2008-01-19, 19:38
Medlem
Mad Fer Its avatar
Saab 9-3 99.
Centrallåsfinns, larm finns tror jag ( när man låser två gånger så tutar bilen, larm/startspärr?) Är det dyrt att få det fjärrstyrt?
Citera
2008-01-19, 23:42
Medlem
Tror att det är hårdlåset som aktiveras när du låser två gånger. Startspärr finns men aktiveras/deaktiveras via nyckel i tändningslåset. Men för att svara på din fråga så ungefär 3000:- för ett cargard 950S2000. Blinkar rött i statuspanelen, 2 fjärrar, styr centrallås, övervakar dörrar, huv, baklucka samt har glaskross. Godkänt av försäkringsbolagen till skillnad från de flesta originallarm. Bilen är svensksåld antar jag.
Citera
2008-01-20, 14:22
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rödeby
Tror att det är hårdlåset som aktiveras när du låser två gånger. Startspärr finns men aktiveras/deaktiveras via nyckel i tändningslåset. Men för att svara på din fråga så ungefär 3000:- för ett cargard 950S2000. Blinkar rött i statuspanelen, 2 fjärrar, styr centrallås, övervakar dörrar, huv, baklucka samt har glaskross. Godkänt av försäkringsbolagen till skillnad från de flesta originallarm. Bilen är svensksåld antar jag.

Inte så farligt för det skyddet man får!

Ja det är den, hade det gjort något om den inte var det?

Tack!

BTW vad menas med hårdlås?
Citera
2008-01-20, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad Fer It
Inte så farligt för det skyddet man får!

Ja det är den, hade det gjort något om den inte var det?

Tack!

BTW vad menas med hårdlås?
Det hade gällt andra regler om den vore import.

Hårdlås= Deadlock= bilens dörrar går ej att öppna inifrån heller. Dörrlåsmekaniken blir bortkopplad och denna funktion bör ej nyttjas med människor/djur kvar i bilen. Typ mackbesök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in