2008-01-20, 15:51
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eugen Fotogen
Ja, svammel och bla bla bla osv)

Det finns en fin knapp högst upp i menyn. "Nya Inlägg" kallas den där kan man se de senaste inläggen, och då hittar man till andra forumsdelar.

Om herr Eugen ej hittar, följ pilen ------> http://www.flashback.org/newposts.php?

Kunde tänka mig att du är skåning med i och med ditt besök i Klippan i UE delen. Dryg e du, en sån som Ger skåne dess dåliga rykte. Usch!

Och åter igen, va fan svarar jag dig för? DU SKALL IGNONERAS!
Citera
2008-01-20, 17:49
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Länge, länge har jag funderat kring problemen som Flashback dras med beträffande det närmast stereotypa demografiska klientel som utgör Flashbacks användare. För visst innebär det problem för debatten och Det Fria Ordet att majoriteten av användarna här i stort sett är av samma skrot och korn? Mellan tumme och pekfinger gör jag en kvalificerad gissning att mellan 90-95 procent av användarna på Flashback egentligen är en och samma person ur demografiskt hänseende - Flashbackaren med stort F!

Se upp nu, Eugen. Om du försöker påpeka att typiska flashbackare (i majoritet) på sikt och tack vare strukturalitet tränger bort minoriteter från forumet så kan du både bli kallad för rasist och yttrandefrihetsmotståndare.

Det finns tråkigt nog inget svenskt forum där en jämn fördelning mellan etniciteter, politiska viljor och kulturella förespråkare föreligger och kan samverka.

Antingen så får man gilla läget eller också så får man dra.
Citera
2008-01-20, 19:59
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Antingen så får man gilla läget eller också så får man dra.

Vilken snyfthistoria.
Vem har bett dig dra?

Du vet lika väl som jag att du är precis lika välkommen här som alla andra (över 18).
Här försiggår ingen utrensning eller utdrivning av folk med avvikande åsikter.
De få som väljer att lämna gör det väll förmodligen för att de inte kan argumentera tillräckligt bra för sin sak och inte tål att andra människor har andra åsikter som de faktiskt argumenterar bättre för.
Citera
2008-01-20, 20:27
Bannlyst
Jag tror att idioter i alla åldrar är överrepresenterade.
Citera
2008-01-20, 20:42
Medlem
LiquidSwordss avatar
Ja, FB har demografiska problem i viss mån men absolut inte så stora problem som du verkar uppleva..

Dom demografiska problemen är mest politiska skulle jag vilja påstå, och även åldrarna på användarna .. jag tycker personligen ALLA ska vara välkomna på flashback, inte bara folk över 18. Förstår dock att det inte går i och med vissa lagar som finns, men den genomsnittliga användaren måste inse att det inte är pga. åldern som folk under 18 bannas utan pga. lagar om ålder som FB inte bestämmer över.

Hur många tusen trådar har inte förstörts av idioter som bara postar frågor om åldrar utan att ens beröra det tråden handlar om? Stoppa den fjantiga hetsjakten på folk under 18 och posta saker med lite substans istället.
Senast redigerad av LiquidSwords 2008-01-20 kl. 20:45.
Citera
2008-01-20, 21:18
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Vilken snyfthistoria.
Vem har bett dig dra?

Du vet lika väl som jag att du är precis lika välkommen här som alla andra (över 18).
Här försiggår ingen utrensning eller utdrivning av folk med avvikande åsikter.
De få som väljer att lämna gör det väll förmodligen för att de inte kan argumentera tillräckligt bra för sin sak och inte tål att andra människor har andra åsikter som de faktiskt argumenterar bättre för.

Varför är detta en snyfthistoria?

Jag beskrev bara hur jag ser på saken. Jag ser forummedier som en utmärkt del av en lösning på hur politisk polemik och ekonomiska intressen har förvrängt samhällsmedierna. Det trista är dock att här på fb så finns det en överrepresentation av en viss kategori åsikter och viljor. Det är ingen som gör något fel och jag moraliserar inte. Jag tycker bara att det är trist att medlemmarna här inte presenterar samhällets fördelning i stort.

