• 4
  • 5
2008-01-22, 17:52
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Vad du säger är alltså att resultatet skulle se annorlunda ut idag då den allmänna oppinionen har svängt kraftigt?
Vad jag menar är att Flashback inte är respresentativt för samhället i stort och jag är därmed inte helt säker på att du har rätt i ditt påstående. Förmodligen skulle det vara väldigt små skillnader i dag i en liknande poll.

Du har förmodligen rätt.
Det skulle dock vara intressant att göra en tabell över de som röstade och sen jämföra det med de avdelningar de vanligtvis hänger i. Då kanske man kan få en någorlunda rättvis bild av fördelningen över hela forumet. Detta förutsatt att de flesta av de röstande är inte är stammisar i PI.
Man skulle iaf få en hyffsad överblick om hur verkligheten skulle se ut, det hela beror ju iof på hur många som röstade i pollen, då antal är en viktig faktor för att komma så nära sanningen som möjligt.

Skulle iof vara rätt skoj om man gjorde en poll som alla var tvugna att rösta i, innan man kom vidare till forumet, just för att få en tydligare bild om hur fördelningen ser ut.

/mvh ikh
Citera
2009-10-05, 19:11
Bannlyst
Någon som vet hur ålderssammansättningen ser ut för Flashback på ett ungefär? Gissar att minst hälften av användarna är mellan 20-25 år, eller har jag fel?
Citera
2009-10-05, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Destra
Någon som vet hur ålderssammansättningen ser ut för Flashback på ett ungefär? Gissar att minst hälften av användarna är mellan 20-25 år, eller har jag fel?
Tror du överskattar åldern. Skulle tippa att 17-22 är troligare.
Citera
2009-10-05, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Tror du överskattar åldern. Skulle tippa att 17-22 är troligare.
Ok. Hur är det med 30-40-50-åringar här?
Citera
2009-10-05, 19:32
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Vi finns här också.
Citera
2009-10-05, 19:34
Medlem
nollans avatar
Citat:
Hjälp! Jag trodde Eugen Fotogen var obannad

Nåväl, det verkar finnas en hel del i den åldern bara det att de inte röjer sin ålder lika skrämmande tydligt som de yngre.
Citera
2009-10-05, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Vi finns här också.
Ungefär hur stor andel 30-, 40-, respektive 50-åringar kan man tro att här är?

Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Hjälp! Jag trodde Eugen Fotogen var obannad

Nåväl, det verkar finnas en hel del i den åldern bara det att de inte röjer sin ålder lika skrämmande tydligt som de yngre.
Eugen who?

Hur menar du att de inte röjer sin ålder?
Citera
2009-10-14, 14:55
Medlem
Det är som med alkohol-, rök- och sexdebut, det kryper lägre i åldrarna hela tiden. På senare har fler barn sökt sig hit än tidigare, en del kan ju inte vara äldre än 12-13. Ja jag överdriver kanske, men det är ett problem. Om man nu funderar på att slopa åldersgränsen när forumet ska flyttas har man ingen metod att hålla barnen borta - inte bra, hoppas man åtminstone behåller åldersgränsen.
Citera
2009-10-14, 15:59
Medlem
spleendids avatar
Vad trådskaparen har upptäckt är bara den anda som gemenskapen (i detta fall Flashback forum) uttrycker och som den ocensurerade debatten inbjuder till. En förnimmelse av den inneboende kraften hos ett tabubelagt tema. Helt sonika förmågan att fascineras av den olovliga frukten, vilket visserligen kan betecknas som en mänsklig naturlag.

Men i symbios med en impotens att beakta vardagligheten som allestädes närvarande, och med en inkompetens att uppfatta den psykologiska ådran för social efterlevnad - konsten att falla för grupptrycket, eller blott falla in i ledet; precis samma egenskaper som bäddar för den godtyckliga vanföreställningen - kommer trådskaparen oavbrutet till korta i slutledningen. Ja, det är inskränkt och rent ut sagt infantilt att skapa en prototyp utifrån en kollektiv gestaltning.

Jag har nämligen, trots egentligt avståndstagande, själv deltagit i att förstärka den ytliga jargongen.
Senast redigerad av spleendid 2009-10-14 kl. 16:06.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in