2008-01-23, 13:50
Medlem
jessiejamess avatar
hej hopp

Jag skulle satsa på att ta mig till sidenmarkanden* ett måste om man ändå är i peking*dom flesta andra stora marknader har ersatts med moderna affärer men visst letar man så hittar man*jag köpte lite jackor både peak och canada goose,tror jag pröjsade ungefär 350-400kr st....Och bara stå på dig! men ha alltid ett smile på läpparna.......Jag har varit där en gång och kommer skutta dit igen...kanon ställe. ha det så trevligt
Citera
2008-01-25, 22:18
Medlem
Tack så mycket för tipsen
Citera
2008-01-25, 22:34
Medlem
ayanamiis avatar
Varför inte köpa lite kinesiska kläder istället?
Citera
2008-01-27, 22:43
Medlem
Kupsans avatar
Jacka kostar nåt 200:-, sök på google efter alla priser, sen när du är där så säger du det priset och går därifrån.

För säljarens uppgift är att sälja den för så HÖGT som möjligt, oavsett om du ger fet överpris så försöker dom höja om du står kvar där.
Så antingen står du kvar o tjafsar och försöker trötta ut dom, tar nog en halvtimma. Sen får du inte ens dom lägsta priserna.

Eller så går man iväg och då ropar dom efter dig, då frågar du bara "my price?" (för annars försöker dom höja priset igen) sen så är dealen i hamn, sammanlagt tid runt 10 sekunder och då får du dom lägsta priserna.

Pick your choice.

För dom tjänar på dom priserna så säljer dom, 1 såld jacka för 200 är ju bättre för dom än en osåld.
Prutning existerar inte därborta, säljarna tänker bara på dig som "hur mycket överpris kan jag få från den här turisten?" och försöker få det.

Ett bra tips om man inte kommer ihåg eller vet hur mycket en produkt egentligen kostar är att ta 1/10 från öppningspriset.
Citera
2008-01-27, 23:11
Medlem
k0nungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jessiejames
Jag skulle satsa på att ta mig till sidenmarkanden* ett måste om man ändå är i peking*dom flesta andra stora marknader har ersatts med moderna affärer men visst letar man så hittar man*jag köpte lite jackor både peak och canada goose,tror jag pröjsade ungefär 350-400kr st....Och bara stå på dig! men ha alltid ett smile på läpparna.......Jag har varit där en gång och kommer skutta dit igen...kanon ställe. ha det så trevligt
peak och CG-jackor för 400 spänn är utan tvekan kopior. det va inte det TS frågade efter
Citera
2008-10-25, 04:30
Medlem
biggander2s avatar
Citat:

Ofta i anslutning till tunnelbanan finns stånd där man kan göra grymma fynd. Jag köpte skitsnygga skinnhandskar för 5:-
I samma stånd kunde man även köpa dvd filmer 1 för 80:- tre för 250

Du blev blåst kan man säga du ska inte ge mer än 10kr för en film där/här(är i Beijing just nu) , man kan få 1 film för 5 kr om man köper ett par
Citera
2008-10-25, 12:35
Medlem
GigaSexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Varför inte köpa lite kinesiska kläder istället?

Precis, jag kan verkligen rekommendera att man köper Giordani

En t-shirt kostar typ 60 kronor, och har en kvalité som är överlägsen de "riktiga märkena" som casual bögar köper.

har haft mina två giordani t-shirts i 4-5 år nu och de har inte ens blivit urtvättade. Och jag använder de väldigt ofta, så ofta det går.

Hela jävla du är en kopia om du köper kopior hahaha
Citera
2008-10-25, 15:44
Medlem
sinologens avatar
För internationella märken, kolla Oriental Plaza vid Wangfujing Street. Dyrt dock såklart, precis som här.

För mer udda kinesiska och kanske nåt enstaka japanskt eller koreanskt plagg kan man kika i området kring Xidan. Där finns en del marknader och sånt som har lite roligare saker än Silk Street. Svårt att hitta dock om man inte vet vart man ska gå och jag orkar inte försöka förklara mer än att om du kommer in i ett varuhus som har i huvudsak en massa matprylar på entréplan så ska du åka upp till fjärde våningen. Därifrån har du ett gäng våningar med mode för unga kineser (och en del som faktiskt passar vår smak också). Den gatan som går norrut från den stationen (kan minnas fel här :/) har också en hel del små butiker men räkna med mycket vandrande för några enstaka plagg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in