2008-08-16, 16:19
Bannlyst
Är det nödvändigt att veta?

Malin har ätit sig fet och det finns inga andra ursäkter. Visst finns det genetiska defekter men det skiljer definitivt inte så mycket.

Alltså, att snabbt gå ner i vikt förbättrar hälsan mer än vad de flesta verkar tro!

Sätt alla fetton som ligger på sjukhus på en enbart-grönsaker-och lightdrycker-diet. De kommer att gå ner flera kilon i veckan utan att ens röra på sig!

Ge de något att underhålla sig med; TV-spel, dator etc. fungerar bra.

Efter en månad på en sådan diet så har hälsovärdena blivit mycket förbättrade.

Sen introducerar man gång så snabbt man kan, sen simning och sen tung styrketräning.
Citera
2008-08-16, 17:36
Medlem
DoktorKubiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
DE är väll ingen som äter koncentrerat flott heller. Gud så dummt sagt.
Bevisligen tolkar du allt bokstavligt, vilket går helt i linje med min perception av din (brist på) intelligens. Dessutom är det väldigt imponerande att du verkligen lyckas stava fel på minst ett ord i varje mening.

OnT: Min poäng var att du är själv ansvarig för din kost. Är du så fet att du är sängbunden och du vidtar ändå inte radikala åtgärder, utan "äter pizza då och då", då har du grava mentala problem.

Har du ingen önskan om ett normalt liv? Ett LÅNGT liv?
Citera
2008-08-16, 18:14
Medlem
Idiotpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Svea I

Malin har ätit sig fet och det finns inga andra ursäkter. Visst finns det genetiska defekter men det skiljer definitivt inte så mycket.

Alltså, att snabbt gå ner i vikt förbättrar hälsan mer än vad de flesta verkar tro!

Sätt alla fetton som ligger på sjukhus på en enbart-grönsaker-och lightdrycker-diet. De kommer att gå ner flera kilon i veckan utan att ens röra på sig!

Sen introducerar man gång så snabbt man kan, sen simning och sen tung styrketräning.

Om vi följer din diet med massa lightdrycker så får de i sig en hel del annan skit.

Bästa man kan göra är att hålla en normalt varierande kost som är rik på så mycket näringsämnen som möjligt.
Vegitarinism(stavning?) är att föredra i detta läge oftast.

Det bästa för att gå ned i vikt är(i princip iaf) att gå ut och gå i en raskare takt!

Sen är såklart diverse vatten-övningar riktigt bra även!

Men att gå ned i vikt med hjälp utav tung styrketräning är välan inte det brightaste...

Har även för mig att det finns sådana genetiska defekter som gör att folk blir otroligt tjocka.
Något jag har för mig forskarna har kommit fram till alldeles nyligen.

My two cents.
Citera
2008-08-16, 18:55
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Ja har sakt de förr men ja käkar inte pizza dagarna i ända. Visst kan ja äta de nånn gång men inte jämmt som du verkar tro.

Sa egentligen inte att du åt hela tiden, men tack för bekräftelsen. Jag börjar tycka lite synd om dig, men inte för att du är "stor" det har du endast dig själv att skylla på. Men för den tid du lägger ner på att försöka få det att verka OK att du väger/äter som du gör, istället för att skärpa dig och gå ner i vikt bara. JA, det blir nog väldigt jobbigt, men jag tror om du kollar väldigt... väldigt... väldigt djupt inom dig () så ser du nog att det är mycket smartare än att vara sängsbunden och dö tidigt.
Senast redigerad av FantaBurk 2008-08-16 kl. 18:59.
Citera
2008-08-16, 19:16
Medlem
Citat:
De är kanske lätt att de blir så att man rör sej mindre o så om man blir större, o sen blir de liksom en spiral av de. Men ja skyller inte på nånn annan att ja är som ja är utan de är som de är bara.
Det är som det är, men det betyder ju inte att du kan ändra på situationen. Tyvärr verkar du istället se det som att det inte är någon idé att göra något och äter därför en hel del skräpmat. Varför har du ingen drivkraft att bli smalare? För hade du haft det så hade du ätit nyttig mat, hela tiden.
Citera
2008-08-16, 21:17
Medlem
DoktorKubiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Svea I

På enbart grönsaker och lightdrycker så får de inte i sig något protein, vilket är nödvändigt om hon ska kunna bibehålla någon muskelmassa.. Dessutom ersätts sockret i lightdryckerna med andra smakförstärkande medel.

Simning bör ske innan gång, då det är lågfriktion och vikten påverkar inte lika mycket. Vid gång som mycket tung slits leder väldigt.

Dessutom är inte tung styrketräning att rekommendera förrän hon är inom vettiga gränser, eftersom tung styrketräning kräver kaloriöverskott för att göra någon betydande skillnad. Statisk och short range-träning är inte att rekommendera för den som vill gå ned i vikt, utan då är vattengymnastik och simning bäst, följt av cykling, sedan gång, sedan löpning.
Citera
2008-08-17, 01:49
Medlem
gromzies avatar
Svea har mycket rätt i det han säger, men det finns 100 olika metoder att gå ner i vikt, så varför kommenterar ni hans inlägg? Jag skulle inte bry mig om aspartam om jag vägde 250 kilo och skulle dö om några månader. Då hade jag haft större problem att vidta.

nej en "rik och varierad kost" kan ingen fet människa äta, dom skulle aldrig kunna begränsa intaget. Grönsaks-shakes så dom åtminstone kan gå tycker jag låter som en bra idé, eller ge dom en kasein drink ifall det blir proteinbrist.
Citera
2008-08-17, 01:50
Medlem
gromzies avatar
Sedan tycker jag det är pinsamt dumt att ursäkta sig själv som om det är någon/något annans fel att ni blir fet som grisar. Det är för helvete ni som tuggar och sväljer.
Citera
2008-08-17, 02:10
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
Om vi följer din diet med massa lightdrycker så får de i sig en hel del annan skit.

