2008-01-23, 22:06
Medlem
Hejsan. jag undrar om det finns någon som kan rekomendera en person eller ett företag som kan reparera hårddiskar och ungefär hur mkt det kostar?
Har en intern hårddisk vars diskarm gick sönder, och en extern hårddisk som min hund lyckades välta i golvet som hackar och har sig nu.
Det skulle betyda jättemycket för mig om det skulle gå att laga.

Funkar det? Vem kan fixa det? Hur mycket kostar det?

tack
Citera
2008-01-23, 22:27
Medlem
Gudmunds avatar
Alltid billigare att köpa nytt , om du nu inte har extremt viktig info på dom att rädda.
Citera
2008-01-23, 22:29
Medlem
svartfogels avatar
Finns ganska många 'recovery' företag men oftast gör dom jobbet mkt dyrt... Fast tror att du kan rädda ganska mkt iaf =)
Citera
2008-01-24, 06:07
Medlem
skalman1973s avatar
Som sagt finns varierande firmor som gör denna tjäntsen ! Men låt oss säga som så här har du verkligen inget viktigt på disken som gått varm och förstört armen Din externa kan du själv rädda datan från ............ om du är försiktig och har en bra disk som du kan rädda datan till ............Kyl ner den externa hdd milt och det måste ske i en avfuktad miljö ..........skaffa sedan ett bra program något typ R-studio enterprise ............Finns fler programvaror ...........Men priserna styr

http://www.data-recovery.nu Bra företag som kör med bra avtal privat personer
Citera
2008-01-24, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Som sagt finns varierande firmor som gör denna tjäntsen ! Men låt oss säga som så här har du verkligen inget viktigt på disken som gått varm och förstört armen Din externa kan du själv rädda datan från ............ om du är försiktig och har en bra disk som du kan rädda datan till ............Kyl ner den externa hdd milt och det måste ske i en avfuktad miljö ..........skaffa sedan ett bra program något typ R-studio enterprise ............Finns fler programvaror ...........Men priserna styr

http://www.data-recovery.nu Bra företag som kör med bra avtal privat personer

Va snällt ,tack
jag har ju information på båda hdd som jag vill rädda. Knepigt.
Men som sagt, den externa hdd, den som hamnade i golvet.. kan inte ngt bara ha hamnat snett?
Den interna hdd vet jag att avläsararmen gick av, för datan stängdes av på felaktigt sätt. hmhm, du får gärna tipsa om fler sidor som fixar sånthär
Citera
2008-01-25, 16:47
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddson
Va snällt ,tack
jag har ju information på båda hdd som jag vill rädda. Knepigt.
Men som sagt, den externa hdd, den som hamnade i golvet.. kan inte ngt bara ha hamnat snett?
Den interna hdd vet jag att avläsararmen gick av, för datan stängdes av på felaktigt sätt. hmhm, du får gärna tipsa om fler sidor som fixar sånthär
Tja det bästa tipset har du fått ? .........Men se för guds skull till att det verkligen är värt det ? allt som inte är av personligt intresse är irelevant ! Typ en avhandling som man inte har någon kopia på eller foton som betyder något eller om du är en galen författare utan backup ....... Det är liksom inga billiga grejer att få en utomstående återskapa data
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in