2008-01-22, 08:12
Medlem
CaptainCavemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Problemet är att det verkar som om allt är till för att reta upp oss, det går liksom inte att skita i allt!

Tror ni det är såhär, att de gör all skit för att se hur mycket man tål innan det knäpper till innanför skallbenet?

Ja.

Att vi sen har betalat kalaset själva via skatt är ju bara extra härligt.
Citera
2008-01-22, 09:57
Medlem
....

Citat:
Fyll gärna på med skitsaker som hetsar upp er tills ni spricker av ilska.

Det bästa man kan göra är att skita i galenskapen och rösta på det parti som är minst dåligt eller starta ett eget. Att hetsa upp sig över idiotin är bara ohälsosamt.
Citera
2008-01-22, 14:38
Medlem
Jag retar upp mig lite smått, på att folk retar upp sig på saker

Gör som jag, strunta i allt och gör vad du känner för. Skratta åt världen.

Hur "bra" det nu kommer gå för mig återstår att se.
Citera
2008-01-22, 16:06
Medlem
Krafses avatar
Nu är jag tillbaks igen. Ha ha ha.

Nejmen okej, jag tycker vi börjar glida ifrån det jag ursprungligen ville diskutera. Men det är icke ert fel, jag ser nu att jag har förklarat lite otydligt hur jag tänker och vad jag vill diskutera. Detta är alltså inte om mig och mitt mentala tillstånd utan om allt, all skit kring oss!

Ja konspirationen eller vad det nu är går ut på att vi medborgare som inte sitter i regeringen eller andra höga platser ska bli så irriterade som det bara är möjligt.

Invandringen t.ex. De måste ju veta om att det skadar många i undersåtar rent ekonomiskt p.ga arbetsbristen osv, varför fortsätter de låta invällarna välla in? Visst, att hjälpa de som flyr sina hemska land är ju absolut bra, men Sverige tar ju in mer invandrare än resten av hela EU!

Feminismen med allt vad det innebär måste ha varit ett irritationsmoment de planterade in i samhället. Alla små fittiga skitfrågor som gör att det börjar glöda i skallen, kan de inte bara packa in mensen och sluta vara såna idioter? De håller ju på med helt vansinniga frågor, jag trodde först det handlade om lika lön osv, (vilket för mig ses som en självklarhet) inte om t.ex friheten att gå utan bh!

De bygger moskéer och pissar oss därmed rakt i ansiktet.

Människor med sjukdomar såsom Psoriasis Artrit nekas ersättning då det är en "socialt betingad" sjukdom. Vaddå socialt betingat?

Äh, jag kan säkert hålla på lite längre men kommer inte på något mer nu.
Men alla dessa idiotgrejerna, de installeras in i samhället för att göra oss förbannade. Detta kan man inte förneka eller skylla på en massa annat, för vi har råd och vi kan göra allt så mycket bättre! Men nej, det blir istället sämre och dyrare.
Citera
2008-01-22, 16:14
Medlem
Eckankars avatar
På vilket sätt är detta filosofi? Om TS inte kan hantera sina egna känslotillstånd, så - psykologi.
Citera
2008-01-22, 16:15
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckankar
På vilket sätt är detta filosofi? Om TS inte kan hantera sina egna känslotillstånd, så - psykologi.

Tråden flyttades hit, jag postade den först i konspirationer.
Citera
2008-01-22, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boven.oa
Tänk vilken liten planet vi hade använt då

Uhm, va?
Citera
2008-01-22, 16:43
Medlem
Eckankars avatar
Citat:
Tråden flyttades hit, jag postade den först i konspirationer.

Mods verkar inte greppa skillnaden mellan filosofi och psykologi isf.
Citera
2008-01-22, 16:51
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Man kan inte rösta på något bra, det är bara skit eller lite mindre skit som aldrig leder till något bra.

Mongolider styr och ställer.

Media ljuger och förvränger medvetet för att göra oss så förbannade som möjligt.

Skatter hit och dit och allt blir dyrare. Allt är bara skit och pannkaka!

Detta kan tyckas vara en tramstråd, men icke - jag är helt säker på att det är såhär det ligger till. Anledningen till detta vet jag inte, (och det kan vi gladeligen diskutera) men det är ju självklart att vi motarbetas hela tiden, vi ska helt enkelt inte vara lyckliga.

Fyll gärna på med skitsaker som hetsar upp er tills ni spricker av ilska.

Det är nog meningen att det ska vara skit, för att få, de som är riktigt bra ska kunna ta sig ur skitet. Jag ser det mesta i livet som fällor som lagts ut för att se vilka som är dumma nog att gå i dom(de flesta) och vilka som är smarta nog att inte göra det.
Citera
2008-02-01, 09:12
Medlem
Tangerines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takiida
Det är nog meningen att det ska vara skit, för att få, de som är riktigt bra ska kunna ta sig ur skitet. Jag ser det mesta i livet som fällor som lagts ut för att se vilka som är dumma nog att gå i dom(de flesta) och vilka som är smarta nog att inte göra det.
Tror det ligger väldigt mycket sanning i det du skriver. Mitt problem är att frustrationen över att inte kunna påverka världen växer i takt med att jag inser hur sjuk den är.
Citera
2008-02-01, 09:24
Medlem
TheBoots avatar
Jag stör mig så förbannat på att vi har skyldigheter mot alla företag och statliga verk medans dem inte har några som helst skyldigheter gentemot oss!

Hur man än vrider och vänder på saker och ting så är det alltid till deras fördel oavsett vem ansvaret egentligen borde ligga hos och vi är dem som får ta all skit på bekostnad av våran tid och pengar, så hemskt trött på det!
Citera
2008-02-01, 12:28
Medlem
Stardestroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Jag stör mig så förbannat på att vi har skyldigheter mot alla företag och statliga verk medans dem inte har några som helst skyldigheter gentemot oss!

Hur man än vrider och vänder på saker och ting så är det alltid till deras fördel oavsett vem ansvaret egentligen borde ligga hos och vi är dem som får ta all skit på bekostnad av våran tid och pengar, så hemskt trött på det!

Läs Kafka's 'Processen'. Den handlar om bl.a. detta. Individens rättslöshet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Processen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in