2014-05-20, 22:05
Bannlyst
Citera
2014-05-20, 22:13
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vilket han nstan ocks blev.

Men jag tycker inte de va nt patetiskt beteende frn Jesse, hans samvete klara helt enkelt inte av vad han och Walter tillsammans gjort fr att tjna ihop miljontals dollar och i slutet frskte han nstan inget annat n att rttfrdiga alltihop, fast sen var det andra omstndigheter lngs vgen som gjorde att han spra ur.

Slutet fr hans karaktr var i alla fall riktigt bra.

Dr ser man

Hller med, r ju en del av det som r s fascinerande med denna serie och Jesse, han har ju kvar sin mnsklighet eller samvete, medans Walter r en nrmast kallblodig psykopat.
Citera
2014-05-20, 23:11
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Hller med, r ju en del av det som r s fascinerande med denna serie och Jesse, han har ju kvar sin mnsklighet eller samvete, medans Walter r en nrmast kallblodig psykopat.

Jesse blir tillslut ett offer, vilket inte r s konstigt efter allt fuckande som Walt utstter honom fr. Tycker att det r ganska snyggt berttat att Walt blir mer och mer kallhamrad och girig genom seriens gng medan Jesse snarare gr t andra hllet. Ganska tidigt i serien visar han ju tydligt att han inte r speciellt intresserad av att tjna mer pengar till exempel. Men han drivs hela tiden vidare av Walt. Gillar ocks att det verkligen gr t helvete fr alla inblandade i slutndan, det kndes som ett vrdigt slut p serien.
Citera
2014-05-21, 12:30
Medlem
Juntaneinens avatar
Riktigt bra serie. Knns som om man befinner sig ett vakuum nu nr man sett klart den.

1. Breaking bad
2. Twin peaks
3. True detective
4. Game of thrones
5. Vikings
Citera
2014-05-21, 12:37
Medlem
Neuss avatar
Lnge sedan jag kikade p denna serie, men det r bara att konstatera att det r en helt fantastisk serie. Kanske den bsta ngonsin.

Dremot, skall jag villigt erknna att serien har en svaghet. Nmligen de kvinnliga karaktrerna. Varken Skyler eller Marie r srskilt vlskrivna karaktrer. Det r dr, om ngot som serien mjligtvis faller en aning. Men i vrigt r det bara att kapitulera fr dess briljans!
Citera
2014-05-23, 19:41
Nn som vet hur DVD-utgvan av ssong 5 ser ut? Jag var i Ullared fr ngra veckor sen o d fanns dr 2 st ssong 5, uppdelade p 8 avsnitt var, tror jag. Men d de var fr dyra ven dr s vntar jag ett tag till. Idag var jag p Media Markt, o tittade p ssongerna, i de 4 frsta stod "The complete 3'th season", men p 5:an bara "The 5'th season", nr jag kollade nrmare s var dr bara 8 avsnitt i den. Kommer de ut hela ssong 5 nn gng?
Citera
2014-05-23, 19:57
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Nn som vet hur DVD-utgvan av ssong 5 ser ut? Jag var i Ullared fr ngra veckor sen o d fanns dr 2 st ssong 5, uppdelade p 8 avsnitt var, tror jag. Men d de var fr dyra ven dr s vntar jag ett tag till. Idag var jag p Media Markt, o tittade p ssongerna, i de 4 frsta stod "The complete 3'th season", men p 5:an bara "The 5'th season", nr jag kollade nrmare s var dr bara 8 avsnitt i den. Kommer de ut hela ssong 5 nn gng?

Fr ngon konstig anledning s verkar del 2 heta "The Final Season", men de borde ju slppa hela ssong 5 i en o samma box s smningom.
Citera
2014-05-23, 21:44
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Fr ngon konstig anledning s verkar del 2 heta "The Final Season", men de borde ju slppa hela ssong 5 i en o samma box s smningom.
Ok, tack!

D vntar jag hellre tills dess.
Citera
2014-05-26, 18:38
Bannlyst
Har bara sett brjan av 4:e ssongen s inga spoilersvar p detta tack.. Men mste frga varfr Skyler gnller p Walt nr han kper en fr dyr vinflaska, en ny bil till sonen etc. Visst, det r vl fr att det inte ska verka utt som att de har mycket pengar eftersom de inte kan ha mycket pengar nr de inte jobbar osv.. Men hur fan ser det d ut att kpa en dyr jvla biltvtt? Hur ska de frklara att de har rd med det om de inte ens kan kpa en vinflaska utan att det ser suspekt ut enligt Skyler?
Citera
2014-05-26, 21:45
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Har bara sett brjan av 4:e ssongen s inga spoilersvar p detta tack.. Men mste frga varfr Skyler gnller p Walt nr han kper en fr dyr vinflaska, en ny bil till sonen etc. Visst, det r vl fr att det inte ska verka utt som att de har mycket pengar eftersom de inte kan ha mycket pengar nr de inte jobbar osv.. Men hur fan ser det d ut att kpa en dyr jvla biltvtt? Hur ska de frklara att de har rd med det om de inte ens kan kpa en vinflaska utan att det ser suspekt ut enligt Skyler?
Dom ljg vl ihop en historia om att Walt varit spelberoende och vunnit en stor summa?
Citera
2014-05-26, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Dom ljg vl ihop en historia om att Walt varit spelberoende och vunnit en stor summa?

Mjo, men vad r problemet med att kpa en vinflaska, en bil osv d nr de kan kpa en stor jvla biltvtt?
Citera
2014-05-27, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Mjo, men vad r problemet med att kpa en vinflaska, en bil osv d nr de kan kpa en stor jvla biltvtt?
Det var champagne han kpte, som jag minns det. Och den kostade $320 vilken r ver 2000 kr Skylers pong r vl att det kan vara bra att hlla en lg profil?

Att kpa en ny Dodge Challenger och champagne fr +2000kr r kanske inte riktigt att hlla en lg profil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in