2008-01-21, 15:33
Medlem
Hallå, tänkte fråga er om ni vet en sida med ungefär samma upplägg som https://www.datorbutiken.com/se/Navi...4-2728219e1b87 fast med bärbara datorer ist?...
Citera
2008-01-21, 19:16
Medlem
minimoes avatar
Fenomenet att bygga en egen PC med s.k. off-the-shelf-delar kallas whitebox. Detta koncept är inte lika vanligt för notebooks men kallas då Whitebook. Vet att bl.a. ASUS säljer whitebook-plattformar, men jag har inte hittat (letat) någon svensk webbshop för det. Mikrodatorn skrev om detta 2005 men jag finner inget nytt om det.

Hoppas att du kommer en liten bit närmare målet iaf.
Citera
2008-01-21, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minimoe
Fenomenet att bygga en egen PC med s.k. off-the-shelf-delar kallas whitebox. Detta koncept är inte lika vanligt för notebooks men kallas då Whitebook. Vet att bl.a. ASUS säljer whitebook-plattformar, men jag har inte hittat (letat) någon svensk webbshop för det. Mikrodatorn skrev om detta 2005 men jag finner inget nytt om det.

Hoppas att du kommer en liten bit närmare målet iaf.

aha ok, tack för denna information iaf
Citera
2008-01-22, 00:41
Medlem
www.alienware.com eller www.dell.se
Visst inte lika stort utbud men finns ändå rätt mycket att välja!
Alienware framför allt dock vet jag inte om de är möjligt att få tangetbordet likadant som ett svenskt, kanske www.alienware.de! Ser ett tyskt tgb lika dant som ett svenskt?
Citera
2008-01-22, 01:16
Medlem
Kolla på zepto.se, kanske inte exakt så att man får välja alla delar men det ger lite fler valmöjligheter än normalt iaf? Om man väljer en bärbar som är ungefär vad man tänkt sej och sen klickar konfiguera så kan man ju ändra den ganska mycket.
Citera
2008-01-22, 09:47
Medlem
minimoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shroomster
www.alienware.com eller www.dell.se
Visst inte lika stort utbud men finns ändå rätt mycket att välja!
Alienware framför allt dock vet jag inte om de är möjligt att få tangetbordet likadant som ett svenskt, kanske www.alienware.de! Ser ett tyskt tgb lika dant som ett svenskt?
Tyvärr är det inte samma tangentbordslayout på tyska som svenska tangentbord men det ser ut att vara samma antal tangenter så man kanske kan ställa in mjukvaran så det stämmer med svensk layout. (Får väl tejpa tangentbordet med rätt tecken)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in