag inte tycker om att ha det hängande...
Men visst har funderat ibland om det är passande...jag vill inte se ut som en som försöker vara yngre än vad jag är....
Jag tycker långt hår är mer lättskött, slipper hålla på med att forma frisyr varje morgon samt klippa sig stup i kvarten....

Sen kan ju män ha åsikter om kvinnors hårlängd...när det är väldigt få män som har hår alls efter fyrtio..
Citera
2008-01-25, 23:57
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birced
Är själv kvinna 40+ och har halvlångt/långt hår...snurrar ofta upp det då jag inte tycker om att ha det hängande...
Men visst har funderat ibland om det är passande...jag vill inte se ut som en som försöker vara yngre än vad jag är....
Klart det är passande, varför se äldre ut än vad man är (för det är vad många gör)?
Citera
2008-01-26, 00:12
Medlem
Tuesdays avatar
Mitt långa hår petas inte på. Det är tjockt och ska sitta kvar tills det ramlar av rent medicinska orsaker. Om så sker.
Citera
2008-01-28, 19:36
Medlem
Tuggmotstånds avatar
Som många sagt, håret blir tunnare och av sämre kvalitet med åren. Sen får man mindre tid att ta hand om håret, skulle jag tro, när man får fullt upp med barn och karriär.

Jag har kortklippt nu, men om mitt hår blir tunnare med åren ska jag nog låta det växa en bit. Då kanske jag kan göra något med det i långt tillstånd. :P

Men det värsta är ändå dessa 50-åringar som färgat sig i skrikiga färger, som en orange punklugg för att försöka behålla sin ungdom. Yäck.
Citera
2008-02-05, 00:49
Medlem
Skriker feminist om kortklippta damer upp till 60 år.
Har informerat min mor om detta och jag hoppas hon håller sitt löfte.

Yippi! Hundrade inlägget från mig
Citera
2008-02-05, 10:19
Medlem
Pyrrahs avatar
Min mamma är över 50. Hon har väldigt snyggt långt hår.
Blont med inslag av silver. Hon har det oftast uppsatt lite slarvigt, skitsnyggt.

Själv klipper jag aldrig av mig håret. Kan inte tänka mig att ha kort hår.
Kvinnor med kortklippt, rödfärgat hår ser gamla ut. Oavsett ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in