Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-24, 22:19
Bannlyst
Jag har nu skaffat mig en Macbook duo 2,2ghz 2gb minne, tycker designen e grym o allt men lite krångigt för en xp användare..

Nu undrar jag: Hur gör man så att fönstret på tex safari maximeras över hela skärmen? Och vart kan man htita genvägarna till programmen man installerat så man kan lägga dem i dock? Vart väljer man villka man vill lägga till?

Tack
Citera
2008-01-24, 22:35
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commotion
Jag har nu skaffat mig en Macbook duo 2,2ghz 2gb minne, tycker designen e grym o allt men lite krångigt för en xp användare..

Nu undrar jag: Hur gör man så att fönstret på tex safari maximeras över hela skärmen? Och vart kan man htita genvägarna till programmen man installerat så man kan lägga dem i dock? Vart väljer man villka man vill lägga till?

Tack

Ta tag i nedre högra hörnet och dra till önskad storlek, alternativt tryck på den gröna knappen så att fönstret får sin "omptimala" storlek.

Programmen ligger i mappen Program som du hittar om du öppnar Finder.

Dra det program du vill ha till dockan, så hamnar det där.

Grattis och välkommen!
Citera
2008-01-24, 22:36
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commotion

Tack

Vill du ha safari över hela skärmen så är det bara att göra storleken över hela skärmen, dra i det högra hörnet bara.

Dina program ligger passande nog i Program, du bara markerar de programmet du vill ha och drar det till docken. När den väl är i docken så högerklickar du när programmet är startat och trycker på "Behåll i dock"

edit : du hann före :P
Citera
2008-01-24, 22:36
Medlem
Taipehs avatar
behövs inte längre
Citera
2008-01-25, 11:35
Medlem
SNIFF2s avatar
Här hittar du en del nybörjarfrågor:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=608986