Citat:

Ursprungligen postat av EFG

tog hem det via apt-get nyss, funkade fint. Anledningen till att jag inte gjorde det tidigare är att jag vill lära mig hur man installerar från source, är väl mer eller mindre ett måste? Samma problem har uppstått vid installation av andra program också och varje gång har jag behövt ge upp för att det inte fungerar.

ptja alltså har ingen koll på just yakuake men kan inte tänka mig att det finns någon absolut fördel med att kompilera det från source... det kan vara t.ex.. du behöver ett visst stöd för en viss grej i ett visst program, och som standard är det inte aktiverat i binären som finns i pakethanteraren, då kan det ju vara bra att veta hur man kompilerar det med vissa flaggor eller så för att få stödet man behöver. äsch jag snackar luddigt som vanligt och har inte stenkoll själv, är långt ifrån någon linuxguru. summan av kardemumman är att du har rätt attityd, visst ska du lära dig att kompilera från källkod. google är din vän! en simpel sökning på error-meddelandet hjälper en oftast inom ett par minuter.