• 1
  • 2
2008-01-22, 10:51
Medlem
Ranknfiles avatar
Det är väl bättre att folk som vill testa droger kan få "korrekt" information om de och bli medveten om riskerna i stället för att chansa på nåt de inte vet nåt om. Jag tycker ändå att vi på flashback är ganska tydliga med risker osv
Citera
2008-01-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranknfile
Det är väl bättre att folk som vill testa droger kan få "korrekt" information om de och bli medveten om riskerna i stället för att chansa på nåt de inte vet nåt om. Jag tycker ändå att vi på flashback är ganska tydliga med risker osv
Information om riskerna med droger och detta givetvis från "bägge" sidorna hur de än ser det, invänder jag givetvis inte emot. Har dock detta att göra med Drogodling, alltså hur man odlar och framställer strängt straffbelagda droger?
Citera
2008-01-22, 12:50
Medlem
Krafses avatar
Citat:

Om man kastar om bokstäverna i ditt användarnamn så blir det nästan kranfiske!

Men ärligt nu, jag tror knappast någon moderator eller admin innerst inne bryr sig om kranfiske, det vore att ljuga! Men jag förstår att det inte kan tillåtas då det är köp&sälj.
Citera
2008-01-22, 13:41
Medlem
Ranknfiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Om man kastar om bokstäverna i ditt användarnamn så blir det nästan kranfiske!

Men ärligt nu, jag tror knappast någon moderator eller admin innerst inne bryr sig om kranfiske, det vore att ljuga! Men jag förstår att det inte kan tillåtas då det är köp&sälj.

Jag fiskar inte kranar.. lovar

Nej men alltså köp&sälj går inte att förhindra.. thats it! Klart de förekommer via PM.. där de vidare går till msn osv.. Så varför ens tjata om de?

Drogodling är som sagt bara information vilket jag skulle tro är lagligt i vilket forum som helst och skulle det inte få förekomma här så skulle de förekomma nån annan stans.. kanske på ebdi? (everybodydoesit) Låt dom hållas!
Citera
2008-01-22, 14:05
Medlem
Emidias avatar
Kan någon förtydliga för mig? Ska de gå igenom denna tråd och banna de som kran/gråzonsfiskat, eller ska de döma hårdare fortsättningsvis? Tack.
Citera
2008-01-22, 14:27
Medlem
Bluebeast72s avatar
Mkt tacksam över Meglaomania o toMish fina jobb. Bättre mods kunde vi inte få, hårda men rättvisa nypor efterfrågades o det fick vi således.
Tack än en gång för förbättringen.
Citera
2008-01-22, 19:08
Medlem
Extroversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Information om riskerna med droger och detta givetvis från "bägge" sidorna hur de än ser det, invänder jag givetvis inte emot. Har dock detta att göra med Drogodling, alltså hur man odlar och framställer strängt straffbelagda droger?

Det är en jävla skillnad att informera om hur man kan odla droger och att säga "hej, i samma stad som du undrar om det finns brajj så finns det för det här priset".

Vad ska du göra i drogodlingsforumet? Fråga om någon kan sälja dig utrustning, komma över till dig, odla och sen sälja dig skiten?

Och jag håller med BlueBeast. Tycker Megalomania och toMish gör ett jävligt bra jobb (trots att jag har fått en egen tråd låst). Det skulle vara ett helsike med alla fjortisar om det inte vore för dem.
Citera
2008-01-24, 08:44
Medlem
Det finns ju under "Cannabis" en aktuell tråd, "Svårt MS-sjuk svensk kvinna dömd till ett års fängelse", se
http://www.flashback.org/showthread...=608242&page=7 och som blev dömd till ett års fängelse. Hon hade odlat 900 gram cannabis för "medicinskt bruk" och även "delat med sig".

Hade hon kanske fått informationen från FB:s synnerligen detaljerade och innehållsrika avdelning "Drogodling"? ?

Där får man ju även lära sig hur man odlar den på senare år introducerade starkare cannabisvarianten "Skunk" med dess än värre skadeverkningar, samt opium o.s.v!

Hur upprörande straffet med hänsyn till hennes sjukdom än syns vara, så belyser det rätt bra att det inte är bagatellartat att odla narkotika, vilket ansvariga på FB faktiskt borde beakta!
Citera
2008-01-24, 09:38
Bannlyst
Citat:
Jag fiskar inte kranar.. lovar

Nej men alltså köp&sälj går inte att förhindra.. thats it! Klart de förekommer via PM.. där de vidare går till msn osv.. Så varför ens tjata om de?

Drogodling är som sagt bara information vilket jag skulle tro är lagligt i vilket forum som helst och skulle det inte få förekomma här så skulle de förekomma nån annan stans.. kanske på ebdi? (everybodydoesit) Låt dom hållas!
Hur mycket köp och sälj blir det då i PM - Mellan tummen och pekfingret?
Är priserna på Flashback bättre än någon annanstans, eller är PM försäljningen i dalande? Vilka trender ser du?
Citera
2008-01-24, 10:14
Medlem
Ranknfiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRUSSELUSKAN
Hur mycket köp och sälj blir det då i PM - Mellan tummen och pekfingret?
Är priserna på Flashback bättre än någon annanstans, eller är PM försäljningen i dalande? Vilka trender ser du?

Många kranar erbjuder ju folk i PM utan att man kranfiskat (hänt mig kanske 2-3ggr). Så de är ju inte så mycket.. men jag är ju inte ensam om att ha blivit erbjuden. Jag har inte målat upp en stor bild på de hela och har ingen aning om hur vanligt det faktiskt är.. men jag vet att de förekommer och så länge kranarna tjänar på de så kommer dom ju fortsätta. Priserna var standard.
Citera
2008-01-24, 12:32
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Det gör vi visst eftersom det hotar flashbacks existens om vi skulle tillåta det. Alltså, tillåta kranfiske = inget flashback att fiska på.
Citera
2008-01-24, 12:48
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Besynnerligt att inte fler har åsikter om detta?

Så då blir det väl inte heller något större väsen om den berörda avdelningen "Drogodling" också låses?!?

Nej, det är inte samma sak, som flera har förklarat för dig. Att subtilt eller direkt eftersöka kunder eller langare är dels enbart intressanta för kunden och kranen och dels direkt skadligt för flashback. Att diskutera hur man bäst odlar högpotent gräs är inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Emidia
Kan någon förtydliga för mig? Ska de gå igenom denna tråd och banna de som kran/gråzonsfiskat, eller ska de döma hårdare fortsättningsvis? Tack.

Det ska bedömas hårdare i fortsättningen.

Citat:
Det finns ju under "Cannabis" en aktuell tråd, "Svårt MS-sjuk svensk kvinna dömd till ett års fängelse", se
http://www.flashback.org/showthread...=608242&page=7 och som blev dömd till ett års fängelse. Hon hade odlat 900 gram cannabis för "medicinskt bruk" och även "delat med sig".

Hade hon kanske fått informationen från FB:s synnerligen detaljerade och innehållsrika avdelning "Drogodling"? ?

Där får man ju även lära sig hur man odlar den på senare år introducerade starkare cannabisvarianten "Skunk" med dess än värre skadeverkningar, samt opium o.s.v!

Hur upprörande straffet med hänsyn till hennes sjukdom än syns vara, så belyser det rätt bra att det inte är bagatellartat att odla narkotika, vilket ansvariga på FB faktiskt borde beakta!

Det är som sagt skillnad på att diskutera drogodling och att eftersöka langare. Och ingen har sagt att det är bagatellartat att odla narkotika.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in