2008-01-24, 16:26
Medlem
Jaykobs avatar
Hej jag fr irriterande felmeddelanden helatiden om att windows har blockerat ett oidentifierat program. Jag vet hur man fr bort dessa genom att ta bort programmet, men jag vill grna ha detta program som startup program!

Finns det ngonting man kan gra fr att bara undvika att den blockerar programmet och ger jobbigt felmeddelanden?

Tack!
Citera
2008-01-24, 16:51
Medlem
unikums avatar
Jag fick inaktivera UAC
Citera
2008-01-24, 17:37
Medlem
nkelGunnars avatar
Anledningen till att de blockeras r att de frsker skriva eller ndra p saker de egentligen nog inte behver, typ skriva en massa saker under c:\Program. En ganska s sund attityd egentligen, men gamla eller dligt skrivna program brkar ibland. Sjlv kan jag leva med att klicka OK de f gnger jag startar om.
Citera
2008-01-25, 15:43
Medlem
nkelGunnars avatar
Det finns en lsning till uppstartsproblemen med UAC. Anledningen till att Vista gnller om programmen som ligger i Startup r att vilket program som helst fr lov att skriva dr, s det finns egentligen inget stt att i frhand hlla koll p om det r okej eller inte. En workaraound r att g via schemalagda aktiviteter. Skillnaden dr r att enbart ngon med adminrttigheter fr lov att skapa och lgga till de hr aktiviteterna, s drfr anses det vara skert att tillta att det hr startas automatiskt. Hur som helst, s hr gr ni:
  • Tryck p start
  • Skriv in scheduler i skfltet och tryck enter
  • Nr schemalggaren startat klickar vljer ni att skapa en ny aktivitet
  • Ge den ett namn, vlj att den ska kras med hgsta behrighet och klicka sen p fliken "Triggers" (kr inte svenskt Vista, s jag vet inte riktigt vad den fliken heter)
  • Ny trigger, och vlj sen att den ska starta vid inloggning, samt vlj fr vilken anvndare
  • G slutligen in p fliken dr du vljer hndelse, och blddra fram till programmet som ska startas
  • Klicka OK
  • Klicka OK
  • Klart!

Glm sen inte att plocka bort programmen frn er gamla startup, annars frsker frmodligen Vista att starta tv instanser av programmen, och ni slipper inte gnllet.
Citera
2008-03-18, 22:20
Medlem
Jaykobs avatar
Tack fr alla fina svar!

Gjorde dock s att jag avinstallerade programmet efter att jag skrivit inlgget, blev irriterad p skiten. :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in