Hej.
Jaha, då har jag blivit bjuden på tre stycken "IRQL_Not_Less_Or_Equal" det senaste dygnet.
Jag har kört Windows Vista över ett år nu och aldrig fått bsod innan gårdagens bakslag.
Alla bsod har inträffat när jag har tittat på film.
Helt plötsligt fryser bilden och ljudet börjar hacka, några sekunder senare kommer bsod.
Jag bytte grafikkort för nån vecka sedan från nvidia till ati, kan nåt hänga kvar från nvidia som ställer till med problem?
Sedan jag bytte grafikkort har jag sett på film varje dag utan problem, så varför skulle det börja strula just igår?
Grafikkortet verkar ändå vara okej eftersom jag kan spela krävande spel hur länge som helst.
Dum som jag är så har jag inte skrivit upp felmeddelandet, datorn informerade mig om att felmeddelandet kunde finnas i mappen "C:\Windows\Temp", men den var ju givetvis helt tom. Kan jag komma åt felrapporten i efterhand på något vis?
När datorn startat om efter bsod dyker dock denna problemrapport upp.
http://i39.tinypic.com/24npaia.jpg
Kan den verkligen stämma?
Drivrutinerna är som dom ska och "Diagnose and repair" påstår att allt är okej.
Vad är Auto-Tuning, kan det vara värt att stänga av det?
Jag kanske bör tillägga att varje gång detta hänt så har även utorrent laddat ner/upp saker i bakgrunden.
Annars är allt okej.
Ram-minnen fungerar som dom ska, åtminståne enligt "Windows Memory Diagnostic".
Datorn är rensad från damm i samband med bytet av grafikkort och överhettning är inte något problem.
Det känns som att detta beror på drivrutiner, men hur tusan ska man kunna lista ut vilka det är som jävlas?
Jag återkommer med felrapport nästa gång det händer, men kom gärna med förslag om ni vill, all hjälp är uppskattad.
Omformatering och börja om från början är ju en variant, synd bara att det är så jävla jobbigt.