2008-09-01, 17:55
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
Problemet med vlcd är att om man är van att äta mycket så kommer man att vara hungrig och därmed lättare småäta. Det kräver betydligt mer karaktär än att äta sig mätt och sedan behålla mättnaden som sker om man äter fett istället för kolhydrater. Tyvärr sitter antifettdogmen så hårt i oss att det är svårt att nå fram till folk om att man faktiskt inte blir fet av fett om man inte äter kolhydrater. Fettet dämpar effektivt sötsuget som är feta människors största problem. Motion är nog inte aktuellt i detta fallet på något år, kroppen skulle få för mycket stryk, vattengympa möjligen.

Men om man får hungersdämpande samtidigt så borde det funka hyffsat bra
Citera
2008-09-01, 18:10
Medlem
hennes egna fel ju ...
Citera
2008-09-01, 18:29
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Men om man får hungersdämpande samtidigt så borde det funka hyffsat bra

Den effektivaste metoden är atkins/lchf. Man kommer snabbare i ketos och bränner fett. Samtidigt minskar man den inflammatoriska stressen i kroppen, misstänker att fasteinsulinet ligger högt och kan man sänka det så är det bara fördel. Tom energi i form av kolhydrater är det sista feta människor behöver.
Citera
2008-09-01, 18:30
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammelfarfar
hennes egna fel ju ...

Fel och fel, det är inte alltid så lätt att stå emot ett beroende/missbruk.

Edit: jävla trevligt debutinlägg du...
Citera
2008-09-01, 18:40
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Den effektivaste metoden är atkins/lchf. Man kommer snabbare i ketos och bränner fett. Samtidigt minskar man den inflammatoriska stressen i kroppen, misstänker att fasteinsulinet ligger högt och kan man sänka det så är det bara fördel. Tom energi i form av kolhydrater är det sista feta människor behöver.

Skulle du kunna förklara det här med kolhydrater lite? jag har alltid fått reda på att det är kcal man ska vara rädd för
Citera
2008-09-01, 19:03
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Fel och fel, det är inte alltid så lätt att stå emot ett beroende/missbruk.

Edit: jävla trevligt debutinlägg du...

Klart att det är hennes fel att hon ligger sändsbunden idag. Visst, det kanske inte är lätt att stå emot frestelsen av en pizza, men i slutändan handlar det om ett val man gör, att antingen skita i frestelsen eller köpa pizzan. Om inte det är så att någon tvångsmata Malin, så är det hennes fel. Dock kan jag inte säga mycket om hur hon blev så fet, kan ju ha vart hennes föräldrar som var dumma och mata henne med skit sedan liten, då är det deras fel. Men hon är nu 30+ åldern, så hon borde ha fixat fetman tills nu tycker man, även om hon hade dumma föräldrar.
Citera
2008-09-01, 19:12
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Skulle du kunna förklara det här med kolhydrater lite? jag har alltid fått reda på att det är kcal man ska vara rädd för

Här är några länkar till ämnet.

www.kostdoktorn.se
www.matfrisk.se
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/

I korthet går det ut på att minska kolhydratsintaget och därigenom minska insulinpåslaget som kommer när blodsockret går upp när man äter kolhydrater. Insulinet blockerar fettförbränning och packar in överflödig energi från kolhydraterna i fettceller i kroppen. Kolhydrater höjer blodsockret vilket inte fett gör. Läs mer om hur det fungerar på de länkade sajterna.
Citera
2008-09-01, 19:15
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Här är några länkar till ämnet.

www.kostdoktorn.se
www.matfrisk.se
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/

I korthet går det ut på att minska kolhydratsintaget och därigenom minska insulinpåslaget som kommer när blodsockret går upp när man äter kolhydrater. Insulinet blockerar fettförbränning och packar in överflödig energi från kolhydraterna i fettceller i kroppen. Kolhydrater höjer blodsockret vilket inte fett gör. Läs mer om hur det fungerar på de länkade sajterna.

Tackar
Citera
2008-09-01, 19:18
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
Klart att det är hennes fel att hon ligger sändsbunden idag. Visst, det kanske inte är lätt att stå emot frestelsen av en pizza, men i slutändan handlar det om ett val man gör, att antingen skita i frestelsen eller köpa pizzan. Om inte det är så att någon tvångsmata Malin, så är det hennes fel. Dock kan jag inte säga mycket om hur hon blev så fet, kan ju ha vart hennes föräldrar som var dumma och mata henne med skit sedan liten, då är det deras fel. Men hon är nu 30+ åldern, så hon borde ha fixat fetman tills nu tycker man, även om hon hade dumma föräldrar.

Jo visst om man hårdrar det så. Men om beroende/missbruk vore så enkelt att man kunde styra det hur som helst så skulle inga bli alkisar, knarkare eller sockerjunkies. Men socker triggar samma belöningscentrum som alkohol t ex och skapar ett lika starkt sug, en del hävdar starkare t o m. Kanske om man ser på människan i evolutionen, så skulle kolhydrater vara ett billigt sätt att få snabb energi och således värdefullt, kanske är det därför som kroppen gillar socker så mycket.

Det är en del mekanismer igång i ett missbruksbeteende och logiskt tänkande är kanske inte en av dem.
Citera
2008-09-01, 20:13
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Det är en del mekanismer igång i ett missbruksbeteende och logiskt tänkande är kanske inte en av dem.

Ja men det är därför vi är här

Ne, men hon är alltså sängsbunden. Det är lite sjukt att hennes assistenter får komma med massa skit som pizza och oboy till henne. Hon kan inte precis göra något åt sitt sug utan assistenternas hjälp. Och dom bör vara där för att hjälpa henne, inte döda henne. Dessutom att hon betalar dom med våra skattepengar gör oss till medbrottslingar och det är det jag stör mig mest på. Även att hon spammar med hennes bortförklaringar.

Dessutom finns det flera som vägt över 140kg som har lyckas gå ner till normalvikt så omöjligt är det fan inte, och det är inget magiskt med hennes kropp heller. Man måste ju överväga suget för att käka en pizza på under 15min med sitt att förlänga sitt liv med flera år liksom. I slutändan handlar det alltid om vad man själv bestämmer sig för, så det blir hennes fel hur man än vrider på det.
Citera
2008-09-01, 20:26
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
Ja men det är därför vi är här

Ne, men hon är alltså sängsbunden. Det är lite sjukt att hennes assistenter får komma med massa skit som pizza och oboy till henne. Hon kan inte precis göra något åt sitt sug utan assistenternas hjälp. Och dom bör vara där för att hjälpa henne, inte döda henne. Dessutom att hon betalar dom med våra skattepengar gör oss till medbrottslingar och det är det jag stör mig mest på. Även att hon spammar med hennes bortförklaringar.

Dessutom finns det flera som vägt över 140kg som har lyckas gå ner till normalvikt så omöjligt är det fan inte, och det är inget magiskt med hennes kropp heller. Man måste ju överväga suget för att käka en pizza på under 15min med sitt att förlänga sitt liv med flera år liksom. I slutändan handlar det alltid om vad man själv bestämmer sig för, så det blir hennes fel hur man än vrider på det.

Kan det finnas skäl att de är assistenter och inte atomfysiker?
Citera
2008-09-01, 21:07
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Kan det finnas skäl att de är assistenter och inte atomfysiker?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in