Windows inbyggda defragmenteringsprogram har jag hört skall vara jäkligt dåligt, och PerfectDisk känns som sagt lite "bloatat".
Det ultimata vore ju att hitta en mix av dem, utseendet från Windows och funktionerna från PerfectDisk.
Jag tänkte även passa på att fråga en annan sak;
Jag har en hårddisk uppdelad i två partitioner, C: och H:.
C: är systempartitionen och H: är min fildelningspartition.
Hur som helst undrar jag bara om jag kan ladda upp/ned samtidigt som jag formaterar partitionen?
Så du skippar PerfectDisk för något totalt oväsentligt som 'känns'? Varför inte testa det och se vad det går för?
Edit: Jag kan inte tala för andra program, men åtminstone med O&O Defrag kan du defragmentera under tiden du jobbar mot disken.
Så du skippar PerfectDisk för något totalt oväsentligt som 'känns'? Varför inte testa det och se vad det går för?
Edit: Jag kan inte tala för andra program, men åtminstone med O&O Defrag kan du defragmentera under tiden du jobbar mot disken.
Jag har redan använt PerfectDisk för att formatera en annan hårddisk och resultatet blev bra, men jag tycker som sagt att programmet känns bloatat/glassigt och att det är lite svåranvänt.
Jag har redan använt PerfectDisk för att formatera en annan hårddisk och resultatet blev bra, men jag tycker som sagt att programmet känns bloatat/glassigt och att det är lite svåranvänt.
Den verkar inte skilja nämnvärt från alla andra varken i funktion eller utseende, så gillar du inte den så skulle jag väl i så fall rekommendera att du ger Windows inbyggda en chans.
Starta upp i "Felsäkert läge med kommandoprompt" och kör DEFRAG C: -F (ersätt C: med lämplig enhetsbeteckning), så kommer Windows inbyggda defragmenterare att tuffa på hyfsat snabbt utan att slöas ner av en massa annat jox som man alltid har igång vid en normal uppstart.
Ultimate Defrag är vad jag nyttjar.
Den senaste jag installerat har dessutom fått ett valaternativ som heter auto.
Auto förenklar handhavandet betydligt, men självklart så kan man läsa hjälpen och förbättra prestandan efter egen smak.
Själv använder jag programmet Diskeeper. Det är ganska lättanvänt och det arbetar snabbt och effektivt.
Det är inte gratis, men det går att ladda hem full version från exempelvis thepiratebay.
Det kanske är bra att säga att det är på engelska.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!