2008-01-20, 16:06
Medlem
pluten86s avatar
Tjena!

Brygga 2 steg men ljudet blev riktgit kasst vet inte varför men allt förlora kraft?
Så hitta jag på micro en sladd som splittar lågnivån ifrån stereon, eftersom jag bara ha en, och om jag splittar den får jag ut 2.
Någon som vet om ljudet förlorar mycket kvalité?, klarar stereon det? Får stegen lika bra signal eller det blir bara skit av det? Det är 2 olika basar jag ska driva med 2 olika steg.
Citera
2008-01-20, 16:32
Medlem
core_s avatar
Varför i hela fridens namn har du bryggat stegen om varje steg ska driva en bas?
Citera
2008-01-20, 16:40
Medlem
pluten86s avatar
För att jag bara en har en lågnivå, Hur ska jag annars göra för att få båda basar att fungera?
Citera
2008-01-20, 16:43
Medlem
core_s avatar
Ljudet lär inte bli nämnvärt försämrat för att du splittar kabeln. Inte på dom låga frekvenserna iaf, har jag svårt att tänka mig.
Har du tillräckligt med ström för att driva bägge då? Vad använder du för kablar till drivningen?

(Personligen hade nog satt in t.ex. ett 4-kanalssteg och bryggat kanalerna 2 och 2 för att driva varsin bas. Vad har du för basar och vad har du för steg? 2 steg för 2 basar känns faktiskt lite overkill)
Citera
2008-01-20, 16:48
Medlem
joppas76s avatar
Håller med föregående inlägg, en nyare bilstereo har tillräckligt hög spänning på lågnivåsignalen så det skall inte vara något problem att dela den. Det kan dock vara idé att satsa på bra kablar så att du får så bra överföring som möjligt, kan inte uttala mig om Micros kablar.
Citera
2008-01-20, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pluten86
Tjena!

Brygga 2 steg men ljudet blev riktgit kasst vet inte varför men allt förlora kraft?
Så hitta jag på micro en sladd som splittar lågnivån ifrån stereon, eftersom jag bara ha en, och om jag splittar den får jag ut 2.
Någon som vet om ljudet förlorar mycket kvalité?, klarar stereon det? Får stegen lika bra signal eller det blir bara skit av det? Det är 2 olika basar jag ska driva med 2 olika steg.
Hur menar du med att du har bryggat två steg?
Ljudet påverkas inte så värst mycket av att man splittar lågnivån, det beror väl mest på ingångsimpedansen på stegen samt hur många gånger du splittar signalen. Dela den en gång är inga problem, kör på bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in