Min fråga är vad ni anser om Asus bärbara datorer? Jag ska när som köpa en ny bärbar som jag främst ska använda till att skriva min uppsats på under våren. Självklart vill jag ha en bra dator (den ska inte bara kunna hantera word) men priset ska ligga mellan 7000-8000 kr.
Jag hittade den här datorn på komplett och priset är rätt mkt lägre än det jag tänkt mig, men datorn är ju lockande om man kollar på den prestandan man får för priset. Vad tycker ni?
Jag känner tre personer med Asus-laptops. Ingen har haft några som helst problem och är supernöjda.
Det är förstås ingen garanti för någonting, men iaf
köpte en asus laptop för runt 15k för ca 2 månader sen, funkar finfint. fläktarna låter lite mkt till och från men utöver det har jag inga klagomål alls.
Har tyvärr lite sämre erfarenheter av Asus. En kusin till mej som går en datautbildning har en sådan, likaså alla andra i hans klass (cirka 30 pers tror jag). Det har varit mycket strul med dessa, vissa har slutat fungera väldigt snabbt utan synbar anledning trots att de varit splitternya. Sen att fläktarna låter extremt mycket (åtminstone på deras modell), särskilt om datorn varit i viloläge.
Skitdatorer. Min ASUS paja efter 10 månader. Lämnade in den på garantin. ASUS sa de skulle skicka en ny istället som jag fick cirka 3 månader efter jag lämnade in den. Det var en stor och ful dator, ingen webcam, sämre grafikkort etc så ASUS är ett riktigt skurkföretag och absolut inte att rekommendera.
Har en kompis med en Asus-laptop.
Kommer inte ihåg exakt modell, men det är någon av deras tyngre speldatorer.
Han är nöjd hitils iallafall, har väl haft den i 3-4 månader tror jag.
Däremot hade han problem med XP på den, den kom med Vista, och att hitta drivrutiner till XP var inte det lättaste.
Lyckligtvis hade någon mer företagsam människa gjort en liten "driver pack" som installerade vad man behövde, den var bara lite bökig att hitta, och då inte med officiellt supporterade drivrutiner.
Jag är supernöjd med min Asus. Har stått på i ett år och 2 månader nu utan att krångla. Det va lite tjafs när jag bytte till Vista men det är ju mjukvaruproblem, inget annat.
Lite lite högt ljud från fläkten. Annars som sagt kanon.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!