Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-04, 12:27
  #4237
Medlem
Adikatpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellin
tjenare! Jag letar efter ett gratis virusprogram! Jag har avast men tycker det är kasst! Jag kan inte använda chrome på ett bra sätt längre utan det är inte google som startsida längre, utan någon reklamskit...typ omego ngt och det står detta http://websearch.exitingsearch.info/ .. ..hur får jag bort skiten?

Tycker du att Avast är kasst så prova Bitdefender. Väldigt bra virusprogram som drar väldigt lite resurser, men är ändå kraftfullt. Man märker i princip inte av den utan den arbetar i bakgrunden. Har använt det i cirka ett år och har aldrig haft några problem med virus. Länk finner du nedan.

http://www.bitdefender.com/
Citera
2014-07-04, 13:59
  #4238
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellin
tjenare! Jag letar efter ett gratis virusprogram! Jag har avast men tycker det är kasst! Jag kan inte använda chrome på ett bra sätt längre utan det är inte google som startsida längre, utan någon reklamskit...typ omego ngt och det står detta http://websearch.exitingsearch.info/ .. ..hur får jag bort skiten?

Länken du gav är inte tillförlitlig enligt mina malware skydd så vad som står där kan jag inte se men nedanstående brukar fixa saken .

Följ dessa anvisningar så blir du av med Omego ngt - (FB) Får hela tiden skumma nya flikar..

Om du vill byta Av så ta en titt här - http://chart.av-comparatives.org/chart1.php - Bitdefender och Panda har gratis versioner .
Citera
2014-07-04, 20:58
  #4239
Medlem
Avast vill inte skanna

Blev nyligen trött på installera om gratisversionen av Avast hela tiden, så jag lyfte på plånboken och köpte premium paketet för att vara säker inom internets gränser. Dessvärre vill inte programmet skanna. Jag försöker få till en boot-time scan men när jag fyllt i allt jag vill att den ska söka igenom och gör mig redo för att starta om datorn så kommer följande text upp när jag klickar på start "Unable to start scan. Felaktigt IOCTL-anrop (lista över betrodda certifikat från programmet." Vet ej vad jag ska ta mig till eftersom huvudet inte har så mycket datakunskap och därför ber jag nu om hjälp här. Tack på förhand
Citera
2014-07-04, 21:04
  #4240
Medlem
ViktigaMeddelandens avatar
Synd att du beställde Avast premium paketet, för om du ska skanna så är ju Malwarebytes ett smartare alternativ och är ju gratis.
Citera
2014-07-04, 21:12
  #4241
Medlem
teeemers avatar
Hej!

Ja du det var ett speciellt fel du hade där.

Nu är jag inte helt säker på att detta löser ditt problem. Men kan vara värt ett försök. Dock vet jag inte hur säker denna fil är. Det är upp till dig att avgöra om du vill använda den eller ej.

Men läs iallafall genom länken.

http://www.fixapcfel.com/tag/hur-du-...ot-correct-fel
Citera
2014-07-05, 10:53
  #4242
Medlem
Har fått följande varning av Malwarebytes ett par gånger nu :

Detection, 2014-07-02 18:19:15, SYSTEM, ADMIN, Protection, Malicious Website Protection, IP, 188.126.79.45, 31162, Inbound, C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe


Någon som vet om det är nåt false-alarm eller om det är något virus eller liknande?
Citera
2014-07-06, 16:55
  #4243
Medlem
Tattarhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasher
Har fått följande varning av Malwarebytes ett par gånger nu :

Detection, 2014-07-02 18:19:15, SYSTEM, ADMIN, Protection, Malicious Website Protection, IP, 188.126.79.45, 31162, Inbound, C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe


Någon som vet om det är nåt false-alarm eller om det är något virus eller liknande?


så gör Mbam på nästan allting, inget att vara orolig över.
Citera
2014-07-11, 23:47
  #4244
Medlem
Kör förtillfället Malware bytes Anti-Malware premium med lifetime updates
och Comodo Firewall(endast brandväggen och sandboxen) konfigurerade som tidigare länkats i tråden.
Nu är frågan vilket antivirus man ska använda?
Har inte råd att betala något just nu, så är främst ute efter något som man kan testa utan att betala i minst 30 dagar helst längre eller ett bra gratis alternativ.
Provade bitdefender free, men det var uteslutet på grund utav inga som helst inställnings möjligheter. Provade då trailen utav Bitdefender antivirus (som går att återställa med trail reset). Den verkade väldigt lovande och bra förutom att den vill bestämma alldeles för mycket själv. Trots att jag ställt in att jag vill välja åtgärder och dylikt så gott det går, så raderar den saker hej villt(false positives) eller virus som jag vill ha kvar av olika anledningar.

Så nu är frågan angående vad man ska ha för antivirus.
För många år sen körde jag alltid nod32 men de verkar ha blivit sämre på sistone.
Kollat igenom tester och Avast verkar vara det bästa gratis alternativet, de kanske blivit bättre på senaste tiden men när jag körde dem för typ ett år sen var jag inte så imponerad.
Annars verkar Kapersky som alltid vara ett rätt bra val, dock aningen dyrt. Vet någon hur det ser ut med trail resets eller 180 dagars testperioder som fanns tidigare?

Vad rekommenar ni? har läst igenom tråden, men hittade inget om Kapersky testperioder och sånt?

