Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-26, 13:05
  #4141
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhomboid
Efter att ha läst igenom dom senaste 5-10 sidorna kan jag utrifrån dom säga att mina bästa alternativ är

Avast Free
Bitdefender

Om jag vill ha ett gratis antivirus skydd?

Finns det några andra kompliment jag bör införskaffa? Eftersöker gratis alternativ.

mvh

AVG är väl även populärt om man nu efterfrågar om ett gratis alternativ.
Citera
2014-05-26, 13:20
  #4142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
AVG är väl även populärt om man nu efterfrågar om ett gratis alternativ.


Programmen i fråga är mer eller mindre likvärdiga eller?
Citera
2014-05-26, 13:22
  #4143
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhomboid
Programmen i fråga är mer eller mindre likvärdiga eller?

Nu använder jag mig inte av dessa program som nämns. Men i grunden så är dessa likvärdiga. Jag misstänker annars att det ligger lite underprogram under AVG, te.x någon toolbar.

AVG drar mycket på minnesanvändningen om man läser lite om produkten.

Panda så som Bitdefender är bra. Dessa är molnbaserade produkter och gör sitt jobb.
Citera
2014-05-26, 16:26
  #4144
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhomboid
Efter att ha läst igenom dom senaste 5-10 sidorna kan jag utrifrån dom säga att mina bästa alternativ är

Avast Free
Bitdefender

Om jag vill ha ett gratis antivirus skydd?

Finns det några andra kompliment jag bör införskaffa? Eftersöker gratis alternativ.

mvh

Om du verkligen skulle ha läst de senaste 5-10 sidorna så skulle du på länkar till tester kunna ha sett att dina bästa alternativ är Bitdefender - Avira eller Panda - alla gratis

Antivirus och en brandvägg anses vara grundläggande skydd att ha men jag skulle nog vilja påstå att även en fristående skanner och en sandbox bör ingå i en grundläggande skydds uppsättning .

Även de finns gratis att få .
Citera
2014-05-27, 11:03
  #4145
Medlem
Windows 8. Virusskydd

Hej!
Jag har haft min laptop med windows 8 i ungefär en månad.
För en vecka sedan så fick jag ett mail att vad jag tror är mitt virusskydd håller på att ta ''slut''.
Programmet heter McAfee.
Vet att Windows 8 har ett inbyggt virusskydd. Är detta de? eller finns de nått annat som skyddar datorn?
Är väldigt okunnig så lite hjälp i detta vore guld värt för mig.

//Tacdel
Citera
2014-05-27, 11:07
  #4146
Medlem
TheShapes avatar
Är nog Windows Defender som du tänker på. McAfee är ett tredjepartsprogram som brukar följa med nya datorer, där man får en provmånad/halvår innan man måste köpa det för att kunna fortsätta använda.

Rekommenderar att du avinstallerar det (är inte nå vidare ändå) och installerar typ Avast eller AVG (som är gratis för privatpersoner).
Citera
2014-05-27, 11:25
  #4147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Är nog Windows Defender som du tänker på. McAfee är ett tredjepartsprogram som brukar följa med nya datorer, där man får en provmånad/halvår innan man måste köpa det för att kunna fortsätta använda.

Rekommenderar att du avinstallerar det (är inte nå vidare ändå) och installerar typ Avast eller AVG (som är gratis för privatpersoner).

Tack så mycket!
Nån trovärdig hemsida man kan tanka dessa?
Citera
2014-05-27, 11:53
  #4148
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacDel
Tack så mycket!
Nån trovärdig hemsida man kan tanka dessa?
http://free.avg.com/free-antivirus-download
Ha så kul. Ta bort McAfee innan.
Citera
2014-05-27, 11:54
  #4149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TacDel
Tack så mycket!
Nån trovärdig hemsida man kan tanka dessa?

http://download.cnet.com/windows/
Citera
2014-05-27, 13:04
  #4150
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacDel
Hej!
Jag har haft min laptop med windows 8 i ungefär en månad.
För en vecka sedan så fick jag ett mail att vad jag tror är mitt virusskydd håller på att ta ''slut''.
Programmet heter McAfee.
Vet att Windows 8 har ett inbyggt virusskydd. Är detta de? eller finns de nått annat som skyddar datorn?
Är väldigt okunnig så lite hjälp i detta vore guld värt för mig.

//Tacdel

McAfee är ett tredjeparts program som kostar .

Windows inbyggda heter Defender och är gratis men också uruselt .

Här är ett test http://www.av-test.org/en/home/?avte...7:1396310400.2 där Bitdefender - Avira och Panda presterar enastående och samtliga 3 har en gratis version av sitt skydd - den visar också hur dåligt Defender presterar .

Du efterfrågade en trovärdig sida att ladda ner ifrån och fick förslaget Cnet downloads - den sidan är - absolut - inte trovärdig - du ska ladda ner ifrån tillverkarens sida .
Citera
2014-05-27, 14:53
  #4151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Text
Du efterfrågade en trovärdig sida att ladda ner ifrån och fick förslaget Cnet downloads - den sidan är - absolut - inte trovärdig - du ska ladda ner ifrån tillverkarens sida .
Varför är inte downloads.com trovärdig?

Jag bruka föredra att ladda ned från företagens hemsidor men tycker att stället är bra. Många företag använder själva downloads.com som en av flera nedladdnings länkar. Stället har massor av info, ranking, åsikter från folk mm.
__________________
Senast redigerad av panpo98 2014-05-27 kl. 14:57.
Citera
2014-05-27, 14:57
  #4152
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Jag förstår att företagens hemsida är att föredra att ladda ned från men varför är inte downloads.com trovärdig?

Många företag använder själva downloads.com som en av flera nedladdnings länkar. Stället har också massor av info, ranking, åsikter från folk mm.
Har självt använt just downloads.com flertalet gånger förr med positiva resultat.
Men på senare tid har det blivit mer och mer skit man får hem, nästan så att de totalt har tappat kontrollen över sidan.

Finns att läsa om här t.ex http://forums.cnet.com/7723-12543_10...t-not-anymore/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback