Den HD som är slave la av i en omstart, syns i Bios som aktiv men inte i test, eller diskhanteraren med XP. Något annat att kolla innan jag tar isär datorn?
hm, asså kör en scandisk på den om du får fram den i Windows .. du kan även lyssna och med örat mot datorn och höra om du hör ett metalliskt klickande ljud(då har hårdisken pajat helt säkert) annars får du nog byta ut hårdisk om du inte lyckas formatera om den lr köra scandisk, du kan även se om du kan köra Lowlevel fromat från bios
hm, asså kör en scandisk på den om du får fram den i Windows .. du kan även lyssna och med örat mot datorn och höra om du hör ett metalliskt klickande ljud(då har hårdisken pajat helt säkert) annars får du nog byta ut hårdisk om du inte lyckas formatera om den lr köra scandisk, du kan även se om du kan köra Lowlevel fromat från bios
Scandisk finns inte i XP eller W2000.
Lowlevel=felfritt läge?
Vid en vanlig omstart bootades bara HD 0, slav på HD nr 1 syns i BIOS men inte för test där och inte i Windows XP eller 2000. Något annat att göra åt det innan jag provar att köra reparation från DOS(?)/CDn och monterar om HDn?
Vid en vanlig omstart bootades bara HD 0, slav på HD nr 1 syns i BIOS men inte för test där och inte i Windows XP eller 2000. Något annat att göra åt det innan jag provar att köra reparation från DOS(?)/CDn och monterar om HDn?
prova att sätta den i ett externt USB-kabinett och se om windows vill kännas vid den...
prova att sätta den i ett externt USB-kabinett och se om windows vill kännas vid den...
lowlevel gör man från bios finns dock inte i alla bios
"scandisk Stöds för närvarande inte. Använd kommandot chkdsk med vars hjälp du kan skapa och visa en statusrapport för en disk som baserats på filsystemet. Med Chkdsk kan du också visa och korrigera fel på disken. Mer information om kommandot chkdsk finns under Chkdsk. "
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!