Citat:
Ursprungligen postat av Kos
Alla knarkare jag har träffat har varit mycket otrevliga. De har skrikit och varit allmänt sviniga. De har bett mig dra åt helvete fast jag inte gjort dem någonting. Är det knarket som gör knarkare otrevliga eller är det otrevliga människor som blir knarkare eller är det en kombination? Blir man automatiskt otrevlig av knark? När det gäller alkohol blir vissa trevliga och vissa otrevliga men med knark tror jag att alla blir otrevliga eller har ni träffat en trevlig knarkare? Vilket knark har de otrevligaste knarkarna? Cannabisknarkarna är i mitt tycke de minst otrevliga.
Mhmm.. Menar du att du går förbi ett gäng personer på stan och direkt vet att de är knarkare? Menar du att du går förbi dessa personer och de är otrevliga, skriker och är allmänt sviniga utan att du sagt, frågat om något eller gjort något alls?
Jag kan tänka mig att om man som okänd går fram till några personer man antar är knarkare och frågar om att få köpa knark så kan man få höra "dra åt helvete" och liknande.
En del knarkare är otrevliga, en del är trevliga. Faktum är att det är som nyktra människor i övrigt, så underligt (ehum). Men att några personer skriker och är allmänt otrevliga utan orsak finner jag högst underligt. Jag tror det fattas något i din historia/fråga, fyll i det så kanske du kan få svar som passar.
När det sen gäller narkomaner så innefattar detta också arbetsnarkomaner. Och när jag då tänker på poliser, vilka ofta är arbetsnarkomaner, så visst är de flesta jag träffat på otrevliga och då har jag träffat på dem i olika situationer, alltså både där jag har gjort något dumt men samtidigt när andra och till och med de själva gjort något kriminellt.
Frågan är underligt formulerad och det fattas information. Berätta du hela historien istället.