2008-10-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spizze
Vill bara passa på att fråga dig Henke, medans du är aktiv i tråden.
Jag tycker att denna text som du har på din hemsida är mycket opassande som marknadsföring ifall du vill bibehålla kratoms lagliga status.

"Kratom (Mitragyna Speciosa) är en kraftfull drog som i bl.a. sydostasien används som substitut för opium. I Thailand är drogen klassad som tung narkotika, tillsammans med droger som heroin och kokain. Drogen är totalförbjuden i ett flertal länder, men fortfarande helt laglig i Sverige."

Sånt där gillar inte de som har makten i Sverige. Du tror inte att du skulle kunna ända den texten åtminstone LITE?

Väldigt fin poäng där, jag håller med dig helt och hållet. Snälla tona ner det en aning! Jag skulle nöja mig med att säga att det är en drog (istället för kraftfull) och att det är narkotika klassat (inte specifikt att det är klassat som tung narkotika) och referera inte till heroin och kokain alls pls.

Tänk på framtiden! tänk på våra barn! de måste ju åxå få ta kratom utan att riskera problem med polisen!
Citera
2008-10-18, 18:02
Medlem
rapemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Inte det som är problemet. Problemet är alla jävla små snorungar därute som åker fast av sina byfånereligösa föräldrar i någon incestby uppe i Norrland....

hahahahahahahah.. skönaste inlägget
Citera
2008-10-18, 18:15
Medlem
healTHCares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
Jag har aldrig i hela mitt ruttna liv fått något som helst rus eller påverkning av något kratompreparat kraftigt nog att kunna påverka varken mitt personliga betéende, humör, eller allmänna vakenhet, varför skall denna drogen klassas för om den inte utför någon som helst fara för allmänheten? , spice däremot förstår jag mycket väl varför den klassas, kan ju lika gärna vara spetsat med riktig cannabis så mycket som vi vet om den drogen och vad den VERKLIGEN innehåller.

Det visar ju inget på pissprov så varför skulle det vara canabis i det ?
Citera
2008-10-18, 19:00
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spizze
Vill bara passa på att fråga dig Henke, medans du är aktiv i tråden.
Jag tycker att denna text som du har på din hemsida är mycket opassande som marknadsföring ifall du vill bibehålla kratoms lagliga status.

"Kratom (Mitragyna Speciosa) är en kraftfull drog som i bl.a. sydostasien används som substitut för opium. I Thailand är drogen klassad som tung narkotika, tillsammans med droger som heroin och kokain. Drogen är totalförbjuden i ett flertal länder, men fortfarande helt laglig i Sverige."

Sånt där gillar inte de som har makten i Sverige. Du tror inte att du skulle kunna ända den texten åtminstone LITE?

Jag håller med.

Får det att låta som att man får hem moffe i brevlådan. Brukar njuta Kratom då och då. Kratom är mycket, mycket mildare än morfin och väldigt, väldigt annorlunda än morfin (Det finns likheter, som tex att den kliar, och att man får litet svårt att pinka och bajsa, men euforin är i jämförelse svag och Kratom har låg beroendepotential.

Folk får för sig saker när myndigheterna ljuger. Inte bara för att denna texten står där utan liknande skit kan de hitta på utan att den står där på Henkes sidor.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2008-10-18 kl. 19:03.
Citera
2008-10-18, 22:53
Medlem
Sick_my_ducks avatar
Jag minns tiden från innan halvholländaren som drev smart drugstore eller vad affären hette, delade ut svamp i ett morgonprogram i TV4. På den goda tiden såldes alla RC kemikalier och fungerande droger av kemikalieåterförsäljare. Man kunde köpa toulen, oktanboosters, aceton och etylacetat. Det var nämligen det jag beställde i samma order som 2-CB och en laglig variant av MDMA(som är klassad nu).

Detta var från ett tyskt kemikalieföretag som hade en flashig postorderkatalog. Ingenstans stod det någonting om att vissa av sakerna möjligen kunde ge mer eufori än olagliga sådana.

Hade man behållt undergroundförsäljningen av rc-droger på det sättet hade de kanske inte varit klassade nu. Det är all den här jävla överdrivna reklamen som helt klart vänder sig till omyndiga och uttryck som "lagliga droger" som leder till klassning.

Ta ner alla drogsiter innan det är försent. Vill man sälja kratom så säljer man det i en thé-shop där man kan beställa 100 sorter och kallar det milt lugnande, som kamomill. Vill man sälja kemikalier gör man det, men då säljer man sånt som nifelheim har i sitt sortiment också.

Jag tror man tjänar mer pengar i längden på detta sätt. Det dröjer längre innan drogerna klassas och de som är intresserade hittar dem ändå. Problemen hopar sig när det bara är omedelbar profit som gäller.

Hade droger sålts underground eller dolda i andra produkter till MYNDIGA personer som inte ställer frågor som "Sitter på ett gram, hur ser 5mg ut på ett ungefär". Skulle situationen varit en annan.

