2008-01-23, 10:46
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Lokala affären har ju bara dom vanligaste sorterna men kan följande sorter forfarande köpas hos speciella tobakshandlare?

Stjärnsnus

Rallarsnus

Mörkbrunt snus

Röda Lacket

Skåne Snus

Karlskrona snus

Har provat alla dessa i början av min snuskarriär men slog mig härom dagen att jag inte sett dom på länge.
Citera
2008-01-23, 10:53
Medlem
Ralledenfetes avatar
Röda lacket finns ju iallafall i de flesta tobak affärer.
Citera
2008-01-23, 10:54
Medlem
Tevildos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Lokala affären har ju bara dom vanligaste sorterna men kan följande sorter forfarande köpas hos speciella tobakshandlare?

Stjärnsnus

Rallarsnus

Mörkbrunt snus

Röda Lacket

Skåne Snus

Karlskrona snus

Har provat alla dessa i början av min snuskarriär men slog mig härom dagen att jag inte sett dom på länge.

Röda lacket finns väl fortfarande?

Mörkbrunt säljs inte längre, vilket är mycket trist. Bättre snus fanns inte (dessutom behövde jag aldrig bjuda när jag gjorde lumpen för att alla andra hatade det ) stor skandal i vilket fall som helst!

Tillägg till din lista: Östan, Göteborgs prima fint och Svenskt exportsnus (och antagligen fler än så), åtminstone har jag inte sett dem på väldigt länge.
Citera
2008-01-23, 12:07
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tevildo
Röda lacket finns väl fortfarande?

Mörkbrunt säljs inte längre, vilket är mycket trist. Bättre snus fanns inte (dessutom behövde jag aldrig bjuda när jag gjorde lumpen för att alla andra hatade det ) stor skandal i vilket fall som helst!

Tillägg till din lista: Östan, Göteborgs prima fint och Svenskt exportsnus (och antagligen fler än så), åtminstone har jag inte sett dem på väldigt länge.

Göteborgs Prima Fint finns i i princip alla tobaksaffärer med ett ordentligt utbud.
Citera
2008-01-23, 12:11
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman

Stjärnsnus=Nej! Synd för det var ett grymt gott snus!

Rallarsnus=Nej! Försvann för några år sedan..Riktigt gummisnus

Mörkbrunt snus=Nej! Ingen höjdare enligt mig..

Röda Lacket=Finns!

Skåne Snus=Nej!

Karlskrona snus=Nej!

Det var roligare förr, fann en tobaks affär i Eslöv på 90 talet som hade ALLA sorter som fanns i sverige..de va tider det..Stjärnsnus var en brandgul dosa som var väldigt populär i norrland om jag inte minns fel..
Citera
2008-01-23, 12:15
Medlem
Necrobutchers avatar
Det finns egentligen bara en sort jag verkligen saknar, och det är Rocker menthol. Förbaskat god var den!
Citera
2008-01-23, 12:17
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Det finns egentligen bara en sort jag verkligen saknar, och det är Rocker menthol. Förbaskat god var den!

Sådant där "jänkesnus" passar bäst i analen! Någon som minns Gold River?? Trådigt "snus" som smakade russin.. Mer som tuggtobak kanske, fast det var i en ron dosa..Sen fanns ju det ett snus som hette Gripen för väldigt många år sedan..också skuren tobak istället för mald..
Citera
2008-01-23, 12:23
Medlem
Necrobutchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Sådant där "jänkesnus" passar bäst i analen! Någon som minns Gold River?? Trådigt "snus" som smakade russin.. Mer som tuggtobak kanske, fast det var i en ron dosa..Sen fanns ju det ett snus som hette Gripen för väldigt många år sedan..också skuren tobak istället för mald..

Ha ha! Nä, men det var ju ett skitgott snus att variera sig med. All övrig tid är det Grov lös som gäller.
Citera
2008-01-23, 12:28
Medlem
dodeesoss avatar
Jag saknar inte ett specifik snus så mycket. Skulle vara Karlskrona isf... men det finns förodligen att få tag på i välsorterade butiker.
Det jag saknar är den där plastremsan som satt runt lössnusdosorna för ett par år sedan, snuset höll bättre (inbillade jag mig iaf). Sen blev det så härligt skräpigt i bilen oxå.
Senast redigerad av dodeesos 2008-01-23 kl. 12:29. Anledning: satvfel
Citera
2008-01-23, 14:08
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tevildo<br /> Tillägg till din lista: [B
Östan[/b], Göteborgs prima fint och Svenskt exportsnus (och antagligen fler än så), åtminstone har jag inte sett dem på väldigt länge.

Östan kommer jag ihåg, var det inte ganska grov tobak i den?

Stjärnsnuset var väldigt milt, men rallarsnus hade en ganska grov smak.
Citera
2008-01-23, 15:18
Medlem
gugglianos avatar
det fanns en mack på vischan som sålde ettan och grov i 250g
(vaxade pappers-)påsar. året var väl 86-87 eller nåt, sen fanns nån av de där mer udda sorterna där oxå,stjärnsnus och röda lacket minns jag i alla fall,
Citera
2008-01-24, 10:48
Medlem
Zabanas avatar
Fanns nått som hette Micks Mint i början på 80-talet oxå. Började själv med Svensk Export Snus. Kommer ihåg att en dosa 1983 kostade 4.25:-. Poängterade för killen på macken hemma att priset har gått upp med 1100% dom senaste 25 åren.

Z
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in