Släpp rädslan för sockerersättning.

Citat:
Bästa man kan göra är att hålla en normalt varierande kost som är rik på så mycket näringsämnen som möjligt.
Vegitarinism(stavning?) är att föredra i detta läge oftast.

Är man så brutalt fet som i detta fallet är det verkligen inte att föredra. En normal varierad kost kanske gör så att man hamnar på ett kaloriunderskott på 500kcal/dag. Om man har koll på kosten d.v.s. Ett kilo kroppsfett innehåller cirka 7500kcal. Do the math.

Citat:
Det bästa för att gå ned i vikt är(i princip iaf) att gå ut och gå i en raskare takt!

Det ENDA sättet att gå ner i vikt är att ligga på kaloriunderskott. Det är smidigast att göra genom att äta lite.

Citat:
Men att gå ned i vikt med hjälp utav tung styrketräning är välan inte det brightaste...

Ökad förbränning, ökad utsöndring av anabola hormoner och förhöjd efterförbränning är bra.

Citat:
Har även för mig att det finns sådana genetiska defekter som gör att folk blir otroligt tjocka.
Något jag har för mig forskarna har kommit fram till alldeles nyligen.

Man måste fortfarande stoppa i sig kalorier som kan lagras som fett. Fysikens lagar om energins bevarande du vet.

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorKubik
På enbart grönsaker och lightdrycker så får de inte i sig något protein, vilket är nödvändigt om hon ska kunna bibehålla någon muskelmassa..

Ja, för muskelmassa är ju verkligen prio ett i ett dylikt läge av absurd övervikt.

Citat:
Dessutom ersätts sockret i lightdryckerna med andra smakförstärkande medel.

Det stämmer. Vad är din poäng?

Citat:
Dessutom är inte tung styrketräning att rekommendera förrän hon är inom vettiga gränser, eftersom tung styrketräning kräver kaloriöverskott för att göra någon betydande skillnad.

För att bygga muskelmassa, ja (även om nybörjare gör det bra ändå). För att bygga styrka, nej. För att öka förbränning, efterförbränning, behålla muskler och unsöndra anabola hormoner, nej.

Citat:
Statisk och short range-träning är inte att rekommendera för den som vill gå ned i vikt, utan då är vattengymnastik och simning bäst, följt av cykling, sedan gång, sedan löpning.

Vad man inte får glömma är att det är kaloriintaget som är den absolut viktigaste faktorn här.
Citera
2008-08-17, 02:24
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gromzie
Sedan tycker jag det är pinsamt dumt att ursäkta sig själv som om det är någon/något annans fel att ni blir fet som grisar. Det är för helvete ni som tuggar och sväljer.

Hur resonerar man när man är sådär fet att man nästan bara ligger i sängen hela dagen?

"Fan, jag orkar inte ta tag i det här."
"Jag skiter i att räkna kalorier idag; det har jag gjort mig förtjänt av!"
"Det vore gott med pizza alltså.........."
"Jag vill se mina döttrar växa upp. Jag vill ha kebabsås. Döttrar - liv? Kebabsås - gott? Hm. CHEBAB!"

IDGI.
Citera
2008-08-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OGOL
Okej då Malin, kan du svara på en enkel fråga?
I genomsnitt, hur ofta äter du pizza... säg på en månad?
Bespara mig krypterade svar a la "då o då", "nån gång o så", "händer väl o så". Jag vill ha siffror!

DE är väll inte så att man "ja äter pizza varje tisdag & torsdag och sallad varje onsdag" eller nått sånnt. Ja äter pizza då o då. De kan bli flera gånger en vecka o sen kan de gå flera veckor med mellan gångerna.
Citera
2008-08-17, 13:53
Medlem
Citat:
Bevisligen tolkar du allt bokstavligt, vilket går helt i linje med min perception av din (brist på) intelligens. Dessutom är det väldigt imponerande att du verkligen lyckas stava fel på minst ett ord i varje mening.

OnT: Min poäng var att du är själv ansvarig för din kost. Är du så fet att du är sängbunden och du vidtar ändå inte radikala åtgärder, utan "äter pizza då och då", då har du grava mentala problem.

Har du ingen önskan om ett normalt liv? Ett LÅNGT liv?

Ja vet att ja stavar dålit men ja hoppas att folk förstår ändå va ja skriver, sen slinter ja ibland med på tangentbordet o då orkar man kanske inte alltid ändra heller. Men de viktiga är väll inte o stava rätt utan att man kan förstå va som menas. Eftersom de är som de är med mej så äter ja de som ja vill o går inte på nånn speciell diet eller så. O de som kanske är normalt för dej är inte de för mej o tvärtom, men ja klarar mej ok o är hyfsat frisk o så trotts mitt handikapp. Sen vet ja att ja kanske inte blir 80 år eller så med min vikt, men vem vet de.
Senast redigerad av malin197092 2008-08-17 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in