Om man är tillräckligt intresserad så tar man reda på informationen. Att sälja kemikalier till barn som inte ens lärt sig stava och kalla dem kraftfulla droger är ju inte det smartaste jävla greppet. Gör om gör rätt, innan det är alldeles för sent.
Citera
2008-10-19, 04:53
Medlem
jimmypages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusel
Blev förbannad när jag läste artikeln..

- Men köparna tar stora risker. De har inga som helst garantier för vad som finns i de här förpackningarna eller hur innehållet framställts. Redan där kan man ju säga att det handlar om hälsovådlig hantering, säger Cecilia Fant.

Det där är en återkommande tillsynes hjärndöd kommentar i dessa sammanhang. För Cecilia Fant (eller liknande) vet precis vilka ämnen som ingår, och vill förbjuda dessa.

De har ju planer på att förbjuda spice ffs, inte okända random-ämnen som köparen inte har någon aning om.

Hjärndödheten är dock tyvärr ingen hjärndödhet i det här fallet. Folk blir rädda när de hör att svenskar köper ämnen som "kan visa sig vara vad som helst" och stöder därför varje förbud.
Förbudsivrarna däremot vet givetvis exakt vilka ämnen de ämnar förbjuda, och det är knappast "kan vara vad som helst"-ämnen de vill föra in i lagstiftningen.

Det är sådant här som gör mig oerhört skeptisk till drogmotståndare med maktpositioner. Det är uppenbart att de vill förbjuda av moraliska skäl, snarare än folkhälsorelaterade skäl.

Edit: Har man någonsin hört argumentet "Det kan ju innehålla vad som helst" om t ex livsmedel som säljs över nätet? Nej, precis.
Senast redigerad av jimmypage 2008-10-19 kl. 04:55.
Citera
2008-10-19, 04:58
Medlem
jimmypages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Orsaken till detta är antagligen att ni skrivit så mycket om kratom och Spice på FB... Grattis, ni har tagit två av de sista lagliga drogerna som faktiskt fungerar och gjort dem olagliga tack vare att ni inte kunnat hålla era stora trutar stängda på forumet... Hoppas ni är nöjda!

Du har väl inte direkt hållt truten stängd du heller i alla lägen.
Citera
2008-10-19, 05:12
Medlem
anakatas avatar
Om den formella processen för att klassa Kratom dras igång bör man ju skriva till Läkemedelsverket och presentera den forskning som faktiskt finns - nämligen att riskerna är ytterst minimala.
Citera
2008-10-19, 15:25
Medlem
Spizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anakata
Om den formella processen för att klassa Kratom dras igång bör man ju skriva till Läkemedelsverket och presentera den forskning som faktiskt finns - nämligen att riskerna är ytterst minimala.

Jag tror att det är fhi som kommer att klassa det i så fall.
Det finns nog inte stor risk att påverka dem då de flesta som arbetar där är 60+ och aldrig tagit någon drog eller druckit alkohol. Spelar nog ingen roll, de kommer säkert klassa allt som förslås.
Citera
2008-10-19, 18:08
Medlem
Lilabanans avatar
Så länge "knarkare" är i minoritet kan staten narkotikaklassa ämnen hur som helst utan att folk bryr sig. Familjen Svensson med två barn på 3 och 5 år blir superglada över att dödsknarket försvinner mer och mer, men om man tänker till lite förstår man att förbud inte hjälper någon

När ska Sverige lätta på lagarna? Det är ju knappast rätt att få hela livet förstört för att man rökt en joppe och åkt fast!

Något OT, men blir så förbannad på allt
Citera
2008-10-20, 00:08
Medlem
TomiXIIs avatar
Alla klagar alla klagar men egentligen så är det erat eget fel för att ni pressat att få handla droger bekvämt inom sverige, SLUTA HANDLA HOS SD OCH ALLA SVENSKA FÖRETAG OCH BESTÄLL FRÅN UTLANDAT SÅ DE GÅR I KONKURS SÅ KOMMER KLASSNINGAR AV DROGER INTE HÄNDA LIKA OFTA!
Citera
2008-10-20, 00:16
Medlem
mrstabbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiXII
Alla klagar alla klagar men egentligen så är det erat eget fel för att ni pressat att få handla droger bekvämt inom sverige, SLUTA HANDLA HOS SD OCH ALLA SVENSKA FÖRETAG OCH BESTÄLL FRÅN UTLANDAT SÅ DE GÅR I KONKURS SÅ KOMMER KLASSNINGAR AV DROGER INTE HÄNDA LIKA OFTA!

Är det inte lite för sent för att byta köpstrategi? SS säljer Spice och Kratom. Folk flockar till SS för att det är just i Sverige och som företag har de lagliga skyldigheter. Om folk ändrar sina vanor och börjar köpa från utomlandsföretag är produkten tvungen att gå igenom tullen. Som vi alla vet funkar tullen lite huxflux och tullagenter verkar ha friheten att flagga suspekta paket.

Visst vore det smartare att handla från företag utanför Sverige, men det är just tullen som står i vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in