2008-01-19, 16:35
Medlem
Sitter å kollar på lite bilar i USA och hittar flera av märket saturn som ligger riktigt bra i pris med tankte på årtal och antal miles..

Nån som hört nått om detta märke? kvalite o.s.v...
Citera
2008-01-19, 16:39
Medlem
core_s avatar
Deras nuvarande bilar är i princip från Opel med Saturns logga på, utom Outlook.
Så det är väl den kvalitén du får kolla på helt enkelt. Vad för Saturn har du kollat på?
Citera
2008-01-19, 16:40
Medlem
graFFes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanek082
Sitter å kollar på lite bilar i USA och hittar flera av märket saturn som ligger riktigt bra i pris med tankte på årtal och antal miles..

i stort sett samma som opel, holden?
Citera
2008-01-19, 17:31
Medlem
Segelflygarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanek082
Saturn sattes upp av GM som ett fristaende marke med ambitionen att konkurrera pa samma kvalitetsniva som de japanska markena.

Jag skulle personligen se en Saturn som ett vettigt alternativ

Tanker du importera till Sverige eller bor du i USA?
Citera
2008-01-19, 17:45
Medlem
marimekkos avatar
GM:s modellprogram för olika länder är inte helt lätt att sätta sig in i, en Astra kan heta Opel, Vauxhall, Holden, Saturn eller Chevrolet.

Opel har huvudansvaret för utveckling av nya bilar, Holden har egen utveckling i mindre skala men tar många av sina modeller från Opel, Vauxhall har ingen egen utveckling men tillverkar Astra (både som Vauxhall och Opel) i Ellesmere Port i England. Vauxhall säljer även bilar tagna från Holden som inte säljs av Opel (högerstyrda).

Saturns nutida bilar är Oplar, med undantag för Outlook och Sky. Saturn Sky säljs i Europa som Opel GT, bilen byggs i USA och finns enbart vänsterstyrd så Vauxhall och Holden blir utan.

Lite krångligt
Senast redigerad av marimekko 2008-01-19 kl. 17:49.
Citera
2008-01-19, 17:47
Medlem
Ska flytta dit i sommar å då lär man ju ha en bil rätt omgående.. har tänkt lägga ut 5000 - 6000 dollar å vill ha en så ny bil som möjligt med få miles.. Senast jag bodde där körde jag daewoo å den drog sjukt lite jämnfört med den första bilen som var en lincon..

Modellen jag sett var en ION från -04 med 60 000 miles för $ 6000.. men e ju ett tagkvar så tänkte se mig för lite nu bara.. vilka märken osv.. lovade mig själv innan att det aldrig skulle bli en amerikans bil men man kanska ska spana på saturn iaf då..

Måste iaf säga att jag gillar priserna i usa stark.. sen vet jag inte om jag gillar alla sliskiga bilhandlar som har sina trailers och en liten gård med 70 % vrak =D

När jag provkörde Daewoon åkte gubben som hade Buzz motors med i baksätet, efter ca 200 m hörde vi ett pfzzzz i baksätet följt av ett "ouch, fuck!" och sen körde gubben ner bakrutan å höll ut en sprutande ölburk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in