Självklart ska man inte vara hur smal som helst. Men helst inte hur tjock som helst heller...
Det är alltid intressant att läsa vad killar och män tycker i de här frågorna, även om jag har slutat bry mig att fiska efter sådan information - jag är inte tjock men inte heller jättesmal, och jag märker ju vilka killar som gillar min kropp och vilka som inte gör det. De flesta säger att jag är "lagom", men en del verkar föredra smalare och andra rundare.
I vilket fall som helst försökte jag, fram till ca 18 års ålder, anpassa mig efter vad killar "verkade" tycka, men efter 18 har jag mer och mer slutat med det och går efter vad jag själv mår bäst av. Dvs en sund, hyfsat slank och rörlig, men inte trådsmal kropp. Snyggast, mest praktiskt, lite att ta av om man skulle bli långvarigt sjuk, men inte en massa extrakilon att bära omkring på i onödan
Det intressanta är också att det i sådana här diskussioner oftast bara är tjejers vikt som diskuteras. Som om vi tjejer inte skulle bry oss det minsta om hur killar ser ut! Utseendet är inte avgörande, men det påverkar. Jag _tycker_ inte att fetma eller revben på boys är lika snyggt som lagom med hull och muskler. Men blir jag _kär_ i en kille som ligger några kilo under eller över, så är det ju skit samma! Samma inställning verkar de flesta killar ha.
Och de som tränar mycket själva och är utseendefixerade, är mer noga med sin partners utseende. De som är soffpotatisar (eller åt det hållet) kanske inte vill (eller har råd att) vara lika nogräknade???