• 1
  • 2
2008-01-24, 20:01
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Windows inbyggda defragmenteringsprogram har jag hört skall vara jäkligt dåligt, och PerfectDisk känns som sagt lite "bloatat".
Det ultimata vore ju att hitta en mix av dem, utseendet från Windows och funktionerna från PerfectDisk.

Jag tänkte även passa på att fråga en annan sak;
Jag har en hårddisk uppdelad i två partitioner, C: och H:.
C: är systempartitionen och H: är min fildelningspartition.

Hur som helst undrar jag bara om jag kan ladda upp/ned samtidigt som jag formaterar partitionen?
Så du skippar PerfectDisk för något totalt oväsentligt som 'känns'? Varför inte testa det och se vad det går för?

Edit: Jag kan inte tala för andra program, men åtminstone med O&O Defrag kan du defragmentera under tiden du jobbar mot disken.
Citera
2008-01-24, 20:06
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Så du skippar PerfectDisk för något totalt oväsentligt som 'känns'? Varför inte testa det och se vad det går för?

Edit: Jag kan inte tala för andra program, men åtminstone med O&O Defrag kan du defragmentera under tiden du jobbar mot disken.
Jag har redan använt PerfectDisk för att formatera en annan hårddisk och resultatet blev bra, men jag tycker som sagt att programmet känns bloatat/glassigt och att det är lite svåranvänt.
Citera
2008-01-24, 20:27
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag har redan använt PerfectDisk för att formatera en annan hårddisk och resultatet blev bra, men jag tycker som sagt att programmet känns bloatat/glassigt och att det är lite svåranvänt.
Den verkar inte skilja nämnvärt från alla andra varken i funktion eller utseende, så gillar du inte den så skulle jag väl i så fall rekommendera att du ger Windows inbyggda en chans.
Citera
2008-01-24, 20:50
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grn
Jag har inte defragmenterat på flera år så det extremt lång tid för mig, kommer aldrig bli av.

vafan, låt den köra över natten och sen medans du är i skolan/på jobbet sen är det klart.
Citera
2008-01-24, 22:17
Medlem
Ondkvists avatar
Starta upp i "Felsäkert läge med kommandoprompt" och kör DEFRAG C: -F (ersätt C: med lämplig enhetsbeteckning), så kommer Windows inbyggda defragmenterare att tuffa på hyfsat snabbt utan att slöas ner av en massa annat jox som man alltid har igång vid en normal uppstart.
Citera
2008-01-24, 22:26
Medlem
Folkskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
vafan, låt den köra över natten och sen medans du är i skolan/på jobbet sen är det klart.

Eller dra igång och glo på tv/film under tiden.
Citera
2008-01-24, 22:32
Medlem
StigAllans avatar
Ultimate Defrag är vad jag nyttjar.
Den senaste jag installerat har dessutom fått ett valaternativ som heter auto.
Auto förenklar handhavandet betydligt, men självklart så kan man läsa hjälpen och förbättra prestandan efter egen smak.
Citera
2008-01-24, 22:59
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Eller dra igång och glo på tv/film under tiden.

precis, du kan ju göra massa annat under tiden. Gå på gym eller nått annat
Citera
2008-01-24, 23:01
Medlem
framochtillbakas avatar
Gratis och förbannat snabbt:
http://www.auslogics.com/disk-defrag

http://www.kessels.com/JkDefrag/ <- inte snabbt, inte lättförståeligt men väldigt bra
Citera
2008-01-25, 09:45
Medlem
hakds avatar
http://filehippo.com/download_defraggler/

testa denna smidigt och slår Windows egna på fingrarna..
Dessutom är det freeware alltså gratis, mycket bra program, värt att rekommendera..

fast just nu kör jag på "Ultimate Defrag" och consolidate defrag metod..
Lite mer komplicerat men lätt värt det..
Citera
2008-01-30, 21:12
Medlem
Själv använder jag programmet Diskeeper. Det är ganska lättanvänt och det arbetar snabbt och effektivt.
Det är inte gratis, men det går att ladda hem full version från exempelvis thepiratebay.
Det kanske är bra att säga att det är på engelska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in