2008-01-22, 22:46
Bannlyst
Om ett par månader så fyller en familjemedlem år. Detta har vi tänkt att fira genom att gå på lyxrestaurang. "Pretantiösa" restauranger som t.ex. 28+ är inte något som vi brukar besöka dagligen, alltså sparar vi dessa restauranger till speciella högtider. Vi bor förövrigt i Göteborg
Nu ska som sagt en familjemedlem fylla år om en snar framtid och jag har under en längre tid funderat över vilken restaurang som lär passa ändamålet. Nu menar jag dock inte att vi letar efter en restaurang vars personal sjunger "ha den äran" till födelsedagsbarnet .
Hursomhelst, jag har funderat på ett visst antal restauranger. De som jag har tänkt mig är 28+, Fond, Sjömagasinet samt Thörnströms kök. Thörnströms kök har vi redan ätit på en gång, vilket var ypperligt delikat. Sjömagasinet kan framstå som ett tveksamt val då fisk inte är någonting som vårt födelsedagsbarn blir särskilt upphetsad över. Dock är han desto mer begeistrad vad gäller skaldjur och dylikt. Fond samt 28+ är de restaurangerna som jag har minst koll på vad gäller matlagningsfärdigheter. Priserna är inte viktiga.

Som ni kan se så är jag delad i denna fråga så därför vänder jag mig till alla gastronimiska flashbackare i Göteborgsregionen. Vilken restaurang rekommenderar ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in