Du skriver om argumentation. Det går 10 förorättade realiser här per "pkit". Det vore tråkigt om detta skulle stänka av sig på användarnas möjlighet att få kunna argumentera för sin sak.
Citera
2008-01-21, 02:25
Medlem
ayanamiis avatar
Jag känner inte alls igen din beskrivning :E
Senast redigerad av ayanamii 2008-01-21 kl. 02:29.
Citera
2008-01-21, 02:46
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Varför är detta en snyfthistoria?

Jag beskrev bara hur jag ser på saken. Jag ser forummedier som en utmärkt del av en lösning på hur politisk polemik och ekonomiska intressen har förvrängt samhällsmedierna. Det trista är dock att här på fb så finns det en överrepresentation av en viss kategori åsikter och viljor. Det är ingen som gör något fel och jag moraliserar inte. Jag tycker bara att det är trist att medlemmarna här inte presenterar samhällets fördelning i stort.

Du skriver om argumentation. Det går 10 förorättade realiser här per "pkit". Det vore tråkigt om detta skulle stänka av sig på användarnas möjlighet att få kunna argumentera för sin sak.
Du har inte funderat om det inte är så att FB speglar hur samhället verkligen tycker, då man här på FB inte behöver fruka att sina grannar sneglar snett på dig bara för att du inte fyller normen om att älska alla invandrare. Det är när människor får vara anonyma som sanningen kommer fram.

/mvh ikh
Citera
2008-01-21, 09:02
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Du har inte funderat om det inte är så att FB speglar hur samhället verkligen tycker, då man här på FB inte behöver fruka att sina grannar sneglar snett på dig bara för att du inte fyller normen om att älska alla invandrare. Det är när människor får vara anonyma som sanningen kommer fram.

/mvh ikh

Jodå. Jag har funderat på det med.

Det är givetvis positivt att flashback tjänar det syftet.

I Stockholm lär det finns fler invandrare än svenskar idag. Då och då så saknar jag dem här på forumet. Ja, invandrarna alltså.
Citera
2008-01-21, 09:13
Medlem
Läskigs avatar
Visst, det finns en kraftig överpresentation av killar mellan 18-30 på det här forumet (vilket det även gör på 95%(siffror tagna ur luften) av alla anda internetforum) men i övrigt känner jag inte igen mig alls varken på mig själv eller någon annan användare här inne, och även om det såklart finns några stereotyper så känns det ändå som att du blandat ihop alla dessa 100-tals stereotyper och slagit ihop till en enda. För visst finns det mer Sverigedemokrater med ett -y-namn här än i vanliga samhället, och visst finns det mer drogbrukare här än i vanliga samhället, men knarkande Sverigedemokrater vet jag inte om det finns så många av alls varken här eller i övriga samhället...
Citera
2008-01-21, 18:08
Medlem
beyonds avatar
Citat:
I Stockholm lär det finns fler invandrare än svenskar idag. Då och då så saknar jag dem här på forumet. Ja, invandrarna alltså.
Varför saknar du dem på FB?
De är ju överallt, det är ju bara att vara lite crazy ickesvensk och ta kontakt med din medmänniska på "härligt sydländskt manér"? Du är väl inte en tråkig svenne som bara vågar kommunicera i skydd av datorskärmen, som vi andra?
Citera
2008-01-21, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikh

/mvh ikh
Nix. Alla som har normala åsikter behöver inte sitta på det här forumet utan kan sitta och ryggdunka någon annanstans. Det är därför det är mer PK på familjeliv där det censureras än vad det är här.

Det säger sig självt att det samlas mer onormala åsikter på ett forum än vad som finns representerat i verkligheten.
Senast redigerad av vTrill 2008-01-21 kl. 18:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in