2008-01-22, 01:24
Medlem
Körde igenom sollentuna idag för att komma ut på motorvägen norrut och jag ser ett väldigt väldigt stort pådrag.
Först var det två st ambulanser som kom i en hög hastighet efter varandra´, några sekunder efter en polisbil.
Cirka en minut efter polisbilen så kommer det en polisbil och en akutbil.
När jag börjar närma mig häggviks trafikplats så kommer det ytterligare en ambulans och tre stycken polisbilar efter varandra.

Jag sätter självklart på polisradion och det enda jag hör är västergående riktning mot husby centrum.

Vet någon vad det var frågan om?
Klockan var omkring 20.45
Det verkade vara något väldigt stort iallafall och inget har man kunnat läsa på nyheterna.
Citera
2008-01-22, 10:24
Medlem
hände mycket igår i sthlm.såg massor av blåljus o hörde saker på radion.

vid i tunnelbanan runt fridhemsplan vid 18 intäffade når allvarligt vid 18 tiden.såg 4-5 fotpatruller ledningsbussar ambulanser och ett tiotal polisbilar däromkring när jag var där.

jag brukar aldrig se fotpatruller i stan så nånting var det.sen vid rådhuset låg 2 pers gripna med bojor och en ambulans stod där som dom lasta in nån i.
Citera
2008-01-22, 17:18
Medlem
Allt tyder på att alla räddningsfordon jag såg hade med denna nyhet att göra: http://www.wighsnews.se/nyheter.php?...&notisid=17251
Citera
2008-01-22, 17:42
Medlem
Månsans avatar
Är ni på besök från landet?
Hittills är detta en helt händelselös vecka i Stockholm. Lite blåljus är inget att hetsa upp sig för.
Citera
2008-01-22, 18:14
Medlem
Sofftarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piketbussAB
Körde igenom sollentuna idag för att komma ut på motorvägen norrut och jag ser ett väldigt väldigt stort pådrag.
Först var det två st ambulanser som kom i en hög hastighet efter varandra´, några sekunder efter en polisbil.
Cirka en minut efter polisbilen så kommer det en polisbil och en akutbil.
När jag börjar närma mig häggviks trafikplats så kommer det ytterligare en ambulans och tre stycken polisbilar efter varandra.

Citat:
Kista: Anlagd brand
Räddningstjänsten har varit och släckt av en anlagd brand i ett trapphus på Trodheimsgatan i Husby. Branden orsakade rökutveckling i fastigheten men inga människor har kommit till skada.

Det åker alltså 5 polisbilar, 3 ambulanser och en akutbil på den branden.
Åkte brandbilarna till MC Donalds först eller?
Citera
2008-01-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofftaren
Det åker alltså 5 polisbilar, 3 ambulanser och en akutbil på den branden.
Åkte brandbilarna till MC Donalds först eller?
haha..
Ingen aning.
Månsen: Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in