2008-01-22, 23:35
Medlem
En resa till Kina (Peking) är planerad och man kommer antagligen att handla lite billiga kläder, så vad ska man titta efter för att veta att man köper riktiga saker? En kompis köpte jackor i Kina med Stadiummärkning på, så riktiga varor finns det.. Någon som har något tips på ställen som säljer riktiga grejer osv.? Några schyssta märken man ska titta efter osv Allt är av intresse
Citera
2008-01-22, 23:40
Medlem
Meanmachines avatar
Var bara dig själv.
Citera
2008-01-23, 06:39
Medlem
actionbents avatar
Bara att gå på marknaderna och kolla vad som finns, det variera rätt mycket vad man kan hitta för något. "Riktiga grejor" hittar man lättast i närheten av tillverkningsstäderna, fabrikerna "läcker" ut en del på den lokala marknade.
Citera
2008-01-23, 06:43
Medlem
Lite Peak-jackor som kostar 8000 kr styck hemma kostar dar nagon hundralapp. Sa det ar ju en ok deal. Ipod ar ocksa nagot som kan vara vart att kopa. Om du tvekar pa kvaliten sa kan du ju alltid salja vidare och gora vinst pa en tusenlapp eller tva!
Citera
2008-01-23, 09:27
Medlem
El_muchachos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinao
Lite Peak-jackor som kostar 8000 kr styck hemma kostar dar nagon hundralapp. Sa det ar ju en ok deal. Ipod ar ocksa nagot som kan vara vart att kopa. Om du tvekar pa kvaliten sa kan du ju alltid salja vidare och gora vinst pa en tusenlapp eller tva!

nu är du ute på djupt vatten.
Original ligger fortfarande relativt högt i pris.

det du har sett är ju falska clonade modeller.
och till ipods.. KÖP INTE falska ipods. kvaliten suger
Citera
2008-01-23, 09:28
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
En resa till Kina (Peking) är planerad och man kommer antagligen att handla lite billiga kläder, så vad ska man titta efter för att veta att man köper riktiga saker? En kompis köpte jackor i Kina med Stadiummärkning på, så riktiga varor finns det.. Någon som har något tips på ställen som säljer riktiga grejer osv.? Några schyssta märken man ska titta efter osv Allt är av intresse

Du borde prova transsibiriska järnvägen..
Citera
2008-01-23, 10:28
Medlem
Marknader är bäst, fråga efter det du vill ha, vänta ca 5- 10 min så hämtar de det du frågat efter, Sedan får du väl syna kläderna ordentligt..
Annars är det bara att se tveksam ut och titta skeptiskt på kläderna/skorna så kommer de med en bättre variant...

Ofta i anslutning till tunnelbanan finns stånd där man kan göra grymma fynd. Jag köpte skitsnygga skinnhandskar för 5:-
I samma stånd kunde man även köpa dvd filmer 1 för 80:- tre för 250

Edit: Jag har köpt en Ipod och den funkar super!
kolla in www.backpacking.se för en miljon tips om allt som rör kina.
Senast redigerad av piss-nisse 2008-01-23 kl. 10:31.
Citera
2008-01-23, 10:59
Medlem
Jag skulle tipsa om silkmarket, om det är rena fejkar du söker. Jag tror att det är en av Pekings största marknader av den typen, kan dock inte säga var det ligger men det borde inte vara så svårt att hitta (nätet, reseböcker).
Citera
2008-01-23, 11:12
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Even_Steven
Jag skulle tipsa om silk market, om det är rena fejkar du söker. Jag tror att det är en av Pekings största marknader av den typen, kan dock inte säga var det ligger men det borde inte vara så svårt att hitta (nätet, reseböcker).
Varuhus/höghus:
http://www.shoppinginbeijing.com/SE/Silk_market.php

Bara kopior, en del produkter uselt skräp.
Citera
2008-01-23, 12:14
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie

Är märkeskläder det enda folk tänker på nuförtiden? Åker man till Kina så vill man väl se kinesiska muren och inte någon jävla marknad med billiga kopior.
Citera
2008-01-23, 12:40
Medlem
Bruce Waynes avatar
Lade till att det är kläder du menar i rubriken, trodde först att du ville ha restips. Tänk på att ha tydliga rubriker.

/Moderator
Citera
2008-01-23, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf
Är märkeskläder det enda folk tänker på nuförtiden? Åker man till Kina så vill man väl se kinesiska muren och inte någon jävla marknad med billiga kopior.

Nej, märkeskläder är inte det enda folk tänker på. Jag skrev kanske otydligt men vad jag ville veta var ju precis vart man ska passa sig för att hamna för att INTE handla billiga kopior? Kinesiska muren är en självklarhet.

edit. tack mod.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in