Låt oss säga att jag har en hårddisk som är full med filer, och jag raderar hälften av dem "på vanligt vis".
Nu finns det ju program som kan återskapa de raderade filerna sålänge de inte skrivs över, men det vill inte jag. Jag vet att det finns program där man kan radera filer så att de inte kan återskapas, men det är ju försent för det nu.
Vad jag söker är alltså ett program som kan göra att det "lediga" utrymmet inte kan återskapas, finns det?
Sen har jag en liten sidofråga också..
Citat:
"AEVITA Wipe & Delete leaves no chances for intruders to sneak into your privacy and attack from behind. The program implements eight secure sanitizing methods including the US Department of Defense DoD 5220.22M, RLL, MFM, VSITR, Gutmann and GOST P50739-95. By utilizing these methods, the program can erase any file or folder by overwriting it several times, thus rendering it completely unrecoverable even for the most sophisticated recovery software."
Jag fattar inte varför dessa program som raderar filer använder sig av massa mojs som RLL, MFM (vad det nu är). Vore det inte bara att skriva över det lediga utrymmet med random ettor och nollor?