Jag byggde ihop min nya dator idag och när jag startade med gamla systemet så ville inte musen och tangentbordet funka (usb) de funkade enbart vid upstart, så orkade såklarti nte krångla med det, så formaterade burken. När jag formaterat klart och installerade drivers så till min förvåning så fungerade varken ljud eller nätverket.. så fick formatera igen på gamla datorn så sitter här nu. Någon som vet vad det kan vara för fel? Tacksam för hjälp!
Nej, att starta ett redan existerande installerat system (t.ex. Windows) med helt ny hårdvar är ett dödfött projekt, av uppenbara anledningar. Så det är inget att rekommendera, ifall det nu är det som du har provat.
Var fick du drivrutinerna ifrån? Tog du dom från skiva som följde med moderkortet eller drog du hem dom från tillverkaren?
Det funkar nu. Fast jag tycker att datorn är seg. Känns lite som min gamla och den var ruskigt kass, Vafan kan problemet ligga? Tycker det går ruskigt långsamt alltså! Kan jag gjort något fel vid bygget eller så? Kan något ynka fingeravtryck på cpun etc sega ner? Bekymmrad!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!