2008-01-22, 01:37
Medlem
AmanitaMuscarias avatar
Vad är problemet?

Jag byggde ihop min nya dator idag och när jag startade med gamla systemet så ville inte musen och tangentbordet funka (usb) de funkade enbart vid upstart, så orkade såklarti nte krångla med det, så formaterade burken. När jag formaterat klart och installerade drivers så till min förvåning så fungerade varken ljud eller nätverket.. så fick formatera igen på gamla datorn så sitter här nu. Någon som vet vad det kan vara för fel? Tacksam för hjälp!

Moderkort: Gigabyte GA-P35-DS4
Citera
2008-01-22, 02:07
Medlem
micaeles avatar
Nej, att starta ett redan existerande installerat system (t.ex. Windows) med helt ny hårdvar är ett dödfött projekt, av uppenbara anledningar. Så det är inget att rekommendera, ifall det nu är det som du har provat.

Var fick du drivrutinerna ifrån? Tog du dom från skiva som följde med moderkortet eller drog du hem dom från tillverkaren?
Citera
2008-01-22, 05:02
Medlem
AmanitaMuscarias avatar
Det funkar nu. Fast jag tycker att datorn är seg. Känns lite som min gamla och den var ruskigt kass, Vafan kan problemet ligga? Tycker det går ruskigt långsamt alltså! Kan jag gjort något fel vid bygget eller så? Kan något ynka fingeravtryck på cpun etc sega ner? Bekymmrad!
Citera
2008-01-22, 06:35
Medlem
AmanitaMuscarias avatar
Jag kan inte ändra enhetsbeteckning, hur fixar man så man kan ändra det? Kan inte ändra via enhetsbeteckning fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in