2021-11-21, 21:45
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Det kan handla om särskilda villkor för hennes frigång inom rättspsykiatrin. Att hon inte får vistas i Uppsala kommun om hon vill vara i öppen vård.

Visst, men ändå sjukt överdrivet. Uppsala är en stor kommun, om hon skulle vilja sitta i ett hörn där eller hälsa på någon över dagen, eller handla i en kisok, vad ska egentligen hända? Och "portad" låter mer som en lag än ett strängt villkor.

Man kan ju lika gärna porta henne från Stockholm, också, och särskilt Plattan, där hon försökte köpa ett vapen.

Minst sagt märkligt.
Senast redigerad av -GG 2021-11-21 kl. 21:47.
Citera
2021-11-22, 06:07
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Visst, men ändå sjukt överdrivet. Uppsala är en stor kommun, om hon skulle vilja sitta i ett hörn där eller hälsa på någon över dagen, eller handla i en kisok, vad ska egentligen hända? Och "portad" låter mer som en lag än ett strängt villkor.

Man kan ju lika gärna porta henne från Stockholm, också, och särskilt Plattan, där hon försökte köpa ett vapen.

Minst sagt märkligt.

Försökte? Hon köpte väl vapnet där?
Citera
2021-11-22, 07:57
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Försökte? Hon köpte väl vapnet där?

Ja, så var det säkert.
Jag hade för mig att hon misslyckades och vandrade omkring i jakt på ett vapen - men aldrig fick tag i något.
Men jag minns säkerligen fel.

Ännu större skäl att då porta henne från Stockholm!
Citera
2021-11-22, 09:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Ja, så var det säkert.
Jag hade för mig att hon misslyckades och vandrade omkring i jakt på ett vapen - men aldrig fick tag i något.
Men jag minns säkerligen fel.

Ännu större skäl att då porta henne från Stockholm!
Nja. Hon blev hänvisad av Helge F till vem och var hon skulle träffa och få på vapen av som jag minns det. Så hon visste exakt var hon skulle.
Citera
2021-11-22, 13:01
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nja. Hon blev hänvisad av Helge F till vem och var hon skulle träffa och få på vapen av som jag minns det. Så hon visste exakt var hon skulle.

Hur kan det då komma sig att första försöket misslyckades? Om hon visste var hon skulle?
Citera
2021-11-22, 13:06
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Hur kan det då komma sig att första försöket misslyckades? Om hon visste var hon skulle?
Det kan det väl mycket väl göra ändå av olika skäl. Men till slut fann hon ju,
Citera
2021-11-23, 16:50
Medlem
gorillaglues avatar
Hoppas att hon har det bra trots allt. Det var helge som låg bakom och hon var en oskyldig ung naiv brud som idioten lyckades lura. Hon har avtjänat sitt straff till skillnad från många andra.
Senast redigerad av gorillaglue 2021-11-23 kl. 16:52.
Citera
2021-11-24, 01:14
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Undra om hon och Helge kommer att börja umgås när Helge är fri?
Citera
2021-11-24, 01:17
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
I den där boken om Knutby så framkommer det bara att hon blev kommenderad av gud (Helge) att hon behövde ett eldjärn, varför hon åkte till Stockholm och rekade ganska öppet tills hon hittade någon som sålde ett vapen till henne. Fått intrycket att hon fick kontakt med en man på en krog, men det låter jag vara osagt.
Citera
2021-12-01, 18:20
Medlem
Sara Svensson är med i dokumentären Knutby på HBO nordic, har alla är missat det?
Citera
2021-12-01, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Sara Svensson är med i dokumentären Knutby på HBO nordic, har alla är missat det?

Har inte sett den men var är hon med i den någonstans?
Citera
2021-12-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bikurdea
Har inte sett den men var är hon med i den någonstans?
'

Sista 10 minuter på avsnitt 5 är intervjun med henne och fortsätter några få minuter i avsnitt 6
Senast redigerad av bbpolish 2021-12-01 kl. 21:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in