Jag har inte defragmenterat hårddiskarna på väldigt länge och känner att det börjar bli dags.
Jag sökte i forumet och många verkade tipsa om Raxco PerfectDisk, så jag laddade ned och installerade det.
Jag tycker dock att programmet känns lite "bloatat" och det är ganska komplicerat, därför söker jag nu ett enkelt och bra defragmenteringsprogram.
Känner ni till något sådant?
Senast redigerad av antagonisten 2008-01-24 kl. 15:25.
Jag har inte defragmenterat på flera år så det extremt lång tid för mig, kommer aldrig bli av.
Varför inte bara låta den jobba under tiden du jobbar/är i skolan/hälsar på arbetsförmedlingen/går på rehab/rånar pensionärer? Det är inte direkt så att man måste vakta programmet.
Dessutom: låter du programmet stå på i 8h o sen avbryter programmet blir det ungefär 8h mindre jobb för den att bli klar när du sen sätter igång igen. Man måste alltså inte köra allt i ett svep, även om det tar minst datortid totalt att göra det på en gång.
Så starta det så fort du inte ska använda datorn! Så kommer det att vara klart snart.
Windows inbyggda defragmenteringsprogram har jag hört skall vara jäkligt dåligt, och PerfectDisk känns som sagt lite "bloatat".
Det ultimata vore ju att hitta en mix av dem, utseendet från Windows och funktionerna från PerfectDisk.
Jag tänkte även passa på att fråga en annan sak;
Jag har en hårddisk uppdelad i två partitioner, C: och H:.
C: är systempartitionen och H: är min fildelningspartition.
Hur som helst undrar jag bara om jag kan ladda upp/ned samtidigt som jag formaterar partitionen?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!