Edit: hittade detta och provade ett av scripten på en nyinstallerad Kapersky Antivirus 2014 i en virtuell Windows 7 maskin, verkar fungera men ska prova vidare.
http://forums.mydigitallife.info/thr...013-2014/page8

Om detta forsätter fungera så kör jag nog på det ett tag, känns som man har mer val här än med bitdefender.
Någon som vet om det är några andra begränsningar än tiden på trail-versionen? googlat runt men inte hittat något...
__________________
Senast redigerad av Admare 2014-07-12 kl. 00:12.
Citera
2014-07-12, 08:43
  #4245
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admare
Kör förtillfället Malware bytes Anti-Malware premium med lifetime updates
och Comodo Firewall(endast brandväggen och sandboxen) konfigurerade som tidigare länkats i tråden.
Nu är frågan vilket antivirus man ska använda?
Har inte råd att betala något just nu, så är främst ute efter något som man kan testa utan att betala i minst 30 dagar helst längre eller ett bra gratis alternativ.
Provade bitdefender free, men det var uteslutet på grund utav inga som helst inställnings möjligheter. Provade då trailen utav Bitdefender antivirus (som går att återställa med trail reset). Den verkade väldigt lovande och bra förutom att den vill bestämma alldeles för mycket själv. Trots att jag ställt in att jag vill välja åtgärder och dylikt så gott det går, så raderar den saker hej villt(false positives) eller virus som jag vill ha kvar av olika anledningar.

Så nu är frågan angående vad man ska ha för antivirus.
För många år sen körde jag alltid nod32 men de verkar ha blivit sämre på sistone.
Kollat igenom tester och Avast verkar vara det bästa gratis alternativet, de kanske blivit bättre på senaste tiden men när jag körde dem för typ ett år sen var jag inte så imponerad.
Annars verkar Kapersky som alltid vara ett rätt bra val, dock aningen dyrt. Vet någon hur det ser ut med trail resets eller 180 dagars testperioder som fanns tidigare?

Vad rekommenar ni? har läst igenom tråden, men hittade inget om Kapersky testperioder och sånt?

Edit: hittade detta och provade ett av scripten på en nyinstallerad Kapersky Antivirus 2014 i en virtuell Windows 7 maskin, verkar fungera men ska prova vidare.
http://forums.mydigitallife.info/thr...013-2014/page8

Om detta forsätter fungera så kör jag nog på det ett tag, känns som man har mer val här än med bitdefender.
Någon som vet om det är några andra begränsningar än tiden på trail-versionen? googlat runt men inte hittat något...

Avira eller Panda är 2 goda gratis alternativ - http://chart.av-comparatives.org/chart1.php

Om du installerar Avira så kan du "ändra" installationen i efterhand genom avinstallation av den del du inte vill ha - t.e.x brandväggs tillägget som kan skapa problem om man inte använder det vilket inte är aktuellt i ditt fall antar jag .

Sedan finns ju Qihoo också men det innehåller en sandbox och kan krocka med Comodo`s d.o - men alltså inte nödvändigtvis .
__________________
Senast redigerad av 1FF 2014-07-12 kl. 08:52.
Citera
2014-07-12, 09:53
  #4246
Medlem
Hackberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admare
Kör förtillfället Malware bytes Anti-Malware premium med lifetime updates
och Comodo Firewall(endast brandväggen och sandboxen) konfigurerade som tidigare länkats i tråden.
Nu är frågan vilket antivirus man ska använda?
Har inte råd att betala något just nu, så är främst ute efter något som man kan testa utan att betala i minst 30 dagar helst längre eller ett bra gratis alternativ.
Provade bitdefender free, men det var uteslutet på grund utav inga som helst inställnings möjligheter. Provade då trailen utav Bitdefender antivirus (som går att återställa med trail reset). Den verkade väldigt lovande och bra förutom att den vill bestämma alldeles för mycket själv. Trots att jag ställt in att jag vill välja åtgärder och dylikt så gott det går, så raderar den saker hej villt(false positives) eller virus som jag vill ha kvar av olika anledningar.

Så nu är frågan angående vad man ska ha för antivirus.
För många år sen körde jag alltid nod32 men de verkar ha blivit sämre på sistone.
Kollat igenom tester och Avast verkar vara det bästa gratis alternativet, de kanske blivit bättre på senaste tiden men när jag körde dem för typ ett år sen var jag inte så imponerad.
Annars verkar Kapersky som alltid vara ett rätt bra val, dock aningen dyrt. Vet någon hur det ser ut med trail resets eller 180 dagars testperioder som fanns tidigare?

Vad rekommenar ni? har läst igenom tråden, men hittade inget om Kapersky testperioder och sånt?

Edit: hittade detta och provade ett av scripten på en nyinstallerad Kapersky Antivirus 2014 i en virtuell Windows 7 maskin, verkar fungera men ska prova vidare.
http://forums.mydigitallife.info/thr...013-2014/page8

Om detta forsätter fungera så kör jag nog på det ett tag, känns som man har mer val här än med bitdefender.
Någon som vet om det är några andra begränsningar än tiden på trail-versionen? googlat runt men inte hittat något...


Hittade denna för ett tag sedan: https://www.raymond.cc/blog/activate...-year-license/

Det verkar gå att göra samma sak i flera år, har dock inte testat själv. Sedan ska det inte spela någon större roll om det är Kaspersky antivirus 2013 eller 2014 eftersom definitionerna uppdateras ändå. Worth checking out
__________________
Senast redigerad av Hackberry 2014-07-12 kl. 10:11.
Citera
2014-07-13, 01:24
  #4247
Medlem
Lubrixs avatar
Jag har Norton Internet Security just nu. Funderar att byta till nod32... Borde jag byta eller ha kvar norton? Med andra ord, vilken av dessa två tycker ni är bäst?
Citera
2014-07-13, 09:03
  #4248
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Jag har Norton Internet Security just nu. Funderar att byta till nod32... Borde jag byta eller ha kvar norton? Med andra ord, vilken av dessa två tycker ni är bäst?

Vägledning - http://www.av-test.org/en/